CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Przebudowa linii kolejowej już niebawem

Małgorzata Kaptur, Jan Marciniak : 21.03.2012
aktualizacja: 23.03.2012 - zajrzyj - ciekawe wnioski składane w 2005 r.
21 marca odbyło się posiedzenie Komisji Inwestycji, Mienia Komunalnego i Ładu Przestrzennego. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele PKP  i zaprezentowali plany modernizacji linii kolejowej.

Przejrzyj koniecznie:
wnioski-złożone-przez-Mosinę-cz.1
wnioski-cz.2

Budowa odcinka Czempiń - Poznań rozpocznie się we wrześniu tego roku (gmina Czempiń).
Roboty na terenie naszej gminy będą trwały przypuszczalnie od połowy przyszłego roku do połowy 2014 roku.
Jest  decyzja środowiskowa i lokalizacyjna. . W tej chwili PKP czeka na uzyskanie pozwolenia na budowę.
Inwestycja ta będzie współfinansowana ze środków unijnych.

Zostanie zmodernizowana linia kolejowa, umożliwiająca pociągom jazdę z prędkością 120 km na godzinę.
Projekt nie obejmuje remontu budynków, ponieważ są one w gestii innej spółki.

2 najpoważniejsze inwestycje na odcinku Poznań - Czempiń to:

  1. Wiadukt w Łęczycy (zacznie się w połowie odległości między torami a obecną drogą 430 a skończy za torami na dzisiejszej pętli autobusowej w Luboniu.
  2. Tunel pod przejazdem kolejowym na ul. Śremskiej.
  3. Ekodukt - przejście dla zwierzyny w połowie drogi między Drużyną a Pecną
  • Na terenie naszej gminy będzie 6124 m, ekranów akustycznych, m. innymi (proszę mi wybaczyć prywatę) wzdłuż ulicy Torowej. Ekranów będzie aż 42. Najkrótszy będzie miał 4m, a najdłuższy 1 045m. Są miejsca, w których ekrany będą po obu stronach torów.
    Ich wysokość będzie sie wahała od 2,5 m do 7 m.
  • Na czas budowy kolej wytyczy i utwardzi drogi dojazdowe do najbliższego przejazdu.
  • Perony będą dwa, wyższe niż do tej pory, na wysokości podłogi pociągu.
  • Będzie przejście podziemne, ale bez możliwości wyjścia w stronę ul. Sowinieckiej.
  • Wąski chodnik przy torze, w kierunku Netto będzie zlikwidowany.
  • Tunel dla pieszych przy Sowinieckiej nadal pozostanie w kompetencji gminy.
  • Nieutwardzona droga od Targowej (przed blokami Lubonianki) jest na terenie działki Spółdzielni i nie będzie  utwardzana przez PKP.
  • Istniejący stalowy wiadukt kolejowy nad Kanałem Mosińskim(skrót do cmentarza) będzie poddany kapitalnemu remontowi wraz z przyczółkami.

Następnie Komisja zaopiniowała kilka uchwał na najbliższą sesję.

Wnioski przyjęte przez Komisję:

  1. Wystąpienie do Burmistrza o przygotowanie uchwały o zmianie nazwy przystanku kolejowego: obecnie Iłówiec, ma być Pecna-Iłówiec. Po podjęciu uchwały przekazujemy sprawę PKP, a ci dokonuję zmiany.
  2. Przygotowanie w bieżącym roku projektu przejścia dla pieszych pod torami kolejowymi, z peronu, w kierunku płyt betonowych-kierunek Sowiniecka
  3. Poza tym Komisja przyjęła wniosek o zaprojektowaniu sali szkolnej sportowej Zespołu Szkół w Krośnie o powierzchni boiska do piłki koszykowej wraz z niezbędnym zapleczem(szatnie, toalety, natryski itp.) i widownią +- trzy rzędy na poziomie podłogi sali.

Komisja nie zrealizowała z powodu braku czasu (posiedzenie zakończyło się po godz. 22) zaplanowanego porządku obrad, tj.

2. Analiza planów zagospodarowania przestrzennego dot. terenów pod aktywizację gospodarczą, a szczególnie terenów po SFM.
3. Zaopatrzenie gminy w wodę i możliwości odprowadzania ścieków.

We wtorek, 27 marca, odbędzie się dodatkowe posiedzenie.


Prawie 150 mln zł na urządzenia sygnalizacyjne na odcinku Czempiń – Poznań
19 marca PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na wykonanie projektu i budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na odcinku linii kolejowej E59 Czempiń – Poznań w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań.
 

więcej...Prawie_150_mln_zl_na_urzadzenia_sygnalizacyjne_na_odcinku_Czempin__Poznan.htm
 

 az-18-ofert-na-modernizacje-odcinka-poznan--czempin.html

oraz: Kolej_po_remontach__w_poltorej_godziny_do_Wroclawia.


Komentarze



Jacek Fordon
2012-03-26 12:45:41
Jak widać wszyscy skupili się na Mosinie a przecież tory przebiegają przez inne miejscowości. Czy coś więcej wiadomo na temat Iłówca i Drużyny? Jakie zmiany dosięgną ten rejon Gminy? Żałuje, że nie mogłem być na tym spotkaniu. Jako były pracownik PKP PLK może bym się przydał w kwestii niejasnych fachowych odpowiedzi.
Jan Marciniak
2012-03-25 22:20:01
Podczas Komisji Inwestycyjnej przedstawiciele PKP poinformowali, jeśli do końca dobrze zrozumiałem, że żaden przejazd nie zostanie zlikwidowany na terenie gminy,jednak zmieni się ich kategoria. Tam gdzie nie będzie tradycyjnych pełnych szlabanów, pojawią się tzw. półrogatki, inne będą posiadały tylko sygnalizację świetlną z odpowiednim znakiem drogowym, a inne tylko będą posiadały znak STOP. Które? Dokumentacja jest w Urzędzie, w Referacie Planowania Przestrzennego. Zwróciłem się do zastępcy burmistrza p. Ratajczaka, aby umożliwić mieszkańcom zapoznanie się z przebiegiem zaprojektowanej linii na terenie gminy. Poinformował, że to zrobi. Kiedy, w jakiej formie, nie wiem. Pisałem o tym 22.03.
Jerzy
2012-03-25 21:48:16
Wy ciągle o Mosinie. A ja jestem zainteresowany Drużyną i Nowinkami. Czy cos na ten temat wiadomo?
Do Jerzego
2012-03-25 21:42:49
Zaden przejazd nie zostanie zlikwidowany. Pierwotnie mial byc tynel na ul. Farbiarskiej i przejazd na ul. Sowinieckiej mial byc zlikwidowany ale ta wersja upadla ponieważ na ul. Farbiarskiej tunel nie zostanie wybudowany z powodu wysokiego stanu wody gruntowej. Wszystko zostaje po staremu .
Jerzy
2012-03-25 17:08:09
Czy wiadomo które przejazdy zostaną zlikwidowane?
tubylec
2012-03-22 17:34:38
Czyli w Krośnie odpada ....
Małgorzata Kaptur
2012-03-22 15:36:04
Maksymalna prędkość po modernizacji to 120 km/h, a w Mosinie tylko 100, ze względu na łuk, którego wyprostowanie spowodowałoby konieczność wyburzeń.
Rafał
2012-03-22 15:23:59
Po zmodernizowanych torach pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/h a docelowo 200 km/h. A przy takich prędkościach przejazdy kolejowe nie mogą być częściej niz co 3 km. Czy PKP nic o tym nie wspominało?
Małgorzata Kaptur
2012-03-22 15:09:12
Przejazdy na Targowej i Sowinieckiej będą tradycyjne, niestety. Rozważany tunel w pobliżu Farbiarskiej podobno był trudny do zrealizowania i eksploatacji z uwagi na wysoki poziom wody w tym miejscu.
Rafał
2012-03-22 15:01:48
A co z przejazdami na ulicy Targowej i Sowinieckiej. Jeśli przejazd ma być możliwy tylko przy ulicy Śremskiej to chyba jest jakiś żart...
realista
2012-03-22 13:50:14
Nie przesadzajmy, projekt linii kolejowej ma to do siebie, że jest długi jak tasiemiec. To projekt, który powinien być udostępniony w formie elektronicznej na stronie PKP
tubylec
2012-03-22 13:12:53
To jak ze spalarnią :) Może mi ktoś podać racjonalny powód, dla którego normalny człowiek ma zasuwać do UM obejrzeć plan. Rozumie,że jak ktoś pracuje długo , to nie ma szans. Średniowiecze. Panie Ratajczak, niech Pan da ludziom szansę obejrzeć ten plan i w UM i w domowym zaciszu poprzez internet. To , że ZS ma problem z komputerem, nie znaczy , że 20 tys. mieszkańców to zacofany i ciemny lud. Dla mnie żenujące jest , że o udostepnienie publiczne trzeba prosić ( radny JM ) , czy ja , mieszkaniec. Szkoda słów. Obok mnie siedzi kolega, nie orientuje się w sprawach Mosiny, przeczytał to i powiedział, tu cytat : " Celowe utrudnianie dostępu do informacji ".
Jan Marciniak
2012-03-22 12:45:16
Aby być dobrze zrozumianym: na stronie Urzędu, jeżeli Sławomir Ratajczak podejmie taką decyzję, ukaże się krótki komunikat o możliwości zapoznania się z projektem osobiście w Urzędzie.
Jan Marciniak
2012-03-22 12:42:07
Dla ruchu tranzytowego i lokalnego, tonaż nieograniczony. Szczegóły wszelkich rozwiązań dotyczących dróg, jak i modernizacji linii kolejowej, kategorii przejazdów(snak Stop, sygnalizacja,półrogatki, pełne rogatki) na terenie gminy Mosina są w projekcie, który znajduje się w Urzędzie w Referacie Planowania Przestrzennego. Poprosiłem dziś zastępcę Burmistrza Sławomira Ratajczaka o umożliwienie zainteresowanym zapoznanie się z nim. Obiecał, że to zrobi. Informacja ma być zamieszczona na stronie Urzędu.
tubylec
2012-03-22 09:59:33
tunel pod przejazdem kolejowym na ul. Śremskiej.tunel pod przejazdem kolejowym na ul. Śremskiej. .... dla jakiego ruchu to jest przewidziane ?
mieszkaniec Krosna
2012-03-22 09:05:24
Czy można gdzieś zobaczyć projekt? Też mieszkam blisko torów i jestem zainteresowany ekranami akustycznymi.
Zbyszek
2012-03-20 22:24:10
W Szamotułach kolej obiecywała radnym budowę dwóch wiaduktów. Pobudowano tylko jeden a potem przez lata udowadniano brak pieniędzy. Warto sprawdzić i zabezpieczyć się przed takim przypadkiem. A przy okazji należy zapytać, dlaczego od ponad dwóch lat kolej nie likwiduje ruiny domu i budki byłego dróżnika przejazdowego na ulicy Mocka. Przecież przejazd zamyka się samoczynnie a jadąc od strony Rogalinka pociąg widać dopiero po wjechaniu na tory. Przy uszkodzeniu sygnalizacji na przejeździe może dojść do tragicznego w skutkach wypadku.