CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Kolej metropolitalna

Małgorzata Kaptur: 14.02.2013 r.
Mosina jest jedną z 20 gmin, które tworzą razem z Poznaniem aglomerację poznańską
W Strategii Rozwoju Aglomeracji Poznańskiej do 2020 r. można znaleźć kilka ciekawostek.

Jedną z nich są ambitne plany rozwoju kolei metropolitalnej jako alternatywy dla zatłoczonych dróg.

Ma to być sposób na ograniczenie negatywnych skutków suburbanizacji.

Autorzy Strategii są zdania, że powinno to znaleźć odzwierciedlenie w planowaniu przestrzennym gmin.




Zainteresowanych zachęcam do przejrzenia tego opracowania:
STRATEGIA


GMINY TWORZĄCE AGLOMERACJĘ POZNAŃSKĄ                        


Komentarze



taboret
2013-02-16 20:28:52
Strategia piękna jak tort weselny.Czy z tego tortu zostanie tylko mała dekoracyjna wisienka czas pokaże.Dużo racji ma ekolog.Ba były nawet plany wydłużenia dwutorowego szlaku z Poznania do Kościana i włączenia Puszczykowa jako dzielnicę Poznania (patrz szpital w Puszczykowie nazwano SZPITAL POZNAN-PUSZCZYKOWO.)Co z tego zostało tylko most do nikąd na Dębcu.Każda strategia musi być oparta na realnym źródle finansowania.Tak jak i w tamtych i w tej źródełko jest nie pewne i wysychające(Patrz artykuł prof,Rybińskiego -google- Strategia gołodupców)Moim zdaniem ta strategia to preludium do podziału RP na 8-9 subregionów.Czy takie były nasze wyobrażenie i marzenia o przyszłej naszej ojczyźnie?
Stefan
2013-02-15 15:17:36
Bardzo ciekawy dokument. Szkoda tylko, że władze Mosiny w swoich działaniach tak mało się nim przysługują.
M. Kaptur
2013-02-15 12:55:52
Ekolog trafnie ocenia sytuację - PRZESPALIŚMY. Społeczeństwo nadmiernie zaufało władzy i uchyliło się od uczestnictwa w konsultacjach, które jak sądzę były prowadzone. Inna rzecz, że mieszkańcy nie są zachęcani do dzielenia sie wiedzą, krytyczne uwagi nie są w naszej gminie w cenie. Gmina na tym traci. Modernizacja będzie przebiegała wg dawno zatwierdzonego projektu i chyba już nic nie jest tego w stanie zmienić. Gmina powinna wykupić od kolei grunt jak najwięcej gruntu na powiększenie parkingów, by zostawienie samochodu przy dworcu nie było problemem. Należałoby też pomyśleć o parkingu w Drużynie i w Pecnej
ekolog
2013-02-15 11:35:28
Temat przespany.!!! W latach 70 XX wieku w Poznaniu gdy nie było ruchu samochodowego urbaniści przewidzieli i opracowali nowa strategie przemieszczania ludności. 1.Na Dworcu Głównym oddzielić ruch podmiejski od dalekobieżnego. 2.Pomiędzy peronem 4A -1 w miejscu poczty zbudować perony.Pociągi wschód-zachód ,zachód-wschód,zatrzymują się na na nie przelotowych peronach.Następuję zmiana lokomotyw jedno napięciowej na na dwu systemową/za Odra jest stosowany prąd zmienny/ W kierunku Warszawy pociągi kierowane są przez Franowo .Pobudowano nowy układ torowy Pokrzywno-Swarzędz.Omijający stację Poznań Franowo. 3.Pobudować po stronie wschodniej na osobnym układzie torowym linie tramwajową.Północ-Południe. Od Moraska -do Klina Dębieckiego. Przystanki co 2000 m.Bardzo ważny przystanek koło Opery po wschodniej stronie obecnego torowiska.Aktualnie odstąpiono od relizacjii wdraża się budowę torowiska po stronie zachodnie. 4.Na odcinku Poznań GŁ-Puszczykowo po stronie zachodniej zaplanowano dwa tory dla ruchu podmiejskiego.Nad autostradą jest wybudowany wiadukt pod te tory.W Puszczykówku po południowej stronie ul.Dworcowej zaplanowano nowy Dworzec obsługujący pociągi podmiejskie. Przystanki w ruchu podmiejskim planowano rozmieścić co 2000m. 5.W obrębie m.Poznania planowano nowe przystanki kolejowe nad ulicami Hetmańska .Zlikwidowana stacja towarowa pozwalała na wybudowanie peronów.Podróżni z pociągi podmiejskich od Opalenicy,Wolsztyna Leszna,Jarocina pod wiaduktami kolejowymi mieli by zlokalizowane przystanki Tramwajowe. 6.Planowano przystanek na wiadukcie Niestachowskim i Dolną Wildą. 40 lat minęło ,przybyło miliony samochodów ,rozbudowaliśmy administrację samorządową ,która oderwała się od społeczeństwa. Tworzy kolorowe piękne wizję .Odkrywają świat na nowo .Mają nas za durniów .Polacy przemieszczają po świecie widzą jak ten świat nam ucieka. Jakie są rozwiązania komunikacyjne w świecie .i co? Urzędnicy tworzą papierową fikcję . Tysiące urzędników w Urzędzie Marszałkowskim,Starostwie ,Gminach tworzą wizję lepszej komunikacji. Stara zasada pierw buduję się infrastrukturę ,a potem domy.Nie odwrotnie. 7.Przebudowa linii Poznań -Wrocław Okłamywanie prędkość 160 docelowa 200 .Przez Mosine 100 ,przez Wielkopolski Park Narodowy ??? W obrębie Mosiny tragedia perony zewnętrzne .Istniała możliwość wybudowania peronu zewnętrznego /kierunek od Poznania/na wysokości ładowni ul.Kolejowa/likwidacja toru na którym dokonuję się sporadycznie rozładunku tłucznia/ i zlokalizowania w tym miejscu parkingów i Dworca Autobusowego./ Drugi peron zewnętrzny kierunek od Kościana na wysokości Zakładu Komunalnego. Jako mosiniacy zaniedbaliśmy temat przebudowy.W trakcie konsultacji społecznych przespaliśmy . Aktualnie jest po sprawie/pozmiatane/ w 2006 Dokumentacja została uzgodniona przez Mosiński Urząd.
%/%
2013-02-15 08:00:36
Wychodzi na to, że najgęściej na drzewach Mosiniacy siedzą.