CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Urzędnicy na poligonie doświadczalnym

 Małgorzata Kaptur: 7.02.2014 r.
Na stronie internetowej gminy ukazał się komunikat o cyklu szkoleń, w którym uczestniczyło 60 pracowników urzędu. Szkolenia z obsługi trudnego klienta oraz wizerunku instytucji publicznej kosztowały 14 250 zł i były prowadzone przez firmę, która zarejestrowała działalność tydzień wcześniej. Dlaczego wybrano firmę bez doświadczenia? 

Zastępca burmistrza Waldemar Krzyżanowski w odpowiedzi na moje zapytanie pominął niewygodne kwestie referencji firmy szkolącej urzędników.
Nic dziwnego, bo każdy logicznie myślący człowiek wie, że nie jest możliwe, by firma zarejestrowana kilka dni przed podpisaniem umowy mogła przedstawić jakiekolwiek referencje, bo najprawdopodobniej nikogo wcześniej nie przeszkoliła, więc mieć ich nie mogła.

Dlaczego zatem decydując się na najdroższe szkolenie w 2013 r. na przeszkolenie wszystkich niemal pracowników wybrano taki właśnie temat i taką właśnie firmę?

Pozostaje to w sferze domysłów.

Zastępca burmistrza pomija doświadczenie, a raczej jego brak i  zapewnia, że szefowa firmy działała przez lata na rynku jako freelancer.

Z Ewidencji Działalności Gospodarczej wynika jednak, że 4 września, w dniu zarejestrowania firmy SKUTECZNI, jej właścicielka wyrejestrowała poprzednią firmę NaWir Plus, która zajmowała się... zagospodarowaniem terenów zieleni.
 
Inna sprawa, która mnie interesowała to kwestia, czy mieszkańcy gminy Mosiny są aż tak trudni, że urzędnicy muszą się przed nimi bronić? Czy jest to temat najważniejszy?

Okazuje się, że na szczęście, urzędnicy zatrudnieni w mosińskim urzędzie szkolą się również w innych obszarach.

W 2013 roku pracownicy urzędu uczestniczyli w 51 szkoleniach. 47 z nich trwało 4-8 h,  4  były dwudniowe.
Za wyjątkiem szkolenia BHP pozostałe dotyczyły jednej lub dwóch osób.

Najwięcej szkoleń "zaliczyli"  urzędnicy referatu: finansów, ochrony środowiska i oświaty. 

Łącznie  w 2013 w różnego typu szkoleniach uczestniczyło 86 osób (grupa urzędników szkoliła się zatem więcej niż na jednym szkoleniu). To  zrozumiałe, urzędnicy muszą być na bieżąco, bo prawo w naszym kraju zmienia się często.

Ciekawe jest to, że tych 51 szkoleń wymienionych w odpowiedzi kosztowało 15 379 zł, czyli nieznacznie wiecej niż  szkolenie firmy SKUTECZNI (14 250 zł).

Nie wiem czy każdy urzędnik umie już poradzić sobie skutecznie z trudnym klientem, ale wiem, że firma SKUTECZNI potraktowała nasz urząd jako poligon doświadczalny, a burmistrz jej to umożliwił.

Zapewne firma otrzymała referencje, które ułatwią jej dalszą działalność.

 



PS

Wiemy, że nie każdy klient jest uprzejmy i praca w urzędzie nie jest usłana różami. Podobnie jest z urzędnikami - jedni są kompetentni, rzeczowi, kulturalni, inni demonstrują swoją wyższość i traktują interesanta jako zło konieczne.

Aby zachować proporcje zachęcam do przeczytania artykułu zawierającego wypowiedzi urzędników na temat trudnych interesantów pt. "Rozpoznaję go po krokach".


 

 


Komentarze



Małgorzata Kaptur
2014-02-08 22:50:23
Na spotkaniu było 16 radnych, 5 z naszego klubu. Był zastępca burmistrza W. Krzyżanowski oraz właściciele 4 zainteresowanych spółek z prawnikami. Pojawiły się nowe informacje. 27 stycznia wpłynęły skargi od spółek Vis Medica i Consensus. Komisja Rewizyjna, której jestem członkiem, po zapoznaniu się z nimi skierowała je do Rady. Rada zdecyduje, czy skargi wrócą do szczegółowego rozpatrzenia przez Komisję. Żeby przyspieszyć bieg sprawy i nie czekać do planowej sesji (27 lutego) sześcioro radnych złożyło w środę wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej. Kiedy sprawa jest rozpatrywana przez komisję staram się jej nie komentować. W tej chwili Komisja Rewizyjna kończy rozpatrywanie skargi pani M. Rajkowskiej na burmistrza. Odbyły się już 3 posiedzenia. 12 lutego na kolejnym komisja oceni zasadność skargi. Z protokołem z kontroli zapoznają się pozostali radni i Rada w głosowaniu ustali, czy skarga jest zasadna czy nie. Jak widać droga skargi w radzie jest długa, a ostateczny werdykt i tak nie jest wiążący dla burmistrza. Jednak rozpatrywanie skargi pozwala zapoznać się z dokumentami i przyjrzeć się dokładnie stosowanym procedurom. Jest to forma kontroli, a tego kontrolowany nie lubi. Komisja oprócz oceny zasadności składa wnioski, które powinny być wzięte pod rozwagę, by uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.
Kuba
2014-02-08 21:38:05
O szkoleniach pani pisze a o sytuacji w przychodni ani słowa. Czy radni opozycyjni nie poszli na to spotkanie, które było w środę?
taboret
2014-02-08 10:44:35
Obecnie w modzie jest kreatywność i innowacja, a więc taki kameleonizm, czyli człowiek omnibus, lecz to tylko pozory jak u kameleonów
Mieszkanka-gość
2014-02-08 09:26:57
Dla wielu urzędzników najlepsze szkolenia przeprowadziłby ,, trudny klient" , bo naogół to klienci wiedzą więcej niż urzędnicy i dlatego są trudni. A njtrudniejszy to ten który posiada wiedzę ,, niezręczną" ( czyt. sprzeczną z wiedzą naszej władzy, choć zdodną z Ustawami ) Prpponuję zorganizować szkolenie ,, uczciwy urzędnik", albo odważny urzędnik"
cd.
2014-02-07 22:15:46
Specjalista od zieleni w tydzień potrafi zmienić się w fachowca od szkoleń urzędników. Burmistrz robi sobie z nas jaja. Teraz Ambrożewicz jako freelancer może przeszkolić za 14 tys. urzędników w Mosinie jak sobie układać relacje z ciekawym klientem. Wykład na podstawie współpracy z Pyzą. Zainteresowanie zapewnione.
mieszkaniec
2014-02-07 22:04:34
A kto nam zapłaci za szkolenie, jak sobie radzić z trudnym urzędnikiem, bo takich jest paru w mosińskim urzędzie?
spokojny do czasu
2014-02-07 22:03:10
Czy p. Szeliga jeszcze pracuje?? A ile szkoleń zaliczyła?
Waldek
2014-02-07 20:50:04
Zamiast szkolenia proponuję zakup ,,oleum,, z przeznaczeniem na tzw. dolewkę. Każdy kto ma odrobinę oleju w głowie szybko zdemaskuje i odczyta tzw. sztuczki socjotechniczne duetu czy nawet tercetu burmistrzostwa. Całe to towarzystwo należy odesłać do diabła w najbliższych wyborach. Kto za nich ? Ano właśnie, KTO ?
MACIEJ
2014-02-07 19:34:57
Proponuję zorganizować szkolenie dla radnych i pracowników urzędu pt:"Jak sobie radzić z trudnym burmistrzem i v-ce burmistrzem i nie ulegać ich socjo-technicznym sztuczkom" W razie zainteresowania mogę znaleźć sponsorów.