CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Kto się boi Czarnego Luda?

Małgorzata Kaptur: 6.04.2013 r.
W Kurierze Mosińskim, o nie, przepraszam - "w nowoczesnej-mosinie.pl" burmistrz straszy mieszkańców gminy Czarnym Ludem.
Nie podaje konkretów, ale mówi, że opozycja jest ciągle na "nie" i w ogóle jest "be".
Burmistrz, używa a stosunku do opozycji szeregu inwektyw, nie popartych faktami, co czyni jej wypowiedź niepoważną.

W wypowiedziach burmistrza jest:

  • lekceważenie i pogarda dla przeciwników - "grupa frustratów, zaślepionych nienawiścią, skupiających się na rozsiewaniu nieprawdziwych informacji na temat Gminy", "kalumnii" - język jak z epoki późnego Gomułki.
  • chęć odreagowanie stresu powstałego  w wyniku ostatnich niepowodzeń i chęć ukarania tych, którzy nie pozwalają na zadowolenie z sukcesu (burmistrz wierzy, że wszystko w Mosinie rozwija się i kwitnie, bo przecież zamieszkało tu w ciągu ostatnich lat 5 tys. osób)
  • zemsta - w domyśle wy piszecie, że źle ulokowałam szkołę, że poświadczyłam nieprawdę w piśmie do MEN, że sprzedałam za grosze gminną działkę - to ja was za karę obsmaruję przed mieszkańcami.

Jakie jest przesłanie tego emocjanalnego wywiadu?

Drodzy mieszkańcy - nie wierzcie im, bo oni są zawsze na "nie", "skupiają się na niszczeniu i destrukcji".

Co takiego zniszczyli ci niegodziwcy - burmistrz niestety nie podaje.

Z prostej przyczyny: brak danych.
Policyjna kronika bowiem nie odnotowała, by radni rozbijali lampy, demolowali wiaty przystankowe, wyrywali rośliny na miejskich klombach. 

To może zniszczyli plany burmistrza, odrzucając przygotowane przez niego uchwały?

Też nie, bo nie ma takiej uchwały, którą mogłaby odrzucić mniejszość. Opozycja w naszej gminie to 6 radnych Koalicji Samorządowej i radna Małgorzata Twardowska.
Żeby odrzucić uchwałę potrzeba 11 głosów.

Opozycja jest ciągle na "nie" - taki jest tytuł  wywiadu - str. 5 w/w gazety

Poniżej wyniki 96 głosowań  w 2012 r.

Jak widać na 96 uchwał łącznie oddano zaledwie 83 głosy na "nie" i  tylko113 razy wstrzymano się od głosu.

Radni są w 89% na TAK.

My również głosujemy  "za" - przy uchwalaniu planów miejscowych, przy uchwalaniu programów, przy przystępowaniu do projektów, przy współpracy z powiatem, nadawaniu nazw ulicom, uchwalaniu funduszu sołeckiego, itp.

Mamy inne spojrzenie na budżet i na Wieloletnią Prognozę Finansową - to w odniesieniu głównie do tych uchwał jesteśmy "przeciw" lub wstrzymujemy się.

Gdyby prawdziwe były słowa burmistrz Zofii Springer, że opozycja jest ciągle na "nie" ten wykres wyglądałby inaczej - ten pomarańczowy kawałek tortu byłby zdecydowanie większy - liczyłby 500 - 600 głosów.

Dlaczego burmistrz jest ciągle niezadowolona?


Odpowiedź jest jedna - tęskni za 100% poparciem i każdy głos sprzeciwu odbiera jako zniewagę.


Burmistrz opisuje rzeczywistość w krzywym zwierciadle, by postraszyć mieszkańców przysłowiowym czarnym ludem.

Wybierzcie mnie znów, czytam między wierszami, bo oni wszystko zepsują.
Gdy mnie nie będzie, będzie zniszczenie i destrukcja.
 


Komentarze



do zdzisława
2013-04-07 12:08:49
@ zdzisław ::: Marne są twoje wywody , I narobią więcej szkody , "Ogłupionych przekonają , Że choć błędną-rację mają.
do Zdzisława
2013-04-06 23:42:09
Święte słowa Zdzisławie „ Springer nie musi robić niczego, by utrzymać się przy władzy.” Prawo, etyka, ślubowanie burmistrza? Co to jest? I po co? Wystarczy wygrać i obstawić się swoimi. Większość w Radzie zapewnia całkowity spokój i bezkarność. Kto przeciw władzy to frustrat, donosiciel, nienawistnik. Teraz czas na promowanie swojego człowieka w kolejnych wyborach, a to „bułka z masłem”, bo na lans może Z. Springer wydać, ile zechce i kiedy zechce. I wyda. I nie będzie nikogo pytać o zgodę. Demokracji nie należy się bać, jak nas poucza, w ostatnim Kurierze (czy już nie Kurierze, bo kto to wie) Waligórski.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2013-04-06 21:25:34
@ Zdziaław nie zrozumiałeś. Po trzech kadenckach, nudnych kadencjach, ludzie chcą zmiany. Tak było w 2002. Pisząc o tym, że urzędujący burmistrz jest w pozycji uprzywilejowanej miałem na myśli wybory 2006 i 2010. Kampania 2002 była przełomowa, tak jak 2014 która także będzie przełomowa. Fersztejen Zdzisław? Przepraszam, ale jaśniej nie mogę.
zdzisław
2013-04-06 17:21:11
Panie Kasprowicz pan zawsze na myśli masz co innego niż piszesz. Burmistrz który jest przy włądzy ma lepiej ale Springer wygrała chociaż nie była u władzy bo była blondynką. A MArciniaka nie wybrali bo brunet:) Weź pan przeczytaj co piszesz i potem ewentualnie zamieszczaj bo żałośnie to bardzo wygląda. A najlpiej jak nie masz pan nic do powiedzenia to zamilcz już starożytni stosowną maksyme do tego wymyślili.
szlak mnie trafia
2013-04-06 17:10:15
Musi?! Jak widać nic nie musi:/ To już kolejna kadencja jak robi sobie jaja i z mieszkańców i z opozycji i z kogo tylko zapragnie. Tak więc odwołując się do wypowiedzi Łukasza: skompromitowana władza?! Zgadzam się jak najbardziej. Nieudolna?! Z całym szacunkiem ale żeby utrzymać się przy władzy tyle lat przy takich wałkach, to nieudolna niestety to jest jedynie opozycja...:( A co do następnej kadencji to coś mi zaczyna pachnieć wojskowym kandydatem...
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2013-04-06 17:08:42
Zdzisławie masz rację. Ludzie ją wybrali, ale dlaczego? Urzędujący burmistrz zawsze jest w uprzywilejowanej pozycji w wyborach. Tego nie muszę ci tłumaczyć. Po wieloletniej hegemonii Kałuzińskiego pojawiła się ona: nowa, kobieta, blondynka, nauczycielka no i stało się. Podobnie będzie w wyborach w 2014 . Wygra ktoś nowy, kto jeszcze o fotel burmistrza w Mosinie się nie bił. Nie możemy dopuścić, aby następcą Zofii Springer była osoba z jej środowiska, która na trzy kadencje zabetonuje mosiński samorząd, uniemożliwiając rozliczenie z błędów i wypaczeń okresu rządów Zofii Springer. O utrzymaniu się reżimu nie miałem na myśli utrzymania się przy władzy ZS, ale sukcesję kogoś z jej najbliższych współpracowników, bo jak mówisz ZS nie wystartuje w najbliższych wyborach. CDN
???
2013-04-06 15:05:10
Powiedziałeś głupstwo, szanowny Zdzisławie - co to znaczy n i e m u s i n i c r o b i ć. No chyba że miałeś na myśli, że nie musi więcej popełniać takich błędów, jak do tej pory. Bo każdy wie, ze dopóty dzban wodę nosi, dopóki ucho się nie urwie. Musi więc zgodnie z tym, co ślubowała robić to, co do niej należy.
zdzislaw
2013-04-06 14:23:16
A kto jest czarnym ludem opozycji - Zofia Springer. Wszystko na ten temat. A Springer nie musi robić nieczego, by utrzymać się przy władzy Panie Kasprowicz, bo ludzie wybrali ją na tę kadencję i niec nie zanosi się na to, żeby ją z niej odwołali mimo tylu szumnych zapowiedzi m.in a właściwie głównie pana. Zważywszy, że z dużą dozą prawdopodobieństwa ona nie wystartuje w kolejnych wyborach wypowiedź o utrzymywaniu się przy wladzy jest co najmniej nietrafiona.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2013-04-06 13:37:53
straszenie mieszkańców wyimaginowanym czarnym ludem, wirtualnym wrogiem i destruktorem, to klasyka propagandy skompromitowanych reżimów totalitarnych. Nieudolna i skompromitowana władza, aby utrzymać się na stołkach musi mieć, wyimaginowanego wroga, aby go obarczać za wszystkie niepowiodzenia. W Mosinie wrogiem, który może , według burmistrza, zniweczyć wszystkie piękna pomysły Zofii Springer jest 7- osobowa opozycja. Jak już powiedziała radna Kaptur, aby opozycja mogła coś zablokować zniszczyć musiałaby liczyć co najmniej 11 osób. Większość budującą lub niszczącą, zależy jak na to spojrzeć, w radzie miejskiej posiada właśnie burmistrz. Wnioski i uchwały zaproponowane przez przedstawicieli czarnego luda, choćby nie wiadomo jak budujące- niszczące by były, jak dotąd nie zostały przegłosowane przez większość. Pani burmistrz mówiąc pewne rzeczy pokazuje swoją niewiedzę, by nie powiedzieć głupotę.