CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Każdy mieszkaniec jest na wagę złota

MK, 1.03.2012r.

Wiele osób nie melduje się.  Zwiększa się liczba wolnych związków. Ludzie mają niechęć do załatwiania spraw w urzędzie. Nie widzą potrzeby, żeby wypełniać kwestionariusze i dopełniać formalności. Cenią wolność, nie lubią zobowiązań, ale mają określone oczekiwania...
A  gmina traci. Jeden zameldowany wnosi do wspólnej kasy średnio 950 zł. Jeśli  w naszej gminie niezameldowanych jest 2 tys. osób, to tracimy rocznie 2 mln. zł. W ciągu 5 lat  to aż 10 mln.

Jeśli nie meldujesz się, gmina traci to, co jej się należy.

Pieniądze z Twoich podatków zasilają budżety innych gmin.

Aż 40% płaconych przez Ciebie podatków wraca do miejsca, w którym jesteś zameldowany.


Komisja Edukacji Kultury i Sporty będzie 19 marca analizować sytuację demograficzną w naszej gminie. Jednak dane, którymi dysponujemy dotyczą tylko zameldowanych osób.
Obraz  będzie więc zafałszowany.
Dotyczy to szczególnie terenów, na których rozwija się intensywnie budownictwo.

Nie jesteś zameldowany? SZKODA. WIELKA SZKODA! 

Pamiętaj, jesteś na wagę złota, ale tylko wtedy, kiedy jesteś zameldowany!

Napisz, co Cię przed meldowaniem powstrzymuje?

A może macie pomysł jak skutecznie namówić ludzi do meldowania się na terenie gminy?
 


Komentarze



Lea
2012-06-01 15:17:03
No właśnie...swoim...:(
tubylec
2012-06-01 14:55:55
Przecież tutaj jest tak fajnie... swoim :)
RODZINA
2012-06-01 13:02:47
A MY CHCEMY UCIEKAC Z TEJ GMINY GDZIE BURMISTRZ PELNI JEDNOOSOBOWA WLADZE. DOSC, BYLE DALEJ OD TEJ GMINY BALAGANU MIESZANIA ZABUDOWY PRYWATNEJ Z PRZEMYSLEM. UCIEKAMY DO GMINY GDZIE NIE BEDZIE KOMINOW, TIROW NO I NASZEJ PANI BURMISTRZ I JEJ ZASTEPCOW.
Oszukana
2012-06-01 12:53:24
Obiecali zielona Gminę. A pod oknami mam TIR-y niszczące drogi i spokój mieszkańców. Dziesiątki TIR-ów każdego dnia przejeżdża kolo naszych domów jednorodzinnych na ul. Mostowej, Śremskiej i innych. TIR-y nie tylko niszczą drogi ale uniemożliwiają normalne życie. Radni i burmistrz miasta, którzy do tego doprowadzili mieszkają w spokoju. Nigdy nie zamelduje sie w Mosinie i namawiam innych do tego samego. Burmistrz pełni władzę DESPOTYCZNA to niech sobie sama płaci na swoich prawników zastępców, asystentów, kierowników.
Lea
2012-06-01 11:53:32
Ja niestety mam trzy powody, by się tu nie meldować. 1. Przedszkole - pytanie, czy moje dziecko się tu dostanie. 2. Niestety nie najlepsza opinia o tutejszym urzędzie: zarówno jeśli chodzi o bezpośredni kontakt, jak i o przekazywanie moich danych osobowych osobom trzecim. To co w firmach prywatnych jest standardem, tu po prostu jest czymś obcym. 3. Co robi dla mnie miasto? Jak na razie, to widzę tylko projekty osób prywatnych (no może z wyjątkiem Dni Mosiny).
Jacek Fordon
2012-03-04 23:21:49
Mój znajomy od urodzenia mieszkał w Zabrzu. Od kilku lat zamieszkuje nasze tereny (kupił dom). Z tego co wiem do tej pory jest zameldowany na Śląsku i nie zamierza meldować się w Mosinie. Pytałem dlaczego. "Wolę płacić na biedniejszy Śląsk, tam przynajmniej uszanują moje wpływy (podatek ok. 12 000 zł) Dwa razy obejrzą każdą złotówkę zanim wydadzą, bo wiesz My Ślązacy szanujemy każdy grosz a tu niby Wielkopolska jest taka gospodarna :-) na pewno nie w Mosinie. Dopóki Springerowa rządzi Waszą kasą ja się do tego nie dołożę. Pyta minie co ja z tego mam, że tu płacę a nie jak wcześniej w Luboniu? Ja spłacam swym podatkiem wyrwany z gardła kawałek wodociągu urastający do rangi Cudu nad Wisłą". P.S. Skoro z 12 tys podatku jest 5 tyś do kasy Gminy czyli 20 osób spłaca taki wyjątkowo drogi (306 mb za 108 tyś) wodociąg w ok 1 rok. Czyli za swój obowiązek z żoną już spełniłem. Pora na kolejne inwestycje.
AS wiórecki
2012-03-02 16:17:31
O cholerka - nie wiedziałem że aż tak wysoki jest przypis podatku do miejsca zamieszkania. Zatem z każdego tysiąca zł podatku 400 zł znajdzie się w kasie Mosiny. Fiu fiu, moja ulica tonie w błocie i nic od gminy nie otrzymała, bo wszystkośmy sami zbroili, a ile tych bejmów oddaliśmy? Oszacuję łatwo, bo wieczorem widać komu się świeci, reszta to statystyka. Aleście się Mosiniacy na nas obłowili, bo biedni się tu nie wybudowali i trochę tych podatków płacimy. Nie dziękujcie, może i na nas przyjdzie dobry czas i na naszą drogę dorzucicie? A Springerowej i jej zastępcom zabrać, bo to wkurza, demoralizuje i zniechęca do płacenia. Na domiar zdaje mi się, że podatków w Mosinie nie zostawia największy jej szkodnik i postać z czynów swoich haniebna (spalarnia, usypianie psów itd) - Ratajczak, a byłoby od kwoty ok 150 000 trochę tego. Czekać tylko jak wyemigruje z Mosiny sama jej szefowa.
Jarek
2012-03-02 14:53:41
Zmiana meldunku rodzi sporo konsekwencji - nie przemelduje się do zosinego folwarku. Ale podatek zapłacę tutaj, zgodnie z adresem zamieszkania i dopisze sie do spisu wyborców mimo, że meldunek mam inny.
Małgorzata Kaptur
2012-03-02 14:33:48
Tak, masz rację, wystarczy podać zgodne ze stanem faktycznym miejsce zamieszkania i 40% Twojego podatku, jeśli jesteś osobą fizyczną, trafi do gminy. Meldunek rozwiązuje automatycznie wiele innych spraw, dlatego mimo że jest nieobowiązkowy, warto się zameldować. 31 grudnia 2011 r. w naszej gminie było zameldowanych 27 925 osób. Ile mieszka naprawdę? Nie wiadomo. Jeśli na nowych osiedlach ludzie się nie meldują, ich dzieci nie ma w wykazie. Jest w danym roczniku 23 dzieci. Kiedy przychodzi do zapisu do szkoły, okazuje się, że jest 38. Trzeba utworzyć dodatkową klasę. Choćby dlatego warto dopełnić formalności.
Do Pani Małgorzaty
2012-03-02 14:32:56
Z tego co Pani pisze w ostatnim poście rozumiem, że dla Gminy również ważny jest adres zamieszkania. W takim przypadku urząd powinien przeprowadzić niezwłocznie szeroką akcję informacyjną w Merkuriuszu, na stronie urzędu, na plakatach itd. - PODATKI ZGODNIE Z PRZEPISAMI NALEŻY PŁACIC WG MIEJSCA ZAMIESZKANIA - urząd prosi o stosowanie tych przepisów, bo to dla nas wszystkich jest korzystne. Prosimy o taki wniosek radnych o akcję inf. do burmistrza.
Jeszcze w sprawie PIT
2012-03-02 14:24:20
Zgodnie z przepisami ustawy o p. doch. podatki wg PIT płacimy według MIEJSCA ZAMIESZKANIA, a nie zameldowania. Tak jest napisane w ustawie. W praktyce ludzie czesto wypisują w zeznaniach rocznych PIT zamiast miejsca zamieszkania adres zameldowania. Moje pytanie do radnych - czy gmina otrzymuje pieniądze wg danych wynikajacyh z meldunku, czy wg danych, które podajemy w PIT-cie rocznym? W drugim przypadku wystarczy apel, żeby ludzie składali PIT-y zgodnie z adresem zamieszkania (a zameldowani mogą być np. w Poznaniu) i gmina otrzymałaby swoja część przypadającą na mieszkańców.
Małgorzata Kaptur
2012-03-02 14:20:57
Składając zeznanie roczne jako miejsce zamieszkania wskaż Gminę Mosina, a jako właściwy urząd skarbowy – PIERWSZY URZĄD SKARBOWY W POZNANIU ul. Chłapowskiego 17/18, 60-965 Poznań Wypełnij formularz aktualizacyjny ZAP-3 w części dotyczącej miejsca zamieszkania i dołącz do zeznania Formularz ZAP-3 znajdziesz tutaj: http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkowe/nip_2012/zap_3_.pdf Formularz aktualizacyjny ZAP-3 wraz z rocznym zeznaniem podatkowym PIT dostarcz osobiście lub prześlij do Urzędu Skarbowego
Małgorzata Kaptur
2012-03-02 14:09:02
Jeśli ktoś zapłacił10 tys. podatku PIT, to do gminy wróci 40% tej kwoty czyli 4 tys. Jak ktoś mieszka bez zameldowania, co nie jest zabronione, i nie wskazuje w PIT Mosiny jako miejsca zamieszkania, jest aspołeczny, ponieważ nie wkłada, tylko wyjmuje ze wspólnego kotła. Korzysta z dróg, ale nie dokłada się do ich remontowania, posyła dziecko do szkoły, ale z jego pieniędzy nie płaci się za jej ogrzewanie.
AS wiórecki
2012-03-02 13:15:33
A teraz na serio; mam pomysł, aby ktoś kompetentny w sposób klarowny i zwięzły napisał o praktycznym mechaniżmie przypisywania środków budżetowych pochodzących z PIT (i z czego tam jeszcze, vat chyba zabiera centrum?) gminom, na których terenie mieszkają podatnicy. Np. jeśli cały mój podatek za dany rok wynosi x zł to ile % z tego iksa będzie w wyłącznej dyspozycji mojej Gminy? Ile zatem złotych mniej będzie na moje, tu na miejscu gdzie mieszkam, drogi, szkoły, porządek, oświetlenie, kulturę, pensję dla Springerowej i jej urzędasów, itd jeśli nie jestem zameldowany. I dlaczego, prawem kaduka, z moich pieniążków, z moich wyliczonych i oddanych podatków ma korzystać jakaś inna niż moja błotnista ulica, szkoła, inna całkiem obca wiara. Każdy normalny człowiek jak wyliczy sobie ile jego, właśnie jego forsy jest tu w mosińskiej kasie, będzie z szacunkiem i powagą je traktował. Zaszczytem i dumą jest być sponsorem i dobrodziejem swojej małej ojczyzny, z nadzieją, że i na mnie przyjdzie kolej być beneficjentem tych pieniążków, a nie na niej bezczelnie pasożytować i Grobelnego z kibolami stadion utrzymywać. Podatki poznańskie idą na premie i nagrody za euro a to co zostanie na zabawę chłopców w piłkę. Czy zatem nie lepiej na drogi w Mosinie je przeznaczyć? Przemelduj się kochany i zrzuć do naszej wspólnej kasy, będzie wtedy szybciej dobrze, może nawet już wnukom a nie pra...
AS wiórecki
2012-03-02 11:22:26
Podatnik - absolutną masz rację i tak ładnie, prosto to wyłożyłeś - nie jak ja, długo i zawijasami.
Podatnik
2012-03-02 11:17:17
Pani Małogorzato - jaki to ma być pomysł? Jak namówić ludzi, żeby płacili w Mosinie, jak wiemy, że pieniadze są marnotrawione, a nie inwestowane. Ja płacę i za moje pieniądze Burmistrz płaci za Merkuriusza, zatrudnia dodatkowych urzędników od mediów, żeby mnie próbowali ogłupić. Taka bezsilność boli. "Oddaj cesarzowi, co cesarskie" - w przypadku Mosiny ta zasada boli, bardzo boli.
AS wiórecki
2012-03-02 10:13:01
Pomysł jest jeden, prosty i oczywisty - zmienić burmistrza na człowieka który kocha pracę w samorządzie i LUDZI. Wtedy, i tylko wtedy, powstaje wspólnota i zrozumienie. Wówczas, nawet taplanie się w błocie, innego nabiera wymiaru. Apel człowieka wiarygodnego zawsze odniesie pożądany skutek. Springerowa nie ma co apelować, jest spalona na tej ziemi, bo wiadomo że na własne durne pomysły, rozbieżne z oczekiwaniami mieszkańców, wydaje nasze podatki. Jakże chętnie płaciłbym je u sąsiada - w Puszczykowie - tam solidny i solidarny z mieszkańcami jest gospodarz.
głos z zawarcia
2012-03-02 10:10:06
Oj, gdyby to tylko o wymiane dowodu osobistego chodziło......:(