CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

E - Urząd? Eee tam!

Małgorzata Kaptur: 14.12.2012

12.01.2012 w Głosie Wielkopolskim ukazało się ogłoszenie o naborze na stanowisko ds. zarządzania projektami i funduszami pomocowymi. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby na BIP-ie również było.
Kolejny raz przekonuję się, że to co się na BIP-ie dzieje to partyzantka, chaos, zabawa w kotka i myszkę, albo jak kto woli zamiast wizytówki antyreklama obecnej władzy ... 

Wydajemy dużo na promocję, by zareklamować gminę, ale nie dbamy o to, co można zrobić nie ponosząc żadnych kosztów. W Urzędzie nie ma świadomości, że najlepszą reklamą jest strona internetowa i Biuletyn Informacji Publicznych, który z tego względu powinien być w sposób ciągły  doskonalony.
Dobrze prowadzony BIP - to dowód przejrzystych działań władzy. Ukrywanie informacji zmniejsza wiarygodność.


Przejdźmy jednak do rzeczy:

Oto fragment ogłoszenia z "Głosu Wielkopolskiego z 12.01.2012 r.





Na stronie BIP nie ma tej informacji, jest inna - o wynikach naboru również na to stanowisko.

bip.mosina.wokiss.pl/


Ponieważ do tej pory była jedna osoba zajmująca się pozyskiwaniem funduszy, w związku z tym sposobem informowania rodzą się następujące pytania:

1. Ile osób na stanowisko ds. zarządzania projektami i funduszami pomocowymi zewnętrznymi w Referacie Inwestycji Urzędu Miejskiego w Mosinie zatrudni w 2012 roku Urząd - jedną czy dwie?

2. Czy to ogłoszenie w "Głosie" jest ogłoszeniem pro forma, a urzędnik jest już zatrudniony?

3. Dlaczego na BIP-ie nie ma ogłoszenia o naborze na to stanowisko? (albo dwóch ogłoszeń, jeśli chodzi o 2 osoby). Jest to naruszenie Art. 13. ust.1 Ustawy o pracownikach samorządowych:

Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, oraz o naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm. 2) ), zwanym dalej „Biuletynem”, oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której jest prowadzony nabór.

4. Dlaczego na BIP-ie jest taki straszny bałagan? Dlaczego jak jest ogłoszenie o naborze, to nie ma wyników, a jak są wyniki nie ma informacji o ogłoszeniu naboru? Dlaczego w Urzedzie MIejskim w Mosinie nie przestrzega się prawa?
 

nabór na stanowisko   ogłoszenie naboru wyniki naboru
ds. zarządzania projektami i funduszami pomocowymi zewnętrznymi w Referacie Inwestycji Urzędu Miejskiego w Mosinie brak 3.01.2012
 ds. gospodarki nieruchomościami brak 9.11.2011
konkurs na dyrektorów szkół brak 3.11.2011
głównego księgowego w SP nr 1 w Mosinie brak 3.10.2011
głównego księgowego w Przedszkolu w Wiórku 21.09.2011 brak
konkurs na dyrektorów szkół brak 13.05.2011
podinspektora ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego brak 7.09.2011
konkurs na dyrektora Przedszkola nr 3 w Mosinie brak 23.08.2010
konkurs na dyrektora SP w Czapurach brak 23.08.2010
do Referatu Działalności Gospodarczej i Ochrony Zdrowia brak 30.07.2010
do Referatu Finansowo-Budżetowego brak 30.07.2010




W gminie Tarnowo Podgórne znajduje się 50 ogłoszeń o naborze( z ostatnich 5 lat), i tyle samo informacji o wynikach naboru. W Mosinie jest łącznie zaledwie11 informacji.

Dlaczego Urząd nie informuje właściwie?

To nie problemy techniczne, jak ostatnio mówił zastępca burmistrza, p. Waldemar Krzyżanowski, lecz karygodne zaniedbanie, lekceważenie mieszkańców i łamanie prawa.


Kto za ten stan odpowiada?

1. Burmistrz
2. Sekretarz - bo zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym z 2010 r. ma następujący zakres obowiązków:


 
 



Na poziom BIP mają również wpływ urzędnicy, którzy nie przeczytali dokładnie 60 stronicowej instrukcji napisanej przez Marka Bigosińskiego.

Opisuje on zasady umieszczania informacji na BIP-ie, możliwość modyfikowania struktury BIP tak "by wszystko było dla użytkowników zrozumiałe, intuicyjne i umożliwiało wszystkim szybkie znalezienie odpowiedniej informacji na stronie".

Dysponując tym samym narzędziem co Mosina, Tarnowo Podgórne stworzyło logiczną strukturę.
Gmina Kostrzyn również korzysta z narzędzia opracowanego przez WOKISS z lepszym skutkiem niż Mosina.

Proszę zwrócić uwagę na wielkość tych 3 gmin i na ilość odwiedzin na stronie BIP. Jesteśmy gminą większą niż Tarnowo Podgórne i Kostrzyn, a mamy mniejszą niż oni liczbę wejść.
Mosiński BIP zniechęca do ponownych odwiedzin i może właśnie o to w tej sprawie chodzi...

Więc jak to jest z tą nowoczesnością w Urzędzie Miejskim w Mosinie?

E - chyba jednak jej jednak póki co nie ma.

Urzędy  wraz z upowszechnieniem sie dostępu do Internetu nie tylko wszechstronnie informują obywatela, ale zwiększają także katalog e-usług. 
Najlepiej radzą sobie z tym Urzędy w Katowicach, Olsztynie i Poznaniu.


 więcej: www.komputerswiat.mozliwosci_i_wygoda.

 


Komentarze



Małgorzata Kaptur
2012-01-16 19:11:06
Niestety źle szukałeś, bo trochę druków do pobrania na stronie www.mosina.pl jest. Wniosek na dowód też. Przydałoby się trochę reklamy w Merkuriuszu. Tak a'propos szukaj na stronie głównej pod tytułem naszego gminnego pisma. http://www.mosina.pl/asp/pliki/do_pobrania/wniosek_dowod_osobisty_10.doc
Man
2012-01-16 12:06:07
Niestety, i ja mam przykre doświadczenia z elektroniczną obsługą mieszkańców w naszym urzędzie. Niedawno potrzebowałem złożyć wniosek na dowód osobisty, i niestety, wzoru takiego dokumentu na stronach naszego urzędu nie ma - znalazłem i wydrukowałem sobie ze strony urzędu poznańskiego. Aż się ciśnie na usta powiedzenie, że pani burmistrz i jej stowarzyszenie ("Nowoczesna Rzeczpospolita Mosińska") są "nowocześni inaczej", jak, nie przymierzając, "inteligentni inaczej" są byli wychowankowie pani burmistrz ze szkoły nr 3.. mamma mia...
iks
2012-01-15 17:13:01
Pani burmistrz najwidoczniej zastosowała metodę "tubylca" i ma już swojego kandydata, dlatego nie wstawia na BIP, zeby się za dużo płotek nie zleciało.
tubylec
2012-01-15 16:36:58
Będzie silny zespół :) i tornado unijnej kasy. A poważnie. Nie lepiej poszukać w okolicznych urzędach osób z najlepszymi wynikami i zachęcić do wzięcia udziału w "przetargu" ofert ?Wynagrodzenie to zawsze jest do dogadania? Przypadkiem nie powinno się postawić na jakość? udokumentowaną ? A swoją drogą obu Paniom życzę jak najlepiej. Pora pomyśleć o 3 , 4 i 5 burmistrzu zapasowym, bo czy 3 burmistrzów da radę taką armię administracji opanować ? Jaka jest ilość etatów w naszym UM?
Łukasz Kasprowicz
2012-01-15 00:54:48
Co do stanowiska ds Funduszy, to będą dwie osoby. Jedną jest p. Magdalena, a drugą poznamy po 25 stycznia:). Na temat informowania mieszkańców przez gminę, to ja się nie wypowiadam, brak słów.