CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Urzędnicza łamigłówka - kto zgadnie ilu jest urzędników?

MK: 09.03.2012

10 stycznia zwróciłam się o udzielenie informacji na temat struktury wynagradzania i wykształcenia urzędników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Mosinie.
Dwukrotnie ( 16.01.2012 i 14 lutego) Burmistrz Gminy Mosina odmówił mi udzielenia informacji publicznej w tym zakresie. Odpowiedź na zadane w styczniu pytania uzyskałam 7.03. 2012 r. Nastąpiło to dopiero po złożeniu odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Mimo że pismo podpisały panie: Burmistrz i Sekretarz  - odpowiedź jest swoistą łamigłówką...
 

Dlaczego?
Podano wprawdzie jakie jest średnie wynagrodzenie urzędników, problem w tym, czy dane te są wyliczone poprawnie.
Skąd ta podejrzliwość?
Proszę spojrzeć do dwóch  otrzymanych przeze mnie tabelek:

średnie wynagrodzenie w 2011 roku brutto netto ilość zatrudnionych
w tej grupie
urzędnicy łącznie z burmistrzami 4 440,02 3 170,56 ?
pracownicy obsługi 2 244,40 1 604,43 5
strażnicy - Straży Miejskiej 3 653,11 2 614,45 9

 

Oprócz wynagrodzenia wykazanego w tabeli śr. na 1 pracownika 4 222 zł premii w 2011 r.

Jakie wnioski nasuwają się Państwu, kiedy patrzycie na podane informacje?

73?  95?  A może 77, bo tych ze studiami podyplomowanymi policzono dwa razy?
Żeby sprawę skomplikować podaję link do informacji na stronie Urzędu: z danych kontaktowych wynika, że w Urzędzie pracuje 64 urzędników, czytaj TUTAJ
W spisie tym widzę niedawno zatrudnione osoby, czyli jest on aktualizowany na bieżąco.

Ile Państwa zdaniem urzędników pracuje w Urzędzie Miejskim w Mosinie?

zapytania_
odpowiedz.

ponowne_zapytania
ponowna_odpowiedz.

oszczedzac-czy-nie-oszczedzac


 
 


Komentarze



Małgorzata Kaptur
2012-03-09 22:29:16
do ekologa: Nie zgodzę się z Tobą. Jeśli koszty prowadzenia magistratu ciągle rosną, zaczynasz się zastanawiać skąd to się bierze. Czy rośnie zatrudnienie, czy zwiększa się pensja na stanowisku? Tytuł tego artykuliku jest przewrotny - nie pokrywa się z zadanym pytaniem. Wcale nie pytałam o ilość urzędników, to wyszło z podsumowania dwóch niezależnych tabelek.
Mos
2012-03-09 21:40:02
Pani Burmistrz traktuje mieszkańców, jakby wszyscy po specjalnej szkole byli. Jak ktoś wykazuje się wyższą inteligencją niż ona, to jest niszczony, lub zbywany. Szansę jeszcze mają inwestorzy mogący coś zasponsorować. W momencie, gdy na tych zasadach traktowani są urzędnicy oraz pracownicy podległych jednostek, to wyniki w zdobywaniu funduszy unijnych czy w rankingu stworzonym przez SKO musimy zajmować miejsca adekwatne do inteligencji władzy.
???
2012-03-09 20:09:03
Za bardzo skróciłem swą myśl: 43 z wyższym, z tego 22 osoby ze "zwykłym" wyższym (zwykłe, więc nie ma sie czym chwalić) a 14+4+3 ze "specjalnym" wyższym. Tak czy siak razem wykształconych jest 74 sztuki, stąd wynika, że tylko jedna dusza pracuje społecznie dla ZS
ekolog
2012-03-09 19:11:52
Złe pytanie zadane przez radną . Nie ważne ilu pracuję i jakie mają ukończone szkoły. Ważne ile wynosi fundusz płac. Ważne ile kosztuje utrzymanie Magistratu, Dworu Pani Burmistrz ... Stałe koszty to jest to.Płace instruktorów ,Dyrektorów ....... Dom Kultury,Galerie,sport To należy przewietrzyć. Społeczeństwo zdecydowało i wybrało 21 Radnych ,którzy z tym koniem mają się Kopać. Życzę im powodzenia
Małgorzata Kaptur
2012-03-09 18:15:15
Może ktoś myśli, że wyszukiwanie cudzych błędów sprawia mi przyjemność, bo od ponad roku średnio co drugi dzień piszę tu, na tej stronie o różnych nieprawidłowościach? Szczerze mówiąc mam już tego dość. Zanim zostałam radną i przyglądałam się gminnym sprawom z pewnego oddalenia nie miałam wielkich złudzeń, ale nie podejrzewałam, że to tak kiepsko wygląda. Do głowy mi nie przyszłoby wtedy, że aby otrzymać odpowiedź na proste pytanie będę musiała cekać 2 miesiące, napisać 4 pisma, a urzędnicy zamiast odpowiedzieć, będą zawracać głowę mecenasowi, który powypisuje wszystkie art. które mu się przypomną w tym temacie. Gdyby policzyć nasz wspólnie stracony czas - to wyjdzie kilka ładnych godzin, a końca sprawy nie widać. To jest przygnębiające, marzę o dniu, kiedy usiądę do komputera i stwierdzę, że jest tak, jak być powinno, czyli normalnie. Na pytanie urzędnik odpowie krótko i rzeczowo, a BIP będzie budził zaufanie. Skoro radny ma takie trudności, to jak mieszkaniec ma sobie z tą urzędniczą machiną poradzić? Szacunku tu bowiem za grosz nie widzę do czlowieka i ogromne marnotrawstwo czasu. Nikt nie lubi kiedy traktują go jakby do 100 liczyć nie potrafił.
tubylec
2012-03-09 13:56:47
Wykształcenie "inne" Rozumiem doktorat lub profesura ? Chętnie poznam te światłe umysły :) Radnych raczej nie wliczono do wykształcenia wyższego, bo tam w NRM szału nie ma :)
tubylec
2012-03-09 13:52:56
A tak żartem, rośniemy w siłę :) tzw. Stała Springer`a wynosząca 43. Jako suma 14+4+3 :) ... Rozumiem, że ktoś to zestawił na polecenie ZS, ale ktoś to czytał i podpisał. Ludzie, tutaj się kłania matematyka klasa 5-ta SP....... Widać rękę czuwającą nad oświatą :):):) W sumie zastanawiałem się nad medianą wynagrodzeń w UM. Wycofuję się, skoro dodawanie dla autora to prom kosmiczny, to o medianie nie ma co dyskutować. Wiadomo, że to wiedza człowiekowi zbędna, ale do diabła , jeśli ktoś pracuje administracji i ma tworzyć zestawienia , analizy, to podstawy statystyki znac powinien ! i basta. Patrząc w perspektywie idiotycznych decyzji "góry" i tego opracowania, mam wątpliwości , czy decydenci rozumieją tekst pisany, w oparciu o który podejmują decyzję, niestety ............ Czyli idąc stałą SPRINEGR`a , skoro mam do zapłacenia 430 PLN podatku od nieruchomości , to płace trzy raty, 140, 40 i 30 i pasuje. Wprowadzę w życie , ale jest przekonany , że wtedy nagle ktoś nauczy się liczyć :)
tubylec
2012-03-09 13:45:46
No cóż, biedy raczej nie reprezentują... Stwierdzam, że matematyka nie ma na etacie w UM. Skoro poprawne podanie średniej i ilości pracowników to wyższa matematyka, to biada Nam (np. konstrukcja budżetu ). Moja praca to projektowanie i wykonanie konstrukcji. Gdybym się mylił o 2 % to puściłbym firmę z torbami. W UM można o rząd wielkości. Wg budżetu wynagrodzenie prac. UM ( bez SM ) to 3 784 000. Przyjmując 73 etaty , mamy średnią 4319,6 PLN/mies. Z grubsza się zgadza. Choć powinno sie podawać MEDIANĘ !!! I na koniec ... zdaje się tzw. 13-tka .....:) i nagrody :) . Kokosy to nie są, ale za takie partactwo, siedzenie na tyłku i BRAK ODPOWIEDZIALNOŚCI to jednak zdecydowanie za dużo.
Waldek
2012-03-09 12:07:54
Wygląda na to że p. Małgorzata będzie musiała zwrócić się po raz kolejny o uściślenie danych.Jest to typowy przykład kompetencji ( czytaj: niekompetencji) mosińskiej władzy magistrackiej. Sekretarz Urzędu to już osobny rozdział. Ale: jaki pan taki kram.
???
2012-03-09 11:45:58
Wyższe 43; w tym...... 14+4+3 !!!
???
2012-03-09 11:42:23
Albo 22 urzędników pracuje społecznie, albo do tabeli wykształcenia dodano Radnych :)
Podatnik
2012-03-09 11:32:27
To jest mosińska zagadka transparentności. Radny musi składać odwołanie do SKO, żeby burmistrz udzielił podstawowych informacji. Jak juz uda sie wymusić inf. - to nadal nic nie wiadomo. Trzeba znowu odowłanie i tak w kółko. Niedługo dowiemy sie, że burmistrz zatrudnia kolejną osobę do udzielania inf. publicznych i pytań radnych. A na papier toaletowy w szkołach brakuje.