CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Data: 2014-05-23 
Drukuj PDF Wyślij link

Już wkrótce prace przy modernizacji linii kolejowej Poznań-Czempiń będą prowadzone w obrębie miasta

Autor: Małgorzata Kaptur 

Wczoraj w Poznaniu odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez PKP PLK S.A. 

Dziennikarze zostali poinformowani o postępie prac a także wizytowali przystanek w Drużynie Poznańskiej i teren budowy ekoduktu w lesie koło Nowinek.

Są pewne opóźnienia - wynikają one z różnych przyczyn:

  • zewnętrznych, jak np. błędy po stronie miasta Poznania dot. budowy tunelu pod torami na ulicy Czechosłowackiej - to rzutuje na wcześniejsze ustalenia dot. terminu rozpoczęcia innych odcinków,
  • problemy po stronie wykonawcy związane z jakością,
  • trudności obiektywne, np.  na szlaku Czempiń - Mosina po dokopaniu się do fundamentów 3 przepustów okazało się, że ich stan techniczny był zdecydowanie gorszy niż wynikało z ekspertyz - spowodowało to pięciotygodniowe opóźnienie.

Termin zakończenia prac na całym odcinku Czempiń - Poznań jest planowany na połowę września 2015 roku. Nieprzekraczalnym terminem jest koniec roku 2015, jego niedotrzymanie spowodowałoby utratę unijnego dofinansowania.

Ekrany akustyczne są wyższej jakości niż wymagają tego przepisy, będą pochłaniać, tłumić hałas, a nie go odbijać. 
Nie ma już możliwości dodania ekranów w miejscach nieprzewidzianych w projekcie. 
Zdaniem kierownika projektu hałas po modernizacji będzie mniejszy niż obecnie nawet, gdyby nie było ekranów, gdyż cała linia, torowisko będzie wykonane w zdecydowanie wyższym standardzie, a przepustowość zwiększy się minimalnie.
 

Budowa wiaduktu/tunelu początek robót planowane zakończenie
na Czechosłowackiej  sierpień wiosna 2015
w Łęczycy w czerwcu   
na ul. Śremskiej w lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze
i zostanie zamknięty przejazd
koniec roku/początek 2015 r.

Za objazdy odpowiada Burmistrz, to on proponuje i uzgadnia objazdy.

W związku z budową tunelu rozważane były 4 warianty objazdów - jeden z nich ul. Leśmiana i Gałczyńskiego jest nierealny, gdyż w tym samym czasie będzie tam budowana ulica.

Obecnie jedynym branym pod uwagę rozwiązaniem jest budowa tymczasowego przejazdu. Miałby powstać za nastawnią między ul. Czwartaków i ul. Torową. Nie jest to optymalne rozwiazanie, ponieważ w tym rejonie nie ma dróg utrwardzonych. Nie ma jeszcze wszystkich uzgodnień. Tak poinformował mnie Edward Luciński - kierownik kontraktu.

Dopóki nie zostanie wybudowany tunel w ul. Śremskiej, pozostałe przejazdy - ul Targowa i Sowiniecka będą czynne. Prace na tym odcinku rozpoczną się więc dopiero na początku 2015 r.

ZAKOŃCZONE PRACE


Na trasie Czempiń - Mosina ukończono wszystkie prace torowe na szlaku. ruch pociagów odbywa się po obu torach.

  • Wybudowano łącznie 20 km nowych torów i 21 km nowej sieci trakcyjnej.

Zakończono modernizację przystanków Drużyna Poznańska i Iłowiec:

  • zamontowano tam nowoczesny system nagłosnienia i tablic informacyjnych,
  • podwyższono perony i dostosowano je do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
  • uruchomiono samoczynną blokadę liniową,
  • uruchomiono samoczynna sygnalizację przejazdową na 3 przejazdach.


Drużyna Poznańska

Pecna/Iłówiec

Na odcinku Luboń - Poznań - dobiegły prace na torze nr 2. Wybudowano łącznie 8,8 km torów i 9 km nowej sieci trakcyjnej. 
Częściowo zmodernizowany został przystanek Poznań Debiec.

więcej TUTAJ


Komentarze



pawlok
2014-08-01 21:49:19
Teleskop 1VIII 2014 - materiał o problemach na drodze rowerowej Lubon - Puszczykowo (glupota wykonawco - projektowa typowa dla polskiego syfu)). Ale na zakończenie pojawiła się informacja ze od połowy września do końca czerwca 2015 przejazd kolejowy w Łeczycy (DK430) będzie zamknięty.! Przyznam szczerze zmroziło mnie to. Czy ktoś potrafi ta informacje zweryfikować? Pawlok
Tomek
2014-05-26 17:27:52
Często kurzystam z usług PKP na trasie Mosina - Poznań. Moje obserwacje dotyczące zaangażowania wykonawcy w tempo prac nie wrózą szybkiego końca tej inwestycji. Od kilkunastu dni na remontowanym odcinku Luboń - Poznań pracuje kilku panów i raczej trudno to nazwać pracą najczęściej odpoczywają w cieniu. Tak więc przewidywany koniec prac w planowanym terminie to raczej kwestia pobożnych życzeń. Osobną sprawą jest objazd na czas budowy wiaduktu - Gmina powinna chyba to zaplanowac.
Jacek Fordon
2014-05-26 17:10:48
Był pomysł, żeby ruch skierować w ul Leśną w Krośnie i przez przejazd i las prosto do Śremskiej. Coś jednak z tego nie wyszło. Lasy Państwowe były za sprzedażą tego pasa drogi pod objazd a docelowo do fajnego skrótu dla osób z Krosna jadących w stronę Żabna itd. Obecnie jest tam zakaz ruchu.
Małgorzata Kaptur
2014-05-26 08:28:34
Cały ruch za wyjątkiem tranzytowego będzie odbywał się prawdopodobnie przez tymczasowy przejazd, który powstanie między ulicami Czwartaków i Torową - problem w tym, że ulice, którymi poprowadzony zostanie objazd są do tego nieprzygotowane. Są nieutwardzone. Czeka więc mieszkańców osiedla nr 5 Nowe Krosno i mieszkańców ulic Torowej, Kasprowicza, Kasztanowej, Leszczyńskiej i Śremskiej trudny czas. Niestety burmistrz nie podjął w porę żadnych działań, aby ten objazd właściwie zaplanować i przygotować. Radni od dawna o to pytają, ale konkretnych odpowiedzi brak. Burmistrz twierdzi, ze objazdy to problem firmy prowadzącej roboty. Dyrektor projektu PKP PLK Tadeusz Sobotnik twierdzi natomiast, że objazdy wskazuje Burmistrz.
a
2014-05-26 06:57:59
a jak będą jeżdziły autobusy ze śremu do poznania?
Jacek Fordon
2014-05-25 21:27:26
Czy stacja w Czempiniu będzie zrobiona? Jeżeli ma to poprawić szybkość połączenia Czempiń-Poznań, to nie wydaje mi się żeby Czempiń był robiony. Modernizacja samej stacji nie poprawi prędkości połączeń. Przynajmniej z takich założeń PKP wychodziło za moich czasów.
Marcin
2014-05-25 15:04:21
O modernizacji linii kolejowej i budowie tunelu na Śremskiej wiadomo już od ładnych paru lat (pierwsze wzmianki pojawiły się już ze 4 lata temu). Pytam się więc, dlaczego przez ten szmat czasu gmina nie zrobiła dosłownie NIC, żeby na czas remontu ułatwić życie mieszkańcom? Mam tu na myśli utwardzenie ulic, które stanowiły by alternatywny dojazd do czynnych przejazdów kolejowych. Ot choćby ul. Krosińska, czy droga za obróbką, które pozwoliłyby dostać się do "cywilizacji" w jakiś ludzki sposób, bez brnięcia w błocie po deszczu, lub wzbijania tumanów kurzu, gdy jest sucho? Od razu mówię, że nie interesują mnie tłumaczenia, że wodociągi, Natura 2000 i inne tego typu słabe argumenty. Skoro Gałczyńskiego może być robiona, to w takim razie inne drogi też. Mosinacy nie są głupi, swój rozum mają i (mam nadzeję), że w najbliższych wyborach pokażą tym leśnym dziadkom i babkom, gdzie jest ich miejsce.
Małgorzata Kaptur
2014-05-23 15:16:01
Wiadukt w Łęczycy jest też określany jako wiadukt Luboń -Lasek. Jego budowa nie skomplikuje ruchu w kierunku Lubonia, ponieważ zostanie on zbudowany na lewo od istniejącego przejazdu patrząc od Poznania.
Michał
2014-05-23 10:47:15
Nic nigdzie nie mogę znaleźć na temat wiaduktu w Łęczycy. Czy ktoś ma jakieś informacje?
Michał
2014-05-23 10:46:42
Nic nigdzie nie mogę znaleźć na temat wiaduktu w Łęczycy. Czy ktoś ma jakieś informacje?
Jan Marciniak
2014-05-23 10:38:30
Mam możliwość obserwowania prac. Inwestor modernizuje szlak bardzo porządnie i ładnie. Chciałbym odnieść się jednak do pierwszego zdania końcowego fragmentu tekstu pt. ZAKOŃCZONE PRACE, które sugeruje, że wykonano wszystkie prace na szlaku Czempiń -Mosina. Jeżeli mamy na myśli odcinek od stacji Czempiń(włącznie)- do stacji Mosina(włącznie), to wszyscy wiemy,że tak nie jest. Jeżeli jednak doprecyzujemy, że chodzi o odcinek od granic administracyjnych Czempinia(na wysokości Starego Tarnowa) do takich granic w Mosinie (za Krosnem) to będzie to zdanie prawdziwe.