CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Stanowisko Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Małgorzata Kaptur: 3.03.2012
Zgodnie z zapowiedzią zamieszczam w pełnym brzmieniu Stanowisko Komisji Edukacji, Kultury i Sportu. Jest ono wyrazem protestu wobec metod zarządzania mosińską oświatą stosowanych przez obecnego kierownika Referatu Oświaty, p. Małgorzatę Kasprzyk.


Komentarze



tubylec
2012-04-06 23:29:46
Dołączam się do życzeń. Nie usuną polemiki :) , bo jednak pewien poziom trzyma. Z tym satanizmem, to ja bym nie popadał w ekstremalizm, bo w ten sposób można wszystkiemu zaprzeczyć :) W każdym razie, przeczytałem i muszę powiedzieć jedno, zastanowił mnie sposób postrzegania TVP przez Twoją osobę i przeze mnie. Ramówka ta sama, ale postrzegamy ją zupełnie odmiennie.,, Ponieważ polemika była kulturalna a nie chcę zaśmiecać strony Pani Małgosi, chętnie popolemizuję na żywo, jeśli wyrazisz chęć. Być może coś z tymi mediami przeoczyłem, a chętnie przyjmę naukę. Od wiedzy jeszcze nikt nie umarł , chyba, że Nasza władza :)
taboret
2012-04-06 16:56:30
Dziękuję za życzenia od radnych KS .Wszystkim odwiedzającymte strony przesyłam serdeczne życzenia z okazji świąt ZMARTWYCHWSTANIA PANSKIEGO,a tym podglądaczom obfitego DYNGUSA
taboret
2012-04-06 16:47:56
Do tubylca...widzę że,każdy z poruszanych przez nas wątków zasługuje na dłuższą dyskusję na którą na tej stronie nie możemy sobie pozwolić.Nie twierdzę o przewadze religii chrześcijańskiej nad inną lecz że jest ściśle powiązana z naszą kulturą.Nauczanie religii nie tylko katolickiej lub etyki w szkole jest prawnie zagwarantowane(patrz www lex.pl/du.akt/du-u-99-67-753)Szkoły nie podjęły nauczania etyki pewnie z powodu że jest to temat szeroki jak Amazonka(są różne etyki np.zawodowe ,środowiskowe ,ogólnospołeczne przypatrz się etyce w naszym UM "zabić i zjeść" ) Co do swobodnego wyboru religii przez każdego rozważ taką sytuację.Twoja kilkunastoletnia latorośl po lekcjach z religiozmawstwa oświadcza ci że,przystępuje do"religi"satanistycznej,a po kilku latach złożyłby cię albo innego członka rodziny w jakimś krwawym rytuale( czego ci wcale nie życzę).Piszesz że od lat jest w mediach podział i to prawda lecz dotyczy on struktury własności a nie wartości programowej.W TVP jest podziałTvp1-PO Tvp2-SLD Tvp3-PSL.Wszystkie tv są obcji liberalno-lewicowej niemożna tego nazwać pluralizmem medialnym(przyjrzyj się tylko przekazywanym wiadomościom wszystko to samo tylko w innej kolejności)Co do Merkuriusza nie mogę powiedzieć nawet tego co ty -mam piec olejowy.Pozdrawiam serdecznie. P.S.mam nadzieję że gospodarz tej strony nie wykasuje nas z powodu polemiki nie na temat .Ja uważam że jest.
tubylec
2012-04-05 10:13:04
Cieszy mnie taborecie kulturalna polemika tak inna od "standardów' . Nadal nie widzę powodu przewagi chrześcijaństwa nad inną religią. Rozumiem, że traktujesz ją jako tożsamość, natomiast każdy ma prawo do własnej wiary, a w przypadku nauczania tylko przedmiotu o wierze katolickiej zrzuca się inne religie na bok, co jednak jest dyskryminacją. Była próba wydzielenia etyki , ale jak sam pewnie wiesz, większość szkół nie podjęła rękawicy. Jak mówiłem , mnie religia nie przeszkadza absolutnie, ale trzeba też zrozumieć, że obok są inni ludzie i zorganizować im adekwatne nauki :) Co do pluralizmu i tv trwam to raczej nie dam się przekonać. Ano dlatego, że od lat w mediach jest podział , TVN i Polsat po jednej ( może Polsat mniej ) , TVP po drugiej stronie barykady. I o ile TVN i POLSAT to prywata, więc wolno pokazywać co się chce, to TVP to telewizja publiczna i osobiście nie trawię miłości TVP do jednego z ugrupowań politycznych. Całkowicie masz jednak rację, że żeby wyrobić pogląd trzeba mieć informację z wielu źródeł i dopiero czerpiąc z kilku RÓŻNYCH !!!! można mieć jakieś w miarę obiektywne zdanie. Co co Czasu Mosiny, to pocieszę Cię , że do tego przedsięwzięcia dokładam i rękę, i nogę :) :) :) . A co do Merkuriusza Mosińskiego to ma on jednak swoją wartość - OPAŁOWĄ !!! Przyjmę chętnie , jesienią i zimą się przydaje :)
taboret
2012-04-04 23:23:03
Poglądy w tych sprawach które poruszałem może mamy takie same , lecz ja widzę to znacznie szerzej,Religia chrześcijańska już ponad 1000 lat jest nieodłącznym elementem naszej kultury i tożsamości.Piszesz o religioznawstwie zgoda,lecz nie w przeczkolu , szkole podstawowej lub gimnazjum.Można i należy zapoznać się z innymi religiami w celu lepszemu zrozumienia świata,lecz robienie mętlika w głowach dzieci bez ugruntowania własnej religii moim i nie tylko jest błędem.Symbole religijne innych religii też dopuszczalne zgodnie z naszą KONSTYTUCJA ,lecz chyba nie jeden obok drugiego w tym samym pomieszczeniu (pacz GWIAZDA DAWIDA I KRZYZ KATOLICKI).Piszesz o PKB i przywilejach niektórych grup społecznych ,zobacz na składki wpłacane do ZUS przez tych co zarabiają ponad 10 tys zł miesięcznie (maks składka to 2,5 krotność przec wynagrodzenia ,a emerytura obliczana z uzyskanych dochodów) reszta uzupełniana z naszego biednego budżetu.Co do konsesji Tv Trwam- gdzie pluralizm medialny? Chodzi o przełamanie monopolu informacyjnego "jedynie słusznego szumu medialnego" jaki jest dostępny z ogólno dostępnych kanałów tv, opcji liberalno-lewicowej które robią ludziom wodę z mózgu i napuszczają jednych na drugich.To jest tak jakbyś miał tylko MERKURIUSZA jako ródło informacji.Dlatego też jest uruchamiany CZAS MOSINY .Zgadzam się całkowicie z p.Janem,a wszczególności z końcową wypowiedzią na temat MONOPOLU WIEDZY. Pozdrawiam.
Jan Marciniak
2012-04-04 14:31:27
Szanowny Panie Aleksandrze. 22 lata tj. z chwilą odrodzenia się wolnego samorządu dane mi jest w nim działać. Niektórzy przeklinają dzień mego w nim zaistnienia. Przez te z górą 20 lat robili wszystko, aby mnie z niego wyeliminować, zniszczyć me morale, wyrzucić na śmietnik historii. Ba, nawet ustawę sejmową w trakcie kadencji samorządu(1997r) zmieniano, aby sekretarz nie mógł być radnym. Dużo można by o tym pisać. Zgadzam się , że urzędnik od sprzątaczki do burmistrza nie powinien być radnym, ale ustawa o której wyżej, powinna mieć zapis, że obowiązuje od nowej kadencji 1998-2002.Nie, chciano na siłę w trakcie kadencji ją wprowadzić. Zawracano posłom głowę i zabierano ich cenny czas. Ustawa przeszła, ale kilka samorządów, w tym nasz złożyły do Trybunału Konstytucyjnego skargę, która przez TK został przyjęta. Ustawa zaczęła obowiązywać od 1998r. Zakaz łączenia funkcji powinien także dotyczyć wszystkich osób, które w jakikolwiek sposób są opłacani z gminnych środków, a więc tych, którzy pracują we wszystkich jednostkach organizacyjnych, a także te osoby , które otrzymują gratyfikacje w ramach umów zleceń. To tak na początek panie Aleksandrze. Pisał pan , w innym czasie, że diety radnych powinny być wysokie, aby radni ciężko pracowali i można byłoby później od nich dużo wymagać. Panie Aleksandrze ci, którzy poważnie traktuję swój mandat i tak ciężko pracują, a ci, którzy nie muszą, bo myślą za nich inni, nie robią nic poza organizacją propagandowych akcji, na które zaprasza się, a jakże włodarzy. Kwiatki, uśmiechy, muzyka, taniec, śmiech. Lud się bawi. O to ludowi chodzi. A tak de facto tym, którzy tą imprezę-festyn organizują. Ja uważam, że diety z samorządów powinny zniknąć, raz na zawsze. Niekiedy słyszę z ust najwyższych czynników rządowych i politycznych, że reforma samorządowa, ta z 1990r i kolejna z 1997r , to reforma, która jako jedyna w pełni się udała. Jak wynika z informacji, którą zamieściłem za Onet.pl chyba jednak nie do końca. Przez te wszystkie lata, przyglądając się samorządowi, nie generalizując, twierdzę, że samorządy to małe księstewka, gdzie rządzą i owszem osoby z nadania społecznego wraz ze swoimi powiązaniami rodzinnymi, biznesowymi, wyciskając dla swoich koterii ile się da. Krótko mówiąc samorządy, choć nie wszystkie, zostały zawłaszczone w demokratyczny sposób. Monopol na wiedzę ma burmistrz, wójt, prezydent miasta i z naszych pieniędzy wydając propagandowe periodyki, mieszkańców omamia, manipuluje ich umysłami. Cel tychże gazetek jak i płomiennych wystąpień jest jeden: powtórna reelekcja burmistrzów, wójtów, prezydentów i wasalnych radnych. Panie Aleksandrze pisać o tym wszystkim można wiele. Nie mogę ciągnąć tego dalej, bo wpis będzie niestrawny( dla niektórych już jest). A więc - to tyle. Przekazuję serdeczne pozdrowienia.
tubylec
2012-04-04 12:03:30
Jest marzeniem. Bo w formie w której każdy sobie rzepkę skrobie efektu nie będzie. Póty władza będzie sobie robiła jaja z ludzi, póki nie zrozumiemy, że w ilości siła. Jeśli schowamy niesnaski i połączymy siły , a jako główny cel potraktujemy kontrole władzy, wtedy przyjdzie skutek. Przecież ZS jest teraz znerwicowana , dzięki temu ,że duża część społeczeństwa zaczęła walczyć. Póki atakował ją jeden Łukasz , miała to w nosie. Teraz gdy bombardują ją setki ludzi w necie, a kilka tysięcy mieszkańców ma dość zrobiła się nerwowa. Stąd potrzeba działania całego społeczeństwa. Problem Czapur powinien być problemem każdego w gminie. Dlaczego ? Jeśli 100 mieszkańców Czapur zacznie krzyczeć ten krzyk zginie Nim dotrze do ZS. Jeśli hałas podniesie cała gmina, to ZS przynajmniej przyhamuje. Tak było ze spalarnią ( poszło o zdrowie ludzi ) i nagle wszyscy znaleźli wspólnego wroga - ZS. Efekt przyszedł z punktu. Na ta chwilę np. szukamy osób chętnych do kolportażu gazety. Ktoś ma ochotę swój głos oddać ze sprzeciwem, może pomóc. Szanuję wióreckiego, również życzę sobie opamiętania ZS, ale jakoś nie mam złudzeń, że ono nie przyjdzie, choć zapraszać je musimy nieustannie :)
AS wiórecki
2012-04-04 11:50:01
Szanowny Panie Janie. Pisze Pan na zakończenie swojego wpisu: "bez komentarza". Pozwoli Pan, że zrobię to za Pana. Otóż stawia Pan tezę, że wzrosła korupcja w szeregach samorządowców i dokumentują to wyniki kontroli. Ja powiem więcej - to co wykrywa CB to tylko wierzchołek góry nieprawości i niemoralności urzędniczych. Są takie dziedziny, gdzie najzupełniej oczywiste jest działanie niegodne, ale udowodnienie nieprawości jest wprost niemożliwe, lub niesłychanie trudne. To są właśnie granty wynikające ze sprawowanej funkcji (oprócz oczywiście niebotycznego uposażenia). Do nich należy, żeby wymienić tylko najważniejsze: poplecznictwo, kolesiostwo, WYSOKOŚĆ WYNAGRODZEŃ, wybór oferenta przez specjalne warunkowanie przetargów, konkursów, włącznie z naborem pracowników, uznaniowość w wydawaniu decyzji administracyjnych i dziesiątki innych, kolokwialnie nazywając je hurtem - załatwianie spraw "po znajomości". Zilustruję com wyżej napisał: wiadomo powszechnie, że Burmistrza Gminy Mosina i kierowniczkę referatu (2 osobowego!!) oświaty, łączą nieformalne więzi rodzinne. Nic w tym złego, o ile nie przyjrzeć się uposażeniu pani Kasprzyk, na tle innych (niewspółmiernie większych osobowo i rzeczowo) stanowisk kierowniczych w magistracie. Otóż Pani Kasprzyk ma najwyższą pensję (analiza tyczy danych za 2010, bo nowszych jeszcze nie opublikowano). Podjęła 91,8 tys. z naszych podatków. Proszę wyobrazić sobie, że tylko o parę złotych mniej niż SEKRETARZ GMINY!!!! Wszyscy pozostali szefowie referatów są daleko w tyle (50/53/54/65/66/69 tys). Jeden tylko zbliżył się rzędem wielkości do pani Kasprzyk, co zresztą jest, równie jak to uposażenie, kuriozalne. K. Kaczmarek (od gotowości cywilnej i wojskowości) zawładnął (bo jak inaczej to nazwać?) kwotą 90,5 tys. Warto i temu ewenementowi się przyjrzeć! Tak więc na tle kadry kierowniczej magistratu, pani Kasprzyk jest krezusem i obsolutnym liderem z pensją ok 7650 zł miesięcznie! Czy jednak można coś zarzucić burmistrz Springer? W warstwie oficjalnej nic, w tej otwarcie intencjonalnej którą poruszam - wszystko! Ja tylko cyframi mi dostępnymi operuję, wyobrażni pozostawiając to wszystko, co jest przed publiką zatajone. Proszę o odrobinę przyzwoitości, ale moralności naprawdę surowo się domagam. Pani Springer - jest pani starym juz człowiekiem, czy nie czas dobro naprawdę zacząć czynić? czemu jest pani tak bardzo uparcie niegodziwa? czy naprawdę sumienia jest pani pozbawiona? Tej wiecznej zabawy w poganianie i wytykanie błędów wszyscy mają już w Mosinie dość. Przecież wspólna nasza wiara winna nas zbliżać i jednoczyć. Jezus łotrowi w ostatniej chwili przebaczył, my jesteśmy jak On litościwi, ale to naprawdę niech już będzie ta ostatnia chwila. Proszę się przebudzić i błagam panią - proszę się dać lubić i szanować, proszę sobie i nam dać tą ostatnią szansę! Jesteśmy i chcemy być z panią, ale prosimy o wzajemność!Alleluja!
Małgorzata Kaptur
2012-04-04 11:41:25
Masz głos - masz wybór. Niektórzy myślą, że to dotyczy tylko samego aktu wyborczego. Moim zdaniem, to dotyczy każdego dnia i każdej sprawy. Zawsze masz wybór - możesz udawać, dla swojej wygody, że wszystko jest w porządku, a jeśli Twoim zdaniem nie jest - możesz głośno o tym mówić. Kiedy nauczymy się wyrażać własne zdanie spokojnie, jasno i odważnie wtedy zacznie się demokracja. Cyt. z Wikipedii: "Demokracja (stgr. δημοκρατία demokratia "rządy ludu", od wyrazów δῆμος demos "lud", rozumiany jako ogół pełnoprawnych obywateli + κρατέω krateo "rządzę")". Kiedy lud wszystko co władza robi, bezkrytycznie aprobuje i powstrzymuje się przed wypowiadaniem własnego zdania, doprowadza do tego, że władza rządzi sama, nie oglądając się na nikogo. Co więcej, władza dziwi się i oburza kiedy ktoś zabiera głos. Masz głos. Wybór należy do Ciebie.
Alina
2012-04-04 11:12:02
Najgorsze to uznać, że demokracja jest marzeniem i dać przyzwolenie burmistrzowi na łamanie prawa, bo władza ma zawsze rację, a my nic nie możemy. Takie myślenie to duży błąd. Wtedy stanowisko Komisji w sprawie p. Kasprzyk, czy protesty mieszkańców przeciwko spalarni itp. nie miałyby sensu. A mają i będą mieć tym większe znaczenie, im będzie o tym głośniej i te informacje dotrą do szerszych kręgów społeczeństwa mosińskiego oraz do instytucji, które sprawują nadzór nad władzą samorządową. Argumenty będą decydować a nie propaganda, dla której burmistrz zatrudnił asystenta.
tubylec
2012-04-04 09:38:19
Szanowny taborecie, mam zupełnie inne poglądy i mam nadzieję, że Nas nie poróżnią. 1. Religia - jeśli już to religioznawstwo . Wolność wyznania gwarantuje mi artykuł w konstytucji. Religia w szkole absolutnie mi nie przeszkadza, choć logicznie z konstytucją jest umieszczenie symboli dowolnego wyznania . Skoro jest krzyż , to dlaczego nie ma być czegoś innego ??? 2. Jasne jest , że nikt nie chce pracować dłużej ani płacić podatków. Żyjemy jednak w społeczeństwie. I pewne zmiany są konieczne. Zwłaszcza , że duża część ludzi zatrudnionych jest w administracji, a kolejna duża grupa pracowników posiada przeróżne przywileje. W ten sposób grupa wyrabiająca PKB , która nie pobiera dodatkowych świadczeń oscyluje w granicach może 4 mln. Tak wąska grupa ludzi nie jest w stanie utrzymać 40 mln narodu. Mnie nie interesuje ile zarabia urzędnik, czy nauczyciel , może to być i 10 i 30 tys. miesięcznie, pod warunkiem , że w budżecie jest nadwyżka..... Inaczej ja się nie godzę na najmniejsze podwyżki. 3. Koncesja TV Trwam, kilkanaście innych stacji również nie otrzymało .... 4. Aktywność - tutaj się całkowicie zgadzam, też mi się marzy społeczeństwo obywatelskie. Tyle, że akcje protestacyjne są dokładnym zaprzeczeniem świadomości społecznej. W Polsce akcje protestacyjne zawsze robione są we własnym imieniu protestujących. Nauczyciele mają gdzieś protest górników, górnicy protest lekarzy, a lekarze przechodzą obojętnie obok protestu kolejarzy. Każda grupa gra tylko dla siebie. Co w rezultacie jest wodą na młyn ludzi u steru. Póki każda z tych grup nie zrozumie, że jest częścią jednego organizmu - społeczeństwa , demokracja pozostanie marzeniem. pozdrawiam
Jan Marciniak
2012-04-04 07:52:47
Dzisiejsza strona onet.pl CBA wzięło na cel samorządy. Wójtowie, burmistrzowie, lokalni urzędnicy – to ich agenci CBA zatrzymywali najczęściej. Blisko 1/3 spraw operacyjnych Biura w ubiegłym roku dotyczyła administracji samorządowej – informuje "Rzeczpospolita", która dotarła do raportu CBA za 2011 r. - Tam najczęściej tworzą się lokalne sitwy i układy, a korupcja jest najbardziej dotkliwa dla ludzi – mówi szef CBA Paweł Wojtunik. Jak wyjaśnia Wojtunik, to w samorządach zagrożenie korupcją jest największe, bo przez nie przechodzi większość środków publicznych i odbywa się wiele inwestycji. Uwagę Biura przykuwały też sprawy sektora gospodarczego. Chodzi m.in. o zamówienia publiczne, zarządzanie majątkiem, wydawanie zezwoleń. - Nasze kontrole decyzji gospodarczych ujawniły szkody w mieniu Skarbu Państwa lub samorządów w wysokości ok. 200 mln zł – wylicza szef CBA. Psycholog społeczny prof. Janusz Czapiński ocenia, że CBA uważniej bada przepływy finansowe na szczeblu regionalnym. - Ale sądzę, że korupcja w samorządach wzrosła. W Polsce regionalnej kwitnie nepotyzm. Wójtowie wygrywają wybory, bo ktoś ich aktywnie popierał i potem się odwdzięczają - mówi. Bez komentarza.
nagroda
2012-04-03 23:46:19
Zobaczycie. blondynka dostanie od burmistrza nagrodę. ta władza już idzie na całość i nie zawaha się przed niczym. Wydoi gminę w majestacie prawa i odejdzie nierozliczona....
Babcia
2012-04-03 22:33:19
Póki u władzy jest burmistrz Z.S. pani Kasprzyk jest niezatapialna. Jedyna możliwość, pisać na zewnątrz i prosić o niezależne kontrole.
taboret
2012-04-03 22:19:55
Gdzie ty widzisz demokrację w naszym kraju? Prawie 2000000 podpisów za referendum przeciw podniesieniu wieku emerytalnego i NIC. Ponad 2 miliony podpisów w poteście nie przyznania miejsca TV TRWAM na multiplexie, wielotysięczne MARSZE PROTESTACYJNE w wielu miastach naszego kraju a nawet i za granicą i NIC. DEMOKRACJĘ mamy tylko w teorii, jednak w praktyce tego nie widać. Wszystko będzie zależało od naszej AKTYWNOŚCI i jeżeli sobie pozwolimy w "kaszę " dmuchać to zostaniemy zepchnięci na "boczny tor" (popatrz sobie na ograniczenie godzin lekcji historii w szkołach oraz na przerzucenie finansowania lekcji religii na sanorządy). Przy takim kierowniku d/s oświaty jaki poziom intelektualny osiągnie nasza młodzież.
tubylec
2012-04-03 20:12:28
Obyś miał rację, póki co mało skuteczna ta Temida:)
do tubylca
2012-04-03 20:04:40
Na szczęście mamy demokratyczny kraj, a burmistrz nie jest jedynym i ostatnim organem, który rozstrzyga czy prawo jest łamane, czy nie.
tubylec
2012-04-03 15:16:10
Jak ? Powie, Gośka nie martw się, ta banda nieuków specjalnie sypie piach w tryby. Zwyczajnie nie rozumieją Twojego geniuszu. Osłodzę Ci to w grudniu ..... I tyle. Później się odtrąbi w MM o sukcesach MKasprzyk i rodzimej oświaty, a szeroko zakrojonej akcji opozycji wymierzonej nie tyle w MKasprzyk co w nasze dzieci ... , itd. itd. , a na końcu nagroda finansowa za dobrze wykonaną pracę.
Odpowiedź na pytanie
2012-04-03 14:36:13
Żaden urzędnik prawa łamać nie może, zresztą jak każdy z nas. Łamać prawa nie może zwłaszcza urzędnik, który jest burmistrzem. Dobrze, że zostało w całości opublikowane stanowisko Komisji. Można rozmawiać o konkretach. Każdy kto chce może zapoznać się z w/w ustawami i wyrobić sobie pogląd, czy postępowanie p. Kasprzyk to dopuszczalne traktowanie jednych z większą sympatia, a innych bez takowej, czy takie postępowanie to łamanie prawa. Niestety w tym przypadku to kolejne łamanie prawa w naszej gminie. Były inne dziedziny, a teraz mamy oświatę. Przykre. Zobaczymy, jak sprawę potraktuje burmistrz. Będziemy sprawę śledzić. Łamanie prawa nie może być bezkarne.
Oto jest pytanie
2012-04-03 13:53:34
Ludzie dyskutują o tym czy radni mają prawo oceniać urzędnika. Ja bym postawił pytanie inne, czy urzędnik jest ponad prawem, zwłaszcza jeśli je łamie?
x
2012-04-03 10:19:14
Burmistrz aprobuje te metody, w zasadzie jest to polityka burmistrza, a M. Kasprzyk jest wykonawcą, który stara się nie zawieść mistrza. Karę mógłby dostać ktoś, kto realizuje własne pomysły. Tak więc to Stanowisko jest tylko gestem, bez znaczenia i jeśli ktoś tu karę dostanie to na pewno nie pani kierownik. Cóż, takie życie. Pogadać sobie można i to wszystko.
tubylec
2012-04-03 09:50:32
Dostanie od Z medal :)