CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Dr Zbigniew Andrusiak o sytuacji

 Małgorzata Kaptur: 19.12.2013 r. godz. 21.33
Przed chwilą jeden z mieszkańców przesłał mi ulotkę-list doktora Zbigniewa Andrusiaka. 
Napisał tak: 
Pani Małgorzato,  wpadła mi dzisiaj do ręki ulotka, którą chciałbym Pani przekazać, a dotyczy ona losów służby medycznej w Mosinie. Odnosi się wrażenie, że Urząd Miasta i Gminy oraz jej podlegli pracownicy po raz kolejny działają na szkodę mieszkańców miasta Mosina.

Z punktu widzenia prawa to właściciel ponosi wszelkie koszty remontów, natomiast dzierżawca jest zobowiązany do utrzymania lokalu w tym przypadku budynku w stanie, który nie pogarsza jego walorów użytkowych, a tym samym zobowiązany jest do drobnych napraw i usuwania bieżących usterek.
Inaczej, czy kierownik domu kultury wykonuje poważne remonty ośrodka kultury?
Kodeks urzędnika brzmi: wykonywać pracę, której celem jest dobro interesantów czy petentów, w przypadku p. burmistrz mieszkańców.

Czy tak właśnie jest ?





Ulotka-list Z.Andrusiaka do mieszkańców.

 

 

 

pismo Wojewody

 

Wszystkie drogi prowadzą do Eskulapa ...

Oferta usług medycznych ciągle się zwiększa. Trwa walka o pacjenta.
Czy takie oznakowanie drogi do prywatnej apteki nie jest złamaniem obowiązujących zasad?


Komentarze



taboret
2014-01-12 20:57:50
W komunikacie czytamy : "Przypominamy, że Burmistrz Gminy nie ma wpływu na zawieranie kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia na realizację umów o udzielenie świadczeń zdrowotnych dla danego rodzaju lub zakresu przydzielonych usług medycznych." To prawda lecz częściowa, bo dlaczego w podobnej sytuacji burmistrz konkretnie określa ilość lekarzy oraz ich specjalizacje (nawet z nazwiskami tychże : http://czasmosiny.e-samorzadowiec.pl/files/media/806/pliki/Odpowiedz%20na%20skarge%20w%20sprawie%20przetargu%20na%20wynajem%20pomieszczen%20w%20budynku%20wielofunkcyjnym%20w%20Pecnej.PDF Czy chodzi o dobro pacjentów czy o budynek?
:-)
2014-01-12 16:31:45
na stronie gminy pojawił sie komunikat w sprawie budynku i swiadczenia usług http://mosina.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=0&subsub=0&menu=50&artykul=5808&akcja=artykul
taboret
2014-01-11 19:47:22
@ Iza ::: To prawda, lecz dla urzędu który w myśl prawa jest zobligowany do zapewnienia opieki medycznej dla mieszkańców gminy ważniejszy był budynek niż zdrowie mieszkańców( Małgorzata Kaptur 2014-01-08 13:32:59 oraz - tubylec 2014-01-09 12:48:21)
Iza
2014-01-11 18:03:51
Warto przypomnieć, że oferta na Dworcowej się kurczyła - właśnie brak ginekologa przez dłuższy czas i pozbawienie mieszkańców możliwości korzystania z zabiegów fizjoterapii mocno zaszkodziło opinii dwóch dotychczasowych spółek.
tia
2014-01-11 16:55:09
Trafiłam w ciąży do ginekologa w Medicomplexie, z grzeczności nie skrytykuję... Nie nazwa firmy , a lekarz decyduje o usłudze.
taboret
2014-01-11 13:39:40
Zgodnie z przytoczonym rozporządzeniem ewidentna kucha urzędnicza, bo nie sądzę że "samowolka" @ Magdalena ::: Czy nie sądzisz że w obecnej sytuacji Medicomplex na Konopnickiej i na Dworcowej nie zwiększy tego monopolu? Nie zgodziłbym się tez z twierdzeniem że nie było wyboru. Wybór jest zagwarantowany ustawą , jednakże brak możliwości weryfikacji fachowości lekarza i możliwość łatwego dostępu pacjenta stwarza sytuację że taki wybór jest fikcją.Właśnie jeżeli lekarz działa na jakimś ternie dłuższy czas masz możliwość oceny czy do niego możesz mieć zaufanie. Patrząc na stronę w/w ZUM takiej możliwości nie ma( jedynie ginekolog) @ ewka :::Czy masz rekomendacje proponowanych lekarzy rodzinnych przez ten ZUM ?
Małgorzata Kaptur
2014-01-10 23:17:31
Apteka i przychodnia Eskulap została oznaczona na terenie Mosiny w kilku miejscach w nietypowy sposób (patrz zdjęcie powyżej) ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 21 czerwca 1999 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych opisuje taki znak - na białym polu z niebieskim obramowaniem - jako znak E-6 do E- 12. Może być on wykorzystywany w ściśle określonych przypadkach: znaki takie wskazują kierunek do obiektu komunikacyjnego, do jednostek policji, pogotowia ratunkowego, urzędów administracji publicznej, zarządów drogi oraz jednostek prowadzących odprawę celną. Jak to możliwe, że apteka ( jedna z 10 na terenie naszej gminy) i przychodnia (jedna z dwóch na tej samej ulicy) reklamuje się w tak nietypowy sposób? Co by było, gdyby pozostałe a za nimi sklepy i firmy na istniejących słupach powiesiły takie drogowskazy?
ewka
2014-01-10 22:32:12
Korzystałam w tym roku z porady okulisty, chirurga i dermatologa w Medicomplexie. Jestem bardzo zadowolona. W tej chwili poważnie zastanawiam się nad przeniesieniem się do lekarza rodzinnego nie czekając aż będą przy Dworcowej.
Magdalena
2014-01-10 19:50:46
Panie Marku,zgadzam się, że to pacjent powinien wybrać gdzie się leczyć i komu powierzyć swoje zdrowie. Przyzwyczailiśmy się, że na Dworcowej są od lat te dwie spółki.Ale czy to oznacza, że tak musi być zawsze...Renoma? którą spółkę ma Pan na myśli? To raczej monopol. Nie mam pewności,że nowa spółka będzie lepsza i nikt nam pacjentom takiej pewności nie da. Do niedawna nie mieliśmy wyboru, może pojawienie się konkurencji w branży medycznej wyjdzie nam na dobre? to już nie służba to biznes jak każdy inny.
tubylec
2014-01-09 12:48:21
"Dla mnie nie jest ważne czy ja pójdę do namiotu czy do budynku na Dworcowej dla mnie jest ważne kto mnie będzie i jak leczył." I tyle w temacie. Nawet jeśli nowa spółka będzie robiła dobrze to co powinna, to nie ma się co dziwić oporowi mieszkańców. Spółka WKiZS każdą inwestycję w Mosinie prowadzi w tak mało klarowny, żeby nie powiedzieć szemrany sposób, że mieszkańcom kiedy pojawia się nowy inwestor z punktu zapala się czerwona lampka. Jak pokazał czas, z reguły słusznie... Z reguły. W Mosinie oczywiście wylano dziecko z kąpielą. Fakt cedowania remontu własności gminy na użytkownika lepiej pominąć milczeniem. Dla gminy najważniejszy w tej sprawie jest BUDYNEK !!! i jego stan techniczny ... A ludzie ? Idąc tym tokiem rozumowania można na mieszkańców cedować remonty palców zabaw ( co miało miejsce w przedszkolu !!!!!! ) , dróg i innych. Firmie , która wygrała współczuję, bo te schody są efektem nieudolności władzy i śmierdzących na kilometr szemranych inwestycji.
Marek
2014-01-09 09:29:48
Pani Magdaleno i panie Hipolicie żeby leczyć na tak dużą skalę przynajmniej na tym samym poziomie to nie wystarczy odejść od maszyny i zaświecić kupą pieniędzy pani burmistrz, tu jeszcze musi być coś takiego jak renoma, zaplecze medyczne zarówno techniczne jak i kadrowe. To społeczeństwo powinno wybrać kltóra służba medyczna lepsza i oni powinni zadecydować gdzie się będą leczyć a nie Urząd Miasta.wylewacie Państwo tyle gorzkich słów a skąd pewność że ta nowa spółka będzie lepsza, z praktyki przecież wiemy że u nas każda zmiana idzie zawsze na gorsze. Czy tego chcemy. Dla mnie nie jest ważne czy ja pójdę do namiotu czy do budynku na Dworcowej dla mnie jest ważne kto mnie będzie i jak leczył.
poroniony pomysł
2014-01-08 16:43:50
Żeby remont był dobrze wykonany powinien za niego płacić właściciel. Najemca jest zainteresowany lokalem tylko w okresie najmu a nie długofalowo. Takie rozwiązanie to postawienie sprawy na głowie, jak burmistrz chce sprawdzać jakość wykonanych remontów? Czy w ogóle chce sprawdzac?
Małgorzata Kaptur
2014-01-08 13:32:59
@Maciej - wyższa kwota Medicomplexu - bierze się z chęci przelicytowania konkurenta - kwoty musiały być podane w zgłoszeniu na piśmie. Pan Zimowski wiedział, że dr Andrusiak nie chciał dać nawet 11 zł, więc mało prawdopodobne było, że nagle da np. 15 zł. Medicomplex zatem przeszarżował. Dlaczego? Czy jest tak bogaty, że nie musi się liczyć z wydatkami, czy ma plan zrobienia na budynku większego interesu niż nam się wydaje? W warunkach ujętych w przetargu/rokowaniach urząd skupił się na działalności remontowo-budowlanej, wzmiankując tylko o działalności medycznej. W przypadku przetargu na wynajem pomieszczeń w Pecnej urząd był zainteresowany nie tylko szczegółowym opisem działalności przychodni, domagał się podania nazwisk specjalistów z dokumentacją poszczególnych osób potwierdzającą ich kwalifikacje zawodowe. Tu położono nacisk na remont budynku. Czy to wszystko wyjdzie na dobre pacjentom? Tego niestety w tej chwili nie wie nikt.
taboret
2014-01-08 11:04:20
@ Maciej ::: http://bip.mosina.pl/bip/mienie-gminne/najem-mienia-gminnego.html
Maciej
2014-01-07 23:24:57
Coś tu nie gra!!! Najpierw "Medicomplex" nie zostaje dopuszczony do II przetargu z przyczyn formalnych, następnie nie potrafi uzupełnić dokumentów i nie zostaje dopuszczony do III przetargu i tu nagle po krótkich i niespodziewanych mediacjach zostaje najemcą za podobno16,80 ? zamiast 11zł (10,80+0,20). Mała różnica 7656 zł! Czy to mało czy dużo dla p.Zimowskiego to nie mnie to oceniać. Ale czy sprawdził ktoś stan finansów p.Zimowskiego , możliwości płatnicze i gwarancję że będzie ciągłość wykonywanych usług medycznych w ramach NFZ na co najmniej obecnym poziomie? W branży budowlanej w jakiej działa obecnie p.Zimowski niestety nie wykazuje się dobrymi wynikami - opinie inwestorów, byłych pracowników itp. Panie Andrusiak !!! Trzymaj się pan!!! Ta gra pani Zosi skazana jest na porażkę
proszę o sprostowanie
2014-01-04 15:43:44
Panie zastępco, zamiast pisać, że firmy "nie chciały przedłużyć warunków" powinno być nie chciały przedłużyć najmu na NOWYCH ZNACZNIE GORSZYCH warunkach. Bo takie są fakty.
Karol
2014-01-03 22:14:47
Firmy nie chciały przedłużyć warunków? Nic mi nie wiadomo, że była jakaś forma negocjacji przed ogłoszeniem przetargu. W przetargu warunki były natomiast inne niż w poprzednim okresie - oprócz wyższej ceny był obowiązek wykonania konkretnych remontów. Niektóre z nich jak remont dachu, ocieplenie i nowa elewacja wymagały dużych nakładów. Pan zastępca słusznie przewiduje, że spółki Vis Medica i Consensus nie oddadzą tak łatwo kluczy.
Krzyżanowski o sytuacji na fb pisze tak:
2014-01-03 16:06:34
"Jak ktoś mieszka w Mosinie to zdaje sobie sprawę, że z przychodniami to u nas nie ma kłopotu. Osobiście niestety myślę, że będziemy mieli powtórkę sytuacji z budynku po byłej szkole prywatnej. Pamiętacie? Ale cóż trochę to wszystko na życzenie firm, które w tym budynku funkcjonowały a nie chciały przedłużyć warunków. Od przyszłego tygodnia zgodnie z wynikiem przeprowadzonego przetargu w tym budynku nowy zarządca."
x
2014-01-03 10:50:25
31 grudnia w rejestracji Vis Medica poinformowano mnie, że spółka ma jeszcze kontrakt na 3 lata i nie zamierza się nigdzie przenosić. Trwa procedura odwoławcza i jeszcze nic nie jest przesądzone.
tubylec
2014-01-03 09:44:36
Z innej mańki, ośrodek działa normalnie ?
Hipolit
2014-01-02 22:34:22
Warunki przetargu zostały w jasny sposób określone i Ktoś te warunki przyjął. Mam nadzieję że z pożytkiem dla wszystkich mieszkańców Gminy. Może nareszcie się coś pozytywnego ruszy w tej Gminie. Panu Andrusiakowi to już serdeczne dziękujemy. Magdalena ma rację, to skandal co ten Pan wyprawiał i jak można było to długo tolerować, Ośrodek Zdrowia utrzymywany za pieniądze podatników stał pusty ponieważ Pan Andrusiak kiedyś wynegocjował bardzo niskie stawki najmu, które bez problemu mógł opłacić nie wpuszczając na teren budynku niewygodnej konkurencji a mieszkańcy Mosiny mogli się leczyć u specjalistów w całym województwie tylko nie w Mosinie. Gratuluję, wszystkim, którzy się jeszcze łudzą że nie chodzi tu o biznes.
Magdalena
2014-01-02 17:18:51
Ulotka-list p.Andrusiaka do mieszkańców Mosiny to próba ochrony samego siebie i swojej firmy. Nie myślcie Mieszkańcy,że p. doktorowi chodzi o Wasze Zdrowie i zapewnienie opieki na wysokim poziomie... Już raz wysyłał listy do Pacjentów, nie podobało się,że pielęgniarki założyły swoją praktykę i świadczyły usługi dla mieszkańców. Jeśli cena za wynajem pomieszczeń jest dla niego zbyt duża to dlaczego pomieszczenia po Centermed- rehabilitacja, ginekologia, chirurgia i inne tyle miesięcy czy nawet lat stoją puste.Stać go za płacenie za puste gabinety? Coś tu się nie zgadza.
piotr
2013-12-30 16:22:12
ciekawe kto was będzie leczył po 1 stycznia burmistrzowa czy stolarz który wygrał przetarg jeśli ktoś ma pruchnicę to proszę
Boże Narodzenie 2013
2013-12-21 15:03:38
Bóg się rodzi, moc truchleje,
Pan niebiosów obnażony!
Ogień krzepnie, blask ciemnieje,
Ma granice Nieskończony.
Z OKAZJI ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA
WIELE BŁOGOSŁAWIEŃSTWA OD NOWO NARODZONEJ DZIECINY
życzy
taboret z rodziną
taboret
2013-12-21 10:35:39
@ zdzisław ::: Zupełnie czym innym jest prywatna praktyka, a czym innym niepubliczna. Są to dwie różne ścieżki finansowania. Tego nie można porównywać.
ogr
2013-12-21 00:26:33
Oczywiscie masz rację, że to biznes , ale są pewne obszary , których państwo zaniedbać nie może.
zdzisław
2013-12-20 23:48:41
inwestując w swój budynek i oddać go w dzierżawę prawie za darmo bo Andrusiak mówi że leczy w Mosinie od 25 lat? Kolejne pytanie dlaczego Andrusiak a nie Medicompleks albo ktoś inny? W czym Andrusiak jest lepszy od innych? Ogr czy nie widzisz że służba zdrowia to nie służba tylko biznes jak każdy inny?
ogr
2013-12-20 22:41:38
Zwyczajnie , utrzymując swój budynek w dobrym stanie technicznym ?
zdzisław
2013-12-20 20:42:51
Ogr jak wyobrażasz sobie w inwestowanie gminy w prywatną służbę zdrowia? Andrusiak dostaje kasę z NFZ na zapewnienie opieki lekarza rodzinnego, to jego broszka, gdzie ją będzie wypełniał. Jak mu za drogo przy Dworcowej może przecież wybudować swoją siedzibę. To co on wyprawia to wg mnie normalna pazerność. Wszyscy naokoło dają sobie rade a on biedny nie. 11 zł. za metr to za drogo? Tyle ludzie za mieszkania płacą, bo przecież jak mówił Ratajczak w wywiadzie dla Kuriera za remonty miał sobie odliczać z czynszu. A jakim sposobem tej firmie która wygrała się opłaca? Pani Kaptur to, że wojewoda poprosił o zarządzenie to chyba normalne skoro Andrusiak napisał do wojewody jakieś pismo.
Małgorzata Kaptur
2013-12-20 13:23:19
Wojewoda zażądał niezwłocznego przedłożenia organowi nadzoru zarządzenia Nr GG.00501.500.2013 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 9 grudnia 2013 roku w sprawie warunków rokowań i ustalenia regulaminu rokowań na najem budynku przychodni. Link do pisma - po zdjęciem.
Ogr
2013-12-20 11:23:28
Zdzisiu zrozum w końcu, że Mosinie na porządku dziennym jest cedowanie obowiązków gminy na mieszkańców !!! Opieka zdrowotna jest gwarantowana w ustawie zasadniczej i gminna winna zamiast pierdół ( zielony rynek, tężnie i renifery ) inwestować np. w przychodnię , czy szkoły. Zrozum wreszcie. Mimo, że nie zgadzam się z Panem Andrusiakiem co do jakości obsługi ( bo rejestracja i warunki są delikatnie mówiąc żenujące ), to chętnie do skrzynek na osiedlu nr 3 wrzucę ten list. Mam dość gminy , która nie chce spełniać podstawowych swoich zadań. Gmina to nie firma, nie wolno jej w strategicznych miejscach ( zdrowie, szkolnictwo ) podejmować działań zarobkowych.
Orwell
2013-12-20 10:26:42
Jeżeli dr Andrusiak i Vis Medica miali by remontować dach, budować podjazdy, wykonywać inne prace budowlane, opłacać c.o c.w.,ścieki, wodę, sprzątać i odśnieżać teren oprzed budynkiem, itd. itp. to pytam się co należałoby do Urzędu. Czy tylko kasowanie co miesiąc pieniędzy. Od czego jest więc właściciel ?! To właśnie właściciel, a więc urząd za pieniądze pochodzące z najmu powinien realizować to co do niego należy. Drobne sprawy niech będą po stronie Najemców. A co ma do sprawy stan konta dr Andrusiaka ?
zdzisław
2013-12-20 09:36:44
wa pytanka do pana Andrusiaka. Miał dwa podejścia do przetargu. Nie miał konkurenta. Dlaczego nie wygrał tego przetargu? Drugie czy pan Andrusiak dokłada do interesu? Śmiem wątpić. Jest wielu lekarzy, którzy za własną kasę zadłużając się pobudowali przychodnie. Ale temu panu szkoda kasy. O kasę tu tyko chodzi, wyłącznie. Przychodnia to taki sam biznes jak sklep. Właściciel na nim zarabia (sądząc po oświadczeniach pana Andrusiaka niezłą kasę). Dlaczego dzierżawca sklepu ma płacić dwa razy tyle co pan Andrusiak. Andrusiak miał taką samą a nawet większą szansę przedłużyć dzierżawę. Nie chciał to jego sprawa. Dlaczego wciska ludziom kit?
Orwell
2013-12-20 08:53:36
Kiedy ostatnio Stowarzyszenie Burmistrzowej NRM zorganizowało Białą Sobotę, czy Niedzielę w pomieszczeniach Medicopmleksu nad Tesco pomyślalem sobie, że dni Consensusu i Vis Medici są już policzone. Czy ulotka dr. Andrusiaka zostało kolportowana do skrzynek pocztowych mieszkańców ? Jeśli nie, chętnie skrzykniemy pospolite ruszenie i w drogę.
taboret
2013-12-19 22:51:23
Moim zdaniem jest zastanawiające dlaczego własciciel chce zobowiązać dzierżawcę do takich inwestycji jak podjazd oraz ocieplenie budynku? Inwestycja winna być wykonana przez gminę a finansowanie powinno pokryć dzierżawa a nie zasilać budżet gminy.Utrzymanie gminnych własności powinny się samofinansować z najmu. Powinno być specjalne konto finansujące takie inwestycje (po prostu Non profit). Dużo racji ma p. Andrusiak z jednym wyj. zdaniem p A zbyt wysoki czynsz. Są dużo większe i takie przychodnie funkcjonują ( lecz nie finansują takich remontów) Też zastanawiające jest dlaczego tylko p doktor podpisał się w swoim imieniu a nie podpisał się zarząd konsorcjum. Chyba ktoś chce za dużo ugrać, a zapłacą pacjenci.