CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Kampania wyborcza tylko za swoje

Małgorzata Kaptur: 30.01.2014 r. 
Dziś radni jednomyślnie uchwalili Strategię Mosina 2020+. Kosztowała 31 tys. zł. Była opracowywana przez wiele miesięcy i mimo że jest rok wyborczy nie zawiera treści, które można by uznać za propagandowe. Inaczej było wiosną 2010 r. Burmistrz bez wiedzy radnych wyasygnowała kwotę 43 tys. zł za badanie ankietowe, których produktem finalnym był folder reklamowy, stanowiący dodatek do Merkuriusza.

  
Opracowanie z 2010 r. wykonane przez Pracownię Badań Opinii Publicznej Społeczności Lokalnej i Rynku w Jarocinie.

Podobno ta ankieta z 2010 r. miała stanowić podstawę do opracowaniu strategii.

Jak coś co jest pomocnicze, co jest tylko elementem całości może kosztować  12 tys. więcej niż opracowanie całej Strategii?
Dane sprzed 3 lat są mało przydatne dla projektowania przyszłości, nie odzwierciedlają bowiem aktualnego stanu, są one atrakcyjne najwyżej dla socjologa czy historyka.

Podobnej pokusie, by robić sobie kampanię za publicze pieniądze ulegli wtedy burmistrzowie i wójtowie kilkunastu gmin w Wielkopolsce.

TUTAJ

W zakończeniu artykułu czytamy:
Robienie takiej ankiety w roku wyborczym rodzi pytania o jej intencje. Gdybym był w Środzie radnym opozycyjnym albo przedstawicielem mediów na pewno miałbym wiele pytań .
dr Krzysztof Bondyra z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

TUTAJ kolejny artykuł

RIO przyglądała się również tej sprawie w Pleszewie, wskazując, że zamawianie takich badań jest nieoszczędne i niecelowe. 

więcej TUTAJ
 

W Mosinie kontroli nie przeprowadzono, ale sprawa tego nieuzasadnionego, znacznego wydatku wielokrotnie wracała w dyskusjach na komisjach.

Będziemy się uważnie przyglądać wydatkom burmistrza na osobistą promocję w obecnym roku wyborczym.

 


Komentarze