CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Rusza modernizacja linii kolejowej Czempiń – Poznań

Jan Marciniak: 21.03.2013 r.
Wczoraj członkowie KOMISJI INWESTYCJI, MIENIA KOMUNALNEGO I ŁADU PRZESTRZENNEGO spotkali się z przedstawicielami PKP. Poniżej kilka aktualnych informacji na temat zmian czekających nas w najbliższym czasie.

PKP – Polskie Linie Kolejowe S.A. borykało się z projektem 6 lat( problemy własności gruntowej, ciągłe odwoływania się od decyzji niezadowolonych). Pozwolenie na budowę zostało wydane w ostatnich dniach.
Generalnym wykonawcą została firma hiszpańska. Środki w większości pochodzą z funduszy europejskich.
Modernizacja obejmie strefę torów wraz z niezbędną infrastrukturą podziemną m.in. odwodnienie, perony i dojścia do nich. UWAGA: nie są nią objęte budynki kolejowe, w tym budynki dworców. W najbliższych tygodniach ( w kwietniu) rozpoczną się prace, prawdopodobnie od Czempinia i będą się posuwać w kierunku Poznania. Kiedy konkretnie wykonawca wejdzie w teren naszej gminy, jeszcze nie wiemy.

Co będzie przedmiotem modernizacji na naszym, gminnym odcinku?

Strefa torów wraz z podbudową, odwodnienie i inna infrastruktura, w tym teleinformatyczna, perony w Mosinie, Drużynie i Pecnej, tunel prowadzący do mosińskiego peronu od strony ul. Kolejowej, przystosowany także dla osób niepełnosprawnych.
Zlikwidowany zostanie chodniczek bezpośrednio przy torze ( ten od dworca do Netto). Przejazdy w ciągu ulic: Sowiniecka i Farbiarska pozostaną bez zmian.
Prawdziwa rewolucja dotknie ul. Śremską. Powstanie tam tunel pod torami. Jego budowa rozpocznie się na przełomie lat 2014/2015 i trwać będzie minimum 7 miesięcy. Inne przejazdy przecinające tory, będą o różnej klasyfikacji: z barierami, bez barier z sygnalizacją świetlną , bez barier, bez sygnalizacji ale z odpowiednimi znakami drogowo-kolejowymi.
Wzdłuż zamieszkałych terenów powstaną ekrany akustyczne o wysokości 4 - 5 m wysokości.
 
W I etapie modernizacja ma na celu stanu, by była możliwa jazda pociągami z szybkością 160 km/godz.
W II etapie, który będzie miał miejsce przypuszczalnie ok. 2025r.  modernizacja przystosuje tory i przejazdy kolejowo-drogowe do szybkości 200 km/godz. Wówczas może dojść do zamknięcia przejazdów w ul. Farbiarskiej i Sowinieckiej, ale w zamian będzie wybudowany w innym miejscu tunel pod torami kolejowymi.

Wczoraj podczas posiedzenia komisji inwestycji przegłosowano jednogłośnie wniosek, aby z naszego budżetu (kwota ok. 20-30 tys.) zrealizować projekt tunelu, który będzie przedłużeniem tego, który ma wybudować Inwestor ( od ul. Kolejowej do peronu), w kierunku terenu po b. SFM. Po wykonaniu projektu staniemy przed decyzją zadysponowania środków na jego realizację. Koszt może się kształtować w granicach 1,0-1,5 mln zł.

Modernizacja pociągnie za sobą istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów
-->
 TUTAJ możesz zapoznać się z nowym rozkładem jazdy, który będzie obowiązywać, jak na razie, od 14 kwietnia 2013r. do 8 czerwca 2013r.

Zmiana rozkładu jest spowodowana wprowadzeniem ruchu jednotorowego, wahadłowego
na odcinku Czempiń - Mosina i Luboń - Poznań.

Zmniejszy się liczba połączeń. Spółka Przewozy Regionalne, by złagodzić trudności postanowiła wydłużyć składy pociągów na pozostałych połączeniach. W godzinach szczytu będą kursować pociagi składające się nawet z 8 wagonów.

W pierwszej fazie modernizacji na stacji Iłowiec będzie czynny tylko tor od strony budynku stacyjnego, na przystanku w Drużynie od strony budki dróżnika, na stacji Poznań Dębiec - peron przyległy do dworca.

folder
ulotka

Pociągi REGIO odwołane:

•77724 Poznań Gł. 06:00 - Leszno 07:19
•77736 Poznań Gł. 15:30 - Leszno 16:53
•77200 Poznań Gł. 16:17 - Leszno 17:36
•77209 Leszno 05:10 - Poznań Gł. 06:37
•77229 Leszno 06:14 - Poznań Gł. 07:40
•77211 Leszno 18:14 - Poznań Gł. 19:40


Pociągi REGIO wydłużone, kursujące z dodatkowymi wagonami:

•77725 Leszno 4:40 - Poznań Gł. 6:13
•77727 Leszno 5:50 - Poznań Gł. 7:22
•77731 Leszno 6:49 - Poznań Gł. 8:22
•77741 Leszno 15:15 - Poznań Gł. 16:43
•77734 Poznań Gł. 14:45 - Leszno 16:11
•77738 Poznań Gł. 15:52 - Leszno 17:21
•77740 Poznań Gł. 17:55 - Leszno 17:21

źródło: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13193/Zmiany-na-trasie-Leszno-Poznan.html


Komentarze



pawlok
2013-04-29 21:23:37
Czy tylko ja mam wrazenie że żadne prace na trasie nie ruszyły ?(co prawda bane zamienłęm na rower) Ba w niedziele na przejezdzie w Leczycy przepuszczone były dwa pociągi w przeciwnych kierunkach - jadące oczywiście po różnych torach.
taboret
2013-04-10 12:33:57
Raport NIK-u o PKP-PLK dużo może wyjaśnić dlaczegotak "przesuwane są terminy realizacji. http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/695908,raport-nik-balagan-i-wielomiesieczne-opoznienia-w-pkp-plk-polska-straci-unijne-srodki.html
na_styk
2013-04-09 21:20:22
Rozpoczęcie prac na tym odcinku prawdopodobnie nie nastąpi 15 kwietnia z uwagi na brak podwykonawcy robót torowych.
Małgorzata Kaptur
2013-04-07 19:03:02
Debata o kolei została przeniesiona na 25 kwietnia, godz. 15 w sali Gamma w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu. My niestety mamy sesję. Może ktoś z naszych czytelników się wybierze i podzieli się z nami wiadomościami?
taboret
2013-03-28 11:14:04
Na www Mosina -UM 26.03 .ukazał się komunikat otworzeniu Społecznego Komitetu d/s Strategii Rozwoju Gminy.Plany rozwiązań komunikacyjnych powiatu powinny być powiązane z tworzoną gminną strategią na zasadzie sprzężenia zwrotnego.Moim zdaniem kandydaci do tego komitetu ( i nie tylko ) powinni uczestniczyć w poznańskim spotkaniu "na kolei po kolei ".
pawlok
2013-03-27 21:18:34
Przed wybormi kiełbaska na nowo odgrzewana: http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,13629693,Pociag_do_metropolii__Kolej_na_Jezyce__Podolany__Piatkowo.html Krótko się w Mosinie cieszyliśmy częsciwoym taktem 30 minutowaym, EN57 kursujacym do Czempinia itp itd @MichalP - niestety w 3 świecie komunikacyjnym jakim żyjemy w ramach aglomeracji poznańskiej - wielu z nas nie ma szans by dojechać do pracy w tarnowie, suchym itp itd bez samochodu to fakt. Ale spora część Poznania jest dostępna komunikacyjnie transportem publicznym. Oczywiście są rozwiązania, które zapewniają łatwe przemieszczanie się czyli układ liniij oparty na gwiezdzie połączonej okregami. Wtedy np dla Mosiny w układzie gwiazdy mamy połączenia do Poznania, a w układzie ringu wiązemy np Kórnik, Steszew, ale już kolejny ring może wiązać Puszczykowo-Leczyce - Komorniki itp itd. Wyobraz sobie wsiadasz w pociag w Mosinie w 5 minut jestes w Puszczykowie , przesiadka na bus i w 20 minut w Komornikach... @WaldekP trafiłeś w sedno - bałagan ma podstawy w prawie - wprowadzono powiaty i to one powinny odpowiadać za organizacje komunikacji publicznej, a nie gminy gdzie dominujący Poznań stawia niekarzystne warunki pozostałym.gminom. @ na _styk dokładnie jest tak jak piszesz. Wyobraźmy sobie ze te 50-60 osób mających prawa jazdy wybiera auto zamiast pociąg o 6,50 (nim jezdze) droga miedzy Rondem Budzyn - a skretem do Rogalina musi przyjąć - 60*4m+ na odstępy z 50m = 290m ciągu samochodów. wyobrażacie to sobie? A przecież jeszcze czempinianie, puszczykowianie itp itd
Małgorzata Kaptur
2013-03-27 09:02:49
Przypominam, że 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu odbędzie się dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce. Temat debaty: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?" W spotkaniu wezmą udział: Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego, Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich. Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie: - stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie, - sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe) - przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych, - problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek - polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego - przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM. Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Michał P
2013-03-27 08:35:28
Dokładnie 18 lat temu miał się rozpocząć remont linii E-59. Pamiętam to dobrze bo wtedy do Technikum dojeżdżałem pociągiem i miałem nadzieję, że będę mógł oglądać codziennie postęp prac. Skończyłem studia, a remont nawet nie drgnął. Nie wiadomo czy ten remont nazwać wielkim SUKCESEM, bo w końcu doczekał się realizacji, czy też ogromną PORAŻKĄ, bo tak późno i tak długo trwały przygotowania... Ale jak mają znaleźć się pieniądze na takie inwestycję, jak już w tej chwili (od dwóch lat) kolej ma 10 dyrektorów odpowiedzialnych tylko i wyłącznie za słynną kolej "Y", którzy pobierają ogromne pensje za coś co nie istnieje, a ma powstać w 2030 roku.
Waldek
2013-03-27 04:35:23
Sprawa jest nadzwyczaj prosta. Cały powiat poznański wraz z Poznaniem powinien tworzyć jednostkę administracyjną pod nazwą: Aglomeracja Poznańska. Jeden Zarząd tej administracji mógłby dopiero myśleć kategoriami potrzeb mieszkańca Mosiny, Stęszewa Komornik czy Poznania. Inaczej każdy swoje. Jaki ma interes Prezydent Poznania żeby tworzyć parkingi dla mieszkańców okolicznych gmin ? No niby tworzenie warunków sprzyjających odwiedzaniu miasta i zostawianiu w nim pieniędzy jest taką przesłanką ale w sytuacji kiedy Poznań się wyludnia i jest tysiąc innych potrzeb to jaki interes ma Prezydent aby kierować pieniądze np. na wiadukt nad torami kolejowymi na Starołęce ? Przecież to głównie jest inwestycja na jaką czekają przede wszystkim mieszkańcy Czapur, Daszewic , Kamionek itd. Podobnie sprawa wygląda z wiaduktem w Plewiskach. Tak czy inaczej w najbliższej przyszłości będziemy wybierać prezydenta aglomeracji. W Mosinie, czy Puszczykowie będzie rządził namiestnik prezydenta aglomeracji.
Michał P
2013-03-26 22:17:39
Dojeżdżam do Komornik, prawie Poznania. Niestety dojazd rowerem albo autem. Szkoda, że nie ma żadnego autobusu. Mogę jechać pociągiem na główny, potem pociągiem na Górczyn albo tramwajem, a potem z Górczyna do Komornik autobusem. Szybciej rowerem dojadę (16km), ale później musiałbym wziąć gdzieś prysznic (górkę we Wirach z auta tak nie czuć) i przebrać się w garnitur. Próbowałem. :)
na_styk
2013-03-26 20:43:42
@Michał P - Jeżeli każdy dojeżdżałby do Poznania samochodem, i to pod samo miejsce pracy, to w kilka lat sami się wyniszczymy. Już teraz jaki jest ruch w Poznaniu to każdy widzi. Niebotyczna liczba aut przemierza codzienne poznańskie ulice, z których stan większości pozostawia wiele do życzenia... Parkingi są dosłownie przepełnione, w godzinach szczytu w centrum o miejscu parkingowym można wyłącznie pomarzyć. Do tego ruch w całym mieście, nawet w ścisłym centrum! Stary Rynek chyba jest jako jedyny wolny od samochodów. Pojazdów przybywa, intensywność ruchu w ostatnich latach w stolicy Wielkopolski naprawdę niebezpiecznie się podniosła, a ruch z centrum nie jest w ogóle wyprowadzany. Brak również specjalnych parkingów na dzielnicach "zewnętrznych". Ponad to, autem nie każdy może podróżować, ponieważ, jak Pan zapomniał, do Poznania dojeżdżają również uczniowie i studenci. Zatem, Panie Michale - czy aby na pewno przedstawione przez Pana argumenty nie są nieco nieprzemyślane i egoistyczne? Pawlok - myślisz rozsądnie. Dobrze zorganizowany transport publiczny w tak dużej aglomeracji jest bardzo potrzebny. Na szczęście coś w tym kierunku się dzieje.
pawlok
2013-03-26 16:03:43
Ewolucja cześcią rewolucji. Nie przekona się ludzi do transportu publicznego w sytuacji gdy jest on wadliwy i drogi.Nakłady oczywiście są spore ale przy sprawnym systemie transportu zbiorowego inwestycje drogowe pochłaniają mniej, jak się poczyta sie opracowania fachowców - to zyski równie wielkie, By transport publiczny dla mieszkańców Mosiny był atrakcyjny trzeba szybko zrealizowac dwie kwestie: 1) dwie strefy taryfowe ZTM miejska i podmiejska z pełnym dostępem w cenie do wszystkich srodków transportu kursujących w danej strefie (bus, tramwaj, pociąg) 2) Takt pociągów co 30 minut w dni robocze od 6-do 21 . Dziś pracuje się nie od 7 do 15 lecz w różnych porach. Kursy nocne. Te aspekty powinny znaleźć się w programach wybrcych ugrupowań które coś by chciały zmienić. Sam pracuje w centrum Poznania, mój pracodawca nie zapewnia mi miejsca parkingowego (nawet jak by chcial nie ma miejsca) - wiec pociąg jest idealną alternatywą dla opcji dojazd na Wilde i szukanie miejsca parkingowego... Wczoraj byłem w rejonie TBSów po dluzszym czasie - szok ile tam wybudowano - spore osiedle odcięte komunikacyjnie, bo prowizoryczna linia na dworzec to nieporozumienie..
the naturat
2013-03-26 15:10:13
Zagalopowaliśmy się. Transport publiczny to transport finansowany z kasy obywateli, nie transport który ma służyć ludziom :) Weźmy taką Mosinę i dworzec PKP. Dobrze, że powstał parking dla samochodów, ale wejdzie tam może 30 aut, w gminie mieszka ze 30 tys ludzi, z tego 15 tys. w samym mieście. Zakładając , że co 4 mieszkaniec pracuje w Poznaniu , to niby gdzie ma zaparkować samochód ? Transport w aglomeracji to gigantyczny nakład finansowy poparty do tego pewną świadomością społeczeństwa ( nie wiem, czy my Polacy rzucilibyśmy samochody na rzecz rowerów, kolei ) , mam wątpliwości, bo na dziś dobrze rzucamy ale śmieci do lasu, plastik do pieca i kilka innych rzeczy raczej przynoszących ujmę. Mam to szczęście , że poruszam się służbowym samochodem, ale nawet gdybym musiał jeździć prywatnym i dokładać na dziś dzień nie jeździłbym pociągiem, bo ... po pierwsze mam grupkę dzieci ( dowóz szkoła/ przedszkole ) , po drugie do dworca mam ok. 3 km , więc dla mnie po pierwsze musiałby istnieć porządny transport dla dzieci ( dom - szkoła ) , po drugie duży parking, po trzecie mam taką pracę, że ciągle gdzieś mam wyjazdy z partyzanta :)
pawlok
2013-03-26 14:13:24
@MichalP przedstawiłeś rzetelny opis stanu aktualnego. W erze Grobelizmu - Springizmu - Szmityzmu smutny stan aktualny. Myśle jednak że byłeś iles tam razy na zachód od Odry. Oni to już przerabiali wlatach60/70 dziś my możemy się uczyć na ich błędach. A o poziomie ich, a naszego chyba sie rozpisywać nie trzeba. Znajoma niemiecka rodzinka - a jakże w garażu super kombica i vw polo, a oni do pracy rower-bana-pieszo pan domu, pani domu rower- bana - bus...zimą rower zostaje zastapiony polówką zostawianą przy dworcu...do pracy ok 30-35 km czyli mniej wiecej realia Mosina - Poznań :-) Bylem na szkoleniu w jednej z dużych szwajcarskich firm - fajny kompleks biurowo- produkcyjny parking na kilkadziesiąt aut i na parkingu kilka aut (przeważnie w barwach firmowych) do pracy szwajacarzy dojezdzaja transportem publicznym..... Można wylać km nowego zbędnego asfaltu co zaskutkuje tylko jednym staniesz w korku tylko w innym punkcie. Co do przykładu Steszewa mam znajomych dym parowozu widzą z okien, cieszyli się na pociag co godzine - już planowali jak będa do pracy smigać i co nadal dwa auta w użyciu bo nikt nie powie szefowi nie moge zostać bo kolejny pociąg mam za 3 godziny. pozdrawiam
Michał P
2013-03-26 08:53:18
Poziom życia ludzi się podnosi. Przyzwyczailiśmy się do luksusu jakim jest auto - wsiadasz pod domem i wysiadasz pod pracą. Koszty dojazdu się równoważą. Chcąc dojechać koleją musisz dużo wcześniej wstać. Dojść czasem w największy mróz, upał czy ulewę do dworca. Tam się często zdarza, ze pociąg ma spóźnienie. Nadal czekasz w warunkach nie do pozazdroszczenia marnując swój czas. Jak już wsiądziesz do pociągu, w którym śmierdzi i jest brudno to przeważnie nie masz gdzie usiąść. Sąsiad obok Ciebie już drugi miesiąc się nie mył i capi strasznie. W Poznaniu spóźniony lecisz biegiem na tramwaj gdzie sytuacja wygląda podobnie jak w pociągu - tłok, jak z zapachem nie wiem bo ostatnio jest dużo nowych tramwajów. Tramwaj, czy autobus rzadko kiedy podjeżdża pod sam zakład pracy. Dalej znowu piechotą. Mając do wyboru, za tą samą kwotę, transport pociągiem (w warunkach jak powyżej i trzy razy dłużej) i transport samochodem, wybieramy niestety tą drugą opcję. Marzenia ściętej głowy o szybkim tramwaju do Mosiny. Słyszałem to 20 lat temu. A Poznań nie ma pieniędzy na estakadę Katowicką, czy II ramę. A co dopiero sponsorować ludzi, którzy uciekają z Poznania na obrzeża miasta. Radni Poznania w maju 2012r. odmówili przekazania 2mln zł na dofinansowanie wiaduktu nad linią kolejową na Berlin na ulicy Grunwaldzkiej (przy Wołczyńskiej) tłumacząc, że nie będą sponsorować ludzi, którzy uciekają z Poznania. We wrześniu, tego samego roku- wszyscy doszli niby do porozumienia. Pewnie przestraszyli się, że mieszkańców już stracili, a jak tak dalej pójdzie to za nimi pouciekają firmy do których muszą ci mieszkańcy dojeżdżać do pracy. http://plewiska.net/?wiadukt-nad-grunwaldzka,44 Życzę jak najlepiej, żeby pociągi do Poznania kursowały co 20 minut i były znacznie dłuższe, tak aby każdy mógł usiąść i odpocząć w czasie jazdy. Na koniec chciałem tylko przypomnieć co obiecywali naszym sąsiadom ze Stęszewa. Po remoncie linii kolejowej miała się zwiększyć ilość pociągów na tej linii. A co wyszło? A mają jeszcze większe korki do Poznania niż my. A przez to coraz więcej samochodów z rejestracją PKS xxxxxx pojawia się na naszej trasie omijając korki w Szreniawie i Komornikach. Na naszej trasie kolejowej po remoncie na pewno zwiększy się ruch pociągów ale wątpię w to, że będą się one zatrzymywały w Mosinie. Ruch i tak jest na tej trasie duży więc czy starczy jeszcze miejsca dla kolei podmiejskiej ??? Pozdrawiam wszystkich optymistów :)
pawlok
2013-03-25 23:38:54
@MichaleP tam potrzebne jest banalne rozwiązanie rondo z sygnalizacjami wymuszanymi przez pieszych, analogiczne ronda przy Wawrzyniaka, i odbicu na Rogalin + modernizacja Budzynia...i mamy płynny ruch a nie korki... Ale to jest sprawa wtórna - o wiele prostsza do rozwiązania - rozwój transportu publicznego czyli realna alternatywa dla auta.. Dlatego radni opozycyjni powinni być na spotkaniu kolejowym by w kolejnych wyborach mogli przedstawic realny program wykorzystania transportu kolejowego w lokalnym ruchu pasażerskim....
Michał P
2013-03-25 23:29:56
pawlok, proponuję tylko alternatywne wyjście dla pominięcia przejazdu przez skrzyżowanie Szosy Poznańskiej z Poniatowskiego. Każdy jeden samochód wjeżdżający do Mosiny lub przejeżdżający przez Mosinę MUSI przejechać przez to skrzyżowanie. Skrzyżowanie o największym ruchu w Mosinie, przez które przechodzą dzieci do szkoły. Jeśli jakiś tir zablokuje je to nie masz jak wjechać do Mosiny (pomijając off-road za ogródkami, czy przez zbiorniki na Pożegowie). Nie liczę, że w przeciągu 10 lat doczekamy się wschodniej obwodnicy.
Sławek
2013-03-25 20:00:59
Pytanie powinno brzmieć - czy ktoś z Urzędu Miejskiego się tam wybiera? Bo to oni przede wszystkim powinni się tam znaleźć. Proponuję wspomnieć o tej konferencji na najbliższej sesji, niech burmistrz się zainteresuje tą kwestią.
pawlok
2013-03-25 14:06:06
@Pani Kaptur czy ktoś z radnych opozycyjnych wybiera sie na ową konferencje ? Tak jak the anturat napisał pomijając bezsensownosć niektórych planowanych górnolotnych rozwiązań drogowych , należy spojreć na finanse gminy czy warto tracic akśe na projekty,w izje czy też lepiej pomyśleć o długofalowej strategii rozwoju transportu publicznego do Mosiny. Nie musimy popełnić błędów urbanistycznych europy zachodnei z lat 70 - znając ich doświadczenia.
the naturat
2013-03-24 19:37:14
Nominacja - najlepszy scenariusz komediowy ? http://www.nowoczesna-mosina.pl/index.php/program a NRM nie podchwyci :) , bo zdjęli ze strony plan obwodnic. Zresztą kasa jest na 3-4 km dróg na rok, to o jakiej obwodnicy mówimy ? Powtórzę kolejny raz , z ust Zofiji padło stwierdzenie, że obwodnica będzie przebiegała przez centrum miasta, tuż obok szkoły, przez ul. Krasickiego ( z mostem na pełen tonaż towarowy ), natomiast ruch na drodze Krosno - Krosinko zostanie wygaszony. To są słowa ZS:) Wizjonerzy, w Czapurach wychodzi, że nowocześniejsza od kanalizy jest budowa szamb, a w Mosinie , że obwodnice buduje się przez centrum, a Tiry puszcza obok szkoły... Czapki z głów.
M. Kaptur
2013-03-24 19:37:05
Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce - "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?" Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu. więcej http://www.kurierkolejowy.eu/newsitem.php?id=13260&fb_source=message
pawlok
2013-03-24 17:39:38
@Michal P proponujesz populistyczne barbarzyńskie rozwiazanie - niestety może je podchwycić Zofia S z dworem :-( Nadal stawiam pytanie czy rozbudowa linii kolejowej da impuls Mosinskiemu samorzadowi do realnych działań w zakresie wykorzystania tej linii do obsługi ruchu lokalnego, rzeczywistego uruchomienia kolei aglomeracyjnej. Puszczykowo, Mosina, Czempiń wspólnie powinny prowadzić juzteraz rozmowy z marszałkiem, by nie skończyło się jak w Stęszewie gdzie wyremontowano ku uciesze meiskzańców linie kolejowo ale pomimo wstępnych zapowiedzi taktu godzinnego - uruchomiono o ile mnie pamięć nie myli 7 par pociągów.
Orwell
2013-03-24 16:38:53
Masz napisane "Wzdłuż ZAMIESZKAŁYCH terenów powstaną ekrany akustyczne o wysokości 4-5 m.
ibm
2013-03-24 16:14:38
"Wzdłuż zamieszkałych terenów powstaną ekrany akustyczne o wysokości 4 - 5 m wysokości" - tja, szkoda, że nie 10 m... czy w mosinie powstaną te ekrany na odcinku "miejskim"?
taboret
2013-03-24 11:33:10
@ na styk ::: Budynek zwany schroniskiem jest lub był pomieszczeniem socjalnym pracowników służby drogowej PKP( D Z)
Michał P
2013-03-24 09:09:41
Czy zlikwidowaną linią na Osową Górę nie może pójść zachodnia obwodnica Mosiny?
MK
2013-03-23 23:12:08
:)
na_styk
2013-03-23 23:01:48
Po pierwsze planowane są rozbiórki niektórych obiektów, np ekspedycji kolejowej przy ul. Śremskiej, nastawnia przy ul. Sowinieckiej, budynek, który stoi obok obecnego parkingu przy dworcu (miejmy nadzieję, że teren zostanie zaadaptowany na potrzebę jego powiększenia), budynek, który stoi nieopodal toalet (jest nazwany „schroniskiem” – ciekawe do czego służył?) oraz ogrodzenia wzdłuż ul. Śremskiej na potrzeby wiaduktu. Co ciekawe ul. Torowa nie zostanie zakończona „ślepą uliczką” lecz zostanie przedłużona do parkingu Urzędu Stanu Cywilnego. Znikną boczne tory (w tym tor rozładunkowy). Docelowo będą 3 tory, 2 główne oraz jeden dodatkowy z drugiej strony przyszłego peronu 2 (czyli ten obecny, który będzie nieco przesunięty w stronę obróbki). Peron ten nie będzie już peronem wewnętrznym, ponieważ tor 1 będzie przebiegał wzdłuż peronu 1, a tor 2 wzdłuż peronu 2. Będzie już wcześniej wspomniane przejście podziemne z windami. Nad peronami pojawią się wiaty, pod nimi ławki, śmietniki itp. Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie, ale będą wykonane niestety z kostki brukowej (ale proszę zwrócić uwagę – nawet na Głównym w Poznaniu takie są). Na razie tyle, postaram się niebawem coś więcej napisać.
Małgorzata Kaptur
2013-03-23 22:26:52
@ na_styk. Jesteś bardzo dobrze poinformowany. Znasz wiele szczegółów. Napisz jak będzie wygladał dworzec i jego otoczenie.
na_styk
2013-03-23 22:11:59
Wędrówka na skróty chyba jednak się nie skończy, ponieważ projekt nie przewiduje postawienia paneli akustycznych na wysokości obróbki. Wygląda na to, że jedynym ogrodzeniem będzie rów odwadniający. Dróżka wzdłuż torów w stronę netto faktycznie zniknie, ale za to w tym miejscu pojawi się nowy peron, który będzie przylegać do budynku dworcowego. Wracając znów do odcinka prowadzącego na Osową Górę - fakt, aż żal tej linii nie wykorzystywać. Aha - i przedtem chodziło oczywiście o wiadukt (dla pociągów) i o tunel (dla samochodów).
pawlok
2013-03-23 21:05:16
@na styk..to nie tylko smutna ale i bardzo zła wiadomość...widać tu brak perspektywicznego myslenia i PKP_PLK (co nie dziwi) jak i samorządów (co niestety także nie dziwi)...
Małgorzata Kaptur
2013-03-23 13:21:46
Na ulicy Śremskiej nie będzie wiaduktu, tylko tunel. Mosina zmieni się dzięki tej modernizacji bardziej niż nam się to wydaje. Ul. Torowa i Czwartaków stracą połączenie z ul. Śremską. Ekrany akustyczne przedzielą optycznie miasto na dwie części. Skończy się trwająca dziesięciolecia wędrówka mieszkańców na dworzec na skróty przez tory. Dla dojeżdżających, ciągle walczących z czasem, oznacza to dłuższą drogę na peron. Nie tylko mieszkańcy Sowinieckiej i przyległych będą mieli dalej na dworzec, ale również mieszkańcy osiedla nr 5 (Nowe Krosno). Początkowo uciążliwość z tytułu modernizacji odczują głównie dojeżdżający. Kiedy prace będą w granicach miasta odczujemy to wszyscy - przebudowa dworca, budowa tunelu i ekranów akustycznych, zmiana organizacji ruchu drogowego. Jak Mosina będzie wyglądała, kiedy się to wszystko zakończy? Niestety nie widziałam żadnej wizualizacji.
na_styk
2013-03-23 02:15:51
@pawlok Muszę Cię zmartwić, (siebie również martwię i to bardzo!) ale według projektu linia na Osową Górę ulegnie... likwidacji. Po tej linii zostanie tylko kozioł oporowy niedaleko stacji Puszczykówko... Co do przejścia wychodzącego na "obróbkę" to bardzo trafny pomysł. Snując futurystyczne plany można by stworzyć przejście z przyszłego wiaduktu na ulicy Śremskiej, które prowadziłby końcówki peronu. Tylko to pewnie pochłonęłoby ogromną ilość środków, skoro przedłużenie tylko do "obróbki" odchudzi budżet o taką sumę.
ekolog
2013-03-22 17:23:50
Super ! Kolej XXI wieku przez Mosine .200 km/godz.
pawlok
2013-03-22 14:37:34
Przebudowa musi cieszyc... Oczywiście wariant oszczędnosciowy nie pozwala by zrobic to rzeczywiście porządnie. Mam nadzieje ze tory do Pożegowa nadal będą w Puszczykowie połączone z modernizowanym torowiskiem ? Tylko co dalej czy gmina Mosina myśli jak ten fakt wykorzystać dla dobra mieszkańców? Od lat brakuje długoletniej strategii komunikacyjnej dla terenu całej gminy.
AS wiórecki
2013-03-22 10:24:13
Janie kochany - jesteś jak zwykle pełen uroku i rycerskości. Za komplement dziękuję, pozdrowienia odwzajemniam!
Michał
2013-03-22 10:21:04
Hmm... Nie wiadomo, czy się cieszyć, czy nie z tej przebudowy? Z jednej strony super, że coś w końcu dziać się będzie, nowe perony, szlabany, przejścia, ekrany i wiele innych. Z drugiej czeka "nas" ( """dojeżdżających pociągami) prawdziwy horror!!! Wydłużone składy... jak dla mnie nic to nie da. Już teraz niektóre pociągi są wydłużone a i tak jest tłok. Więc co sie dziać będzie jeżeli pasażerowie jeżdżący do tej pory dwoma różnymi pociągami w godzinach szczytu będą musieli zmieścić się do jednego, wydłużonego? Czy wszystkie perony są takie długie, by ze wszystkich wagonów można będzie wyjść na peron, a nie na przejazd tudzież pole? Podejrzewam również, że perony zrobione będą z kostki, co mnie wcale nie cieszy. Ale co ja mogę. Nic, pozostaje zacisnąć zęby i przeczekać do 2015 (oby się ta data nie przesunęła np. przez mroźną i śnieżną zimę lub spiekotę w lecie) by jeździło nam się lepiej :)
Jan Marciniak
2013-03-22 10:19:50
Błędu nie wypada popełniać, ale kto go nie popełnia. Mimo wszystko dziękuję za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam wszystkich pięknie i bezbłędnie piszących, przede wszystkim AS Wióreckiego.
AS wiórecki
2013-03-22 09:29:06
Proszę zauważyć, że tekst firmuje Pan Jan Marciniak a nie Pani Kaptur. To gwoli sprawiedliwości, bo wpis Zdzisławy - przez zastosowanie takiej tytulatury - był jednak uszczypliwy.
Waldek
2013-03-21 21:08:06
Bardzo inteligentna prowokacja ortograficzna. Pani Małgorzato, czytają te teksty od dechy do dechy, oj czytają.
Małgorzata Kaptur
2013-03-21 20:41:20
Tak, dróżnik jest przez Ó, ale dróżnik w Drużynie chciał się wyróżnić, pani Zdzisławo. Dziękuję za tę uwagę, bo to oznacza, że są tacy, co czytają nasze teksty od deski do deski. To bardzo cenna informacja zwrotna. Pozdrawiam :)
Zdzisława
2013-03-21 20:32:07
Pani dyrektor - "dróżnik" jest przez "ó"