CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Data: 2014-05-28 
Drukuj PDF Wyślij link

A objazdów nadal brak

Autor: Małgorzata Kaptur 

Za miesiąc ma zostać zamknięty przejazd kolejowy na ul. Śremskiej, a Burmistrz nadal nie wie jak będą wyglądały objazdy.

Mieszkańcy znacznej części Mosiny żyją tematem objazdów. Od nich zależy stopień uciążliwości w czasie budowy tunelu. Budowa ta ma trwać ok. pół roku. Na wczorajszym posiedzeniu Komisji Budżetu i Inwestycji okazało się, że Burmistrz nadal nie wie jak będą wyglądały objazdy.

Burmistrz chce, by objazd był poprowadzony ul. Krosińską do ul. Leśnej w Krośnie a następnie do ul. Leszczyńskiej. W tym celu chce wspólnie z "Koleją" przygotować nawierzchnię ulicy Krosińskiej.
Ponieważ jest to droga gruntowa bez odwodnienia planuje się pokryć ją gruzem i położyć na to warstwę asfaltu. Wody deszczowe zamierza się odprowadzić do rowu, który miałby powstać z jednej strony drogi.

plusy minusy
  • Ulica Krosińska zyskałaby nawierzchnię, która służyłaby jeszcze po zakończeniu prac przy budowie tunelu.
  • Objazd jest długi, droga do centrum miasta zwiększa się (licząc od skrzyżowania Śremskiej z Krosińską do świateł na Leszczyńskiej) z 1170 m do 3 400 m. 
  • Utrudnienia będą odczuwać nie tylko mieszkańcy os. nr 5 ale całego osiedla nr 3, Krosna i dalej położonych miejscowości, ul. Leszczyńska już obecnie zatłoczona będzie się korkować, a wyjazd z ulic bocznych będzie bardzo utrudniony.

Kolej skłania się do budowy zastępczego przejazdu łączącego ul. Czwartaków z ul. Torową z drugiej strony nastawni.

plusy minusy
  • objazd zwiększałby trasę dojazdu tylko nieznacznie, bo o 230 m, z 1 170 m do 1400 m. (licząc od skrzyżowania Śremskiej z Krosińską do świateł na Leszczyńskiej).
  • na ulicy Torowej strumień samochodów dzieliłby się na dwie nitki - jedna ul. Kasprowicza i Kolejową wracałaby na ul. Śremską. 
  • ul. Klonowa, Wybickiego, Czwartaków, Torowa, Kasprowicza, Kasztanowa są drogami gruntowymi. 

Problem z wytyczeniem objazdów pokazuje zapóźnienie cywilizacyjne, niedofinansowanie tej części Mosiny.
To, że nie ma żadnej alernatywy objazdu drogami asfaltowymi, by w razie problemu na drodze powiatowej - ul. Śremska - poprowadzić ruch inaczej świadczy o słabości planowania inwestycji gminnych.
Wkrótce rozpocznie się budowa ronda pinezkowego u zbiegu ulic Niezłomnych, Wawrzyniaka i Sowinieckiej. Ma trwać 60 dni. Jeżeli zgodnie z zapowiedzią PKP  przejazd zostanie zamknięty w lipcu trudności komunikacyjne nałożą się na siebie. 

 


CIEKAWOSTKA

Za Nowinkami w stronę Pecnej trwa budowa ekoduktu. Będą w nim... dwa tunele - jeden dla pociagów, drugi dla drogi objazdowej od drogi powiatowej nr 2469P w miejscowości Drużyna do drogi gminnej w miejscowości Pecna, która powstała ze względu na likwidację wielu niestrzeżonych przejazdów na tym odcinku.


 

ODPOWIEDŹ Z 22 MAJA NA PYTANIA RADNEGO JACKA SZESZUŁY

 

 

 KLIKNIJ W ZDJĘCIE I POSŁUCHAJ CO POWIEDZIAŁ NA TEMAT BUDOWY TUNELU I OBJAZDU 22 MAJA NA KONFERENCJI PRASOWEJ EDWARD LUCIŃSKI 

modernizacja linii kolejowej Czempiń - Poznań


Komentarze



yhmy
2014-08-20 13:46:21
Widać za co płacą. Blablablablabla .
Małgorzata Kaptur
2014-08-20 12:42:21
Bogdan Lewicki - asystent burmistrza ds. obsługi mediów poinformował mnie przed chwilą, że: "Trasy objazdów na czas budowy tunelu w ul. Śremskiej nie zostały jeszcze ustalone. Podczas spotkań przedstawicieli Gminy z wykonawcą prac na szlaku kolejowym E-59 oraz przedstawicielami inwestora - PKP PLK S.A, w sprawie organizacji ruchu i objazdów na czas budowy tunelu w ul. Śremskiej rozważanych było kilka wariantów, których nie będziemy obecnie prezentować, aby nie wprowadzać niepotrzebnego chaosu informacyjnego. Dotychczas nie zdecydowano jednak, które z nich zostanie zrealizowane. Na 26 sierpnia 2014 r. zaplanowane jest kolejne spotkanie, podczas którego powinno dojść do sprecyzowania wcześniejszych ustaleń. Wykonawca rozpoczął już prace przygotowawcze związane z budową tunelu. Na tym etapie nie wiążą się one jednak z utrudnieniami w ruchu. PKP nie podała jeszcze wiążącego terminu zamknięcia przejazdu kolejowego na ul. Śremskiej. Mieszkańcy i kierowcy zostaną o tym poinformowani natychmiast, kiedy PKP, będące inwestorem tego zadania przedstawi Urzędowi precyzyjny harmonogram prac."
Uhmy
2014-08-20 11:51:09
Objazd proponowany przez burmistrza ul.Leszczyńską ?Ulicą,którą poruszają się mieszkańcy TBS-ów i okolic,drogą nna której mamy najwięcej zdarzeń drogowych w gminie ? W sumie pasuje,idealna droga......
Do Joli
2014-08-20 09:54:33
Jola masz racje. Na ul. Gałczyńskiego burmistrzowie w sile aż 3 nie maja nic do gadania. Tu rządzą inwestorzy, którzy maja fochy. ROHR nie dokończy walów (ekranów) na złość wszystkim. Drugi pomimo wjazdu od strony torów nie korzysta z bramy tez chyba na złość 3 burmistrzom. Przeszkadza jak może robotnikom budującym drogę. Tiry parkują przed zakładem ( niezgodnie z prawem) prawie na plecach robotników.
JOLA
2014-08-19 10:09:00
Kierowcy np.z Rumunii jadący do ROHRA błądzą po Mosinie. List przewozowy, który pokazal mi kierowca błądzący po Mosinie w nocy adresowany byl na Mosina ul. Gałczyńskiego. Jak wiemy Tiry na teren Rohra maja wjazd od ulicy Śremskiej w godz. od 6.00 - 22.00. Brak dużych tablic, informacyjnych dla kierowców, którzy na terenie Mosiny pojawiają sie pierwszy raz. To jest ewidentna WINA ANTONA ROHRA I 3 burmistrzów nie umiejących zobowiązać inwestora do prawidłowego oznakowania trasy dojazdu i DOKONCZENIA WAŁOW ZIEMNYCH na ul. Galczynskiego A co będzie kiedy zostanie dokończona inwestycja o dalsze 4 magazyny i na terenie Mosiny zacznie pojawiać sie dodatkowo 200 Mega Tirow.???
Małgorzata Kaptur
2014-08-18 18:25:08
7 lipca 2014 r. otrzymałam taką odpowiedź: "Trasa objazdu na czas budowy tunelu przy ul. Śremskiej według informacji uzyskanych od koordynatora budowy jest na etapie zatwierdzenia. Jej przebieg jest generalnie taki sam, jaki mieliśmy podczas remontu mostu na ul. Mostowej. Dopracowywany jest szlak objazdów dla ruchu lokalnego." Na stronie www.mosina.pl nie ma żadnej informacji na ten temat. Dzisiaj przesłałam pytania w tej sprawie do asystenta burmistrza ds. mediów. Gdybym zadała to pytanie jako radna, musiałabym czekać 2-4 tygodni. Wkrótce się przekonamy, ile czasu na odpowiedź będzie potrzebował specjalista od kontaktu z mediami. Niezwłocznie przekażę otrzymaną informację.
JOLA
2014-08-18 14:38:17
Czy ktoś wie jak przedstawia sie wreszcie sprawa objazdów na ul. Śremskiej???.
taboret
2014-06-13 10:47:56
@ zenek ::: Apel o rowerach słuszny, reszta już nie koniecznie. Dyskusja jest wielowątkowa i związana jest z możliwościami objazdów oraz sposobem podejścia naszego urzędu i wykonawcy do tego problemu komunikacyjnego.
zenek
2014-06-13 00:20:42
Na rowery wsiądź mosiński narodzie. Wyjdzie to wszystkim na zdrowie. Trochę się Państwo zmęczycie i nie będzie siły na jałowe dyskusje. Po co mi wiedza z dwutygodniowym wyprzedzeniem jaką drogą mam jeździć. Do ćwiczenia jazdy po niej? Rozpoczną budowę, postawia znaki i tak będę jechał rowerem albo może nawet i samochodem.
tia
2014-06-12 15:12:03
Do tego mamy budowę ronda pinezki w centrum,prace w Krosinku. Proponuję rozkopać jeszcze Leszczyńską....
Tomek
2014-06-12 12:55:05
Do planowanej budowy tunelu pozostały 2 tygodnie. W temacie planowania objazdu cisza!!! To chyba taka mosińska tradycja.
Tomek
2014-06-12 12:54:16
Do planowanej budowy tunelu pozostały 2 tygodnie. W temacie planowania objazdu cisza!!! To chyba taka mosińska tradycja.
taboret
2014-06-05 23:01:57
@ Ludwik ::: Odniosłeś się tylko i aż do jednego wpisu reszta jak pisze "@Baltazar" masz do tego prawo lecz odnieś się do wiadomości "wyssanych z palca" do przywołanego "prawa własności"oraz
http://www.skarbiec.biz/prawo/prawnik-radzi/02_09_11.htm
Baltazar
2014-06-05 22:36:11
Ludwiku ! Do rondla !
Ludwik
2014-06-05 22:27:21
Na wstępie niektórym zaproponuję wizytę u okulisty, bo ze wzrokiem cieniutko. Babajaga uważam czas najwyższy na nią, albo już za późno. Nawet ktoś ze słabym wzrokiem nie może nie zauważyć robót związanych z kanalizacją choćby w Krosinku, Ludwikowie, Daszewicach. W poprzednich latach Mosina i Krosno. To mało ? A do tego wszystko to za tej ,, nieudolnej,, wladzy. Czerwonak to inna para kaloszy. Jest tam COŚ , będzie spalarnia i tym kupiono sobie przychylność. W Mosinie przy takim sprzedaniu się to nie byłoby wołanie , ale wycie o pomstę do nieba , bo sprzedało się mieszkańców, ich zdrowie na tak niecne cele za parę metrów kanalizacji. A i prawdą jest ,że Gmina jest drugim udziałowcem w SA Aquanet. Spytać należy jednak , kto lekkż rączką oddał atuty Gminy / vide oczyszczalnia/, kto przystał na takie warunki , że jako drugi udziałowiec niewiele lub prawie nic nie można. Cofnijmy się nieco w historii i co nam się ukaże?, że to nie ta obecna zła władza pozbyła się takich atutów, a to ci, którzy Ją teraz najgłośniej krytykują.Zrobić można wszystko, ale jest jeden mały niuansik tj. prozaiczna kasa. Można tylko tyle na ile jej starcza. Wyobrażam sobie Wasze komentarz, gdyby obecna władza najpierw wybudowała sobie nowy budynek , a dopiero póżniej popatrzyła na co ew. jeszcze wystarczy. Już widzę ten zmasowany atak. Zgodzić się należy, że nowy budynek Urzędu przydałby się i warto się nad tym zastanowić. O tym, że odbył się konkurs na projekt Pl. 20 Października również wszyscy wiedza. Ale tu znowu pojawia się kasa. W intencjach tutaj piszących odczytać można, że należałoby wybudować nowy Urząd, rewitalizować Pl. 20 Października, a resztę pominąć. Wtedy jak wnioskuję lud Mosiny byłby szczęśliwy i spełniony. A co do obowiązku Burmistrza przygotowania objazdu to jedynie można się uśmiać z takiego stwierdzenia. Nawet nie chce mi się tego komentować. Dopiero bylby jazgot, że Wasze pieniądze zamiast na cele gminne Burmistrz przeznacza na załatwienie spraw będących w obowiązkach wykonawcy. Zastanówcie się o jakich absurdach i demagogi wypisujecie- w tym miejscu szczególne wyrazy uznania dla Babajagi , bo należy przyznać jej tytuł ,,miszcza,,bzdury i absurdu. Pozdrawiam
tia
2014-06-04 08:31:34
Ważne,że zna numer do FH :)
Roman
2014-06-04 07:40:59
Spotkanie było 7 maja, a 22 burmistrz nadal nic nie wie. Nieciekawie to wygląda.
babajaga
2014-06-03 22:31:46
P. Ludwiku, a coz takiego zrobiono w tej gminie? Chyba to, ze grunty gminne sprzedaje sie za pol darmo, a potem wydaje warunki zabudowy. Warto, abys zwiedzil czlowieku gmine i popatrzyl co zrobila gmina a co wykonuja inni. Do wyczynow pewnie zaliczasz piec chlebowy w znacznej czesci pokryty z dotacji, a moze napiszesz dlaczego burmistrz Czerwonaka potrafil zalatwic kanalize , a tu gmina jako drugi udzialowiec nie potrafila zadbac, aby gmina zostala skanalizowana, a zwlaszcza okolice przywarcianskie. Biedny jestes, ze nie zauwazyles, ze Pl. 20 Pazdziernika stal sie miejscem parkingowym, zamiast sercem miasta. Powod prosty, zamiast znalezc miejsce na urzad miasta to kosztem wielu tysiecy zlotych remontowano stropy z trzciny starego hotelu, zamiast go zbyc i z tego placu zrobic wizytowke miasta z restauracjami, kawiarniami i ogrodkami, a takze miejscem na specjaly regionu. No coz trzeba miec wizje. Wiecej to szkoda pisac, bo brak wielu uregulowan w tym spraw Terenow SFM tez byl ciekawy. Zycze jednak, aby Pani Burmistrz wygrala nastepne wybory i gdy kilka domow zaleje maly ciek wodny poniosla konsekwencje jej nieudolnosci. Na marginesie trase kolejowa modernizuje PKP, a burmistrz miala obowiazek przygotowac objazd.
Małgorzata Kaptur
2014-06-03 20:08:13
Ktoś tu kilka razy zarzucał mi podawanie nieprawdziwych informacji i określał artykuł jaka mącenie, wprowadzanie w błąd. Zamieszczam nagranie rozmowy z Edwardem Lucińskim, kierownikiem kontraktu, która miała miejsce 22 maja w czasie konferencji prasowej w Poznaniu. Co ciekawe, tego samego dnia udzielono odpowiedzi radnemu Jackowi Szeszule. W wypowiedzi p. Lucińskiego wyraźnie jest mowa o podjęciu prac i zamknięciu przejazdu na Śremskiej w lipcu. Z porównania tych dwóch źródeł urzędowego i kolejowego wynika jedno - ciągle brak uzgodnień, które dawno powinny być poczynione. Ta informacja niestety nie jest optymistyczna.
taboret
2014-06-03 10:15:28
@ Ludwik ::: Piszesz: " po rewolucji szanuje się św. prawo wlasności."i tu masz rację lecz -
http://www.skarbiec.biz/prawo/prawnik-radzi/02_09_11.htm
Lecz to po za tematem, a jak podała p. Małgorzata Kaptur 2014-05-29 23:05:40 to chyba rozumiesz że nie są to wiadomości "wyssane z palca"
tia
2014-06-03 09:29:12
Tia,to parafraza w wykonaniu dozorcy Anioła w Alternatywach.Mądremu starczą dwa słowa,głupiemy to i referatu mało :)
taboret
2014-06-02 23:27:27
Za gratulacje dziękuję i Tak jak pisałem dla niektórych cały elaborat nie dociera, tak więc podaje Wieloletni Plan Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych Nr 12/07/2013 na lata 2014- 2018 -- lp. 3-03-04-011-0
Zapewne napiszesz że to działka Aquanetu nie gminy. Idąc za twą logiką to nie gminna sprawa i jej mieszkańców,(to nie my to oni) tylko że ktoś to koordynuje. Co do czarnowidztwa pożyjemy zobaczymy.
ludwik
2014-06-02 23:01:46
Taboret gratuluję autorstwa nowego przyslowia. Radzę dotrzeć do Oskara Kolberga to mu dorzucisz coś nowego. Co do ulic rujnowanych nie podajesz konkretnego przykladu. Co do natomiast KS to powinieneś wiedzieć , że ta sieć leży w gestii Aquanetu.Proponuję też dowiedzieć się , które drogi należa do Gminy , bo tylko na tych Gmina jest decyzyjna, a kiore nie, bo po rewolucji szanuje się św. prawo wlasności. A może w swej zaciekłości popatrz wokół i zamiast wypisywać co by bylo gdyby i szerzyć czarnowidztwo dopatrzysz się ile w Gminie zrobiono. Pozdrawiam i oczekuje kolejnego przyslowia z twojej twórczości troche sie uśmieje. A jedno jeszcze istnieje harmonogram prac remontu E-59 . Za miesiac zbliżymy sie do lipca, a planowe rozpoczęcie prac na Śremskiej to dopiero sierpień/ jeśli nadgonią opóżnienia/. Podawajcie fakty , anie mąćcie judowi w głowach.
taboret
2014-05-31 14:35:49
@ Ludwik ::: Jeszcze jedno co do dróg. Jeśli się doczekasz zobaczysz co się będzie działo w Czapurach w momencie kiedy będzie zakładana kanalizacja sanitarna ( a będzie ją wykonywać gmina )
taboret
2014-05-31 11:57:35
@ Ludwik::: To akurat jest moje przysłowie( do niektórych i cały elaborat nie dociera) bip.poznan.pl/bip/attachments.html?id=146010&co=show... 12 lip 2013 - modernizacja oczyszczalni ścieków w Mosinie .... TNZ + przyłącza studzienne, wodociągi wody surowej i wymiana agregatów pompowych ..... w ul. 25 Stycznia wraz z przyłączami dł. 530 mb ( 53 szt) oraz rurociąg kablowy dla ...
Patrz: Wieloletni Plan Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych Nr 12/07/2013 na lata 2014- 2018
Piszesz : nie znasz drogi w Mosinie która została wybudowana, by ją póżniej zniszczyć w celu wykonania kanalizacji lub innych mediów. Widać jesteś słabym obserwatorem. To prawda że potem wykonawca doprowadza drogę do stanu używalności łatając nawierzchnię co w następstwie podraża koszt nieprzemyślanej inwestycji.Dalej:Mogę tak wytykać bez końca -tylko w jakim celu? znasz konkrety podziel się z nami Co do terminów może jesteś lepiej zorientowany od Edwarda Lucińskiego - kierownika kontraktu z zespołu ds. modernizacji linii kolejowej E 59 (jak podała p. Małgorzata Kaptur 2014-05-29 23:05:40
Ludwik
2014-05-31 00:14:53
Konkrety: 1. Taboret - przysłowie brzmi - mądrej głowie dość dwie slowie 2. termin zamknięcia przejazdu na Śremskiej podany powyżej ma na celu wzbudzić w Narodzie oburzenie jedynie nad nieuchronnością kataklizmu, bo faktyczny planowany, zgodny z harmonogramem jest zupełnie inny. 3. nie znam drogi w Mosinie która została wybudowana, by ją póżniej zniszczyć w celu wykonania kanalizacji lub innych mediów. Jeśli b o takim fakcie wie niech się podzieli informacją. Mogę tak wytykać bez końca. Może zacząć publikować tylko pewne i sprawdzone fakty , a nie mącić ludziom w głowach. Co Wy na to?
Tomek
2014-05-30 11:41:47
Gadu gadu a czas leci bardzo szybko. Wybór objazdu to jedno, ale musi być on odpowiednio przygotowany (przejazd kolejowy, utwardzenie dróg). Czeka nas z penością jazda bez trzymanki.
taboret
2014-05-30 10:39:57
@ Ludwik ::: "Mądrej głowie dość po słowie "Gołym okiem widać jaki cel przyświeca takiej oceny(i kto jest jej autorem panie LB )tut. dyskusji n/t mających wystąpić trudności z powodu budowy tunelu. Taką opinie może pan rozesłać do każdego łącznie z premierem nawet prezydentem i co z tego? jak to ma się do rzeczywistości? Więc "Ludwiku" czekamy na konkrety z twej strony .
b
2014-05-30 08:35:24
Pan Ludwik moze odwiedzi inne gminy i zobaczy ile sie zmienilo i ile inni robia, a nie tylko dozynki, piece chlebowe, igrzyska dla mieszkancow, zamiast szukac wyjscia i inwestowac w infrastrukture wszedzie tam gdzie byla mozliwosc zakladania firm, aby dzis miec z tego kase. Inni zdarzyli za pomoca srodkow UE gmine skanalzowac, zwodociagowac itd. W gminie za to uklada sie drogi bezmyslnie jak za komuny, najpierw droge a potem kanalize. Na os FH w Czapurach bedzie to bardzo trudne, co juz widac po deszczach.
Małgorzata Kaptur
2014-05-29 23:05:40
Jeżeli ma Pan dokładniejsze informacje, bardziej aktualne, to nic prostszego jak je tutaj podać. Podane przeze mnie pochodzą z 22 maja od Edwarda Lucińskiego - kierownika kontraktu z zespołu ds. modernizacji linii kolejowej E 59 (mam nagranie rozmowy) i z 27.05 od burmistrza. Sytuacja jest dynamiczna, bo ostateczne ustalenia jeszcze nie zapadły. Teren, którego sprawa dotyczy ma takie, a nie inne uwarunkowania. Liczba wariantów jest ograniczona i warto się nad tym wspólnie zastanowić. Taki jest cel tego artykułu. W Mosinie rzadko się prowadzi konsultacje społeczne. To jest ich namiastka. Pan, p. Ludwiku zamiast bawić w politykę, może się rzeczowo wypowiedzieć na temat.
Ludwik
2014-05-29 22:39:41
Pusty śmiech mnie ogarnia czytając to wszystko. Ciekawe co ma na celu wprowadzanie zamieszania w spoleczeństwie przez podawanie nieprawdziwych informacji. Coś tam gdzieś dzwonilo tylko dzwon nie wiedzieć w jakim kościele. Informacje podane tutaj mijają się z prawdą i ze stanem faktycznym . Pisać i to dużo , że ktoś jest be , a ja cacy i walczę ze złem to najprymitywniejszy rodzaj populizmu. A może zamiast notorycznego zrzędzenia i malkontenctwa zakasać rękawy i wziąć się do roboty? Pokazać jak prosto i łatwo uzyskać błyskawiczne rezultaty , nowe arterie komunikacyjne, sieci wodociągów,gazociągów,kanalizacji,nowe mieszkania,szkoły a może tak metro i nie tylko w Mosinie ale w całej gminie. Przecież to takie proste. Populizm to symbol zamierzchłych czasów. Ludzie mają coś co rozumem się zwie i dzięki Najwyższemu korzystają z niego. A zresztą jak mówią mądrości przysłów ludowych to - krowa , która dużo ryczy mało mleka daje. Wniosek mniej ryczeć , a więcej robić. pozostawiam to do przemyślenia. Jeśli tak leży na sercu dobro gminy i jej mieszkańców to warto też zapamiętać, że zgoda buduje . niezgoda rujnuje, Warto przemyśleć
Olo
2014-05-29 13:07:33
a co z autobusami ze sremu/ któręy pojadą?
Do Marka
2014-05-29 10:04:53
Po upadku SFM teren przemysłowy przeniesiono do Krosna (IDMAR, LUMO i inni). Tak było za burmistrza Kałuzińskiego i J. Marciniaka (pytaj pana Marciniaka czy to potwierdza). Nowy burmistrz przywróciła tereny przemysłowe za radą niektórych radnych. Do SFM była doprowadzona rampa kolejowa od strony wjazdu do Komunalki. Podobną sytuację masz w Czapurach. Dano zgodę inwestorowi nie licząc sie ze zdaniem mieszkańców. Rezultaty tych decyzji znasz.
taboret
2014-05-28 22:51:12
Z jednej strony propozycja inwestora jest najkrótszym rozwiązaniem objazdu i o ile zostaną utwardzone gruntówki to jest do przyjęcia. Patrząc ze strony urzędu to nadarza się okazja wyremontowania wraz z inwestorem ul Krosińskiej która może stwarzać alternatywny objazd w razie jakiegoś nieprzewidzianego zdarzenia pod tunelem na Śremskiej. http://tiny.pl/q2n6f
marek
2014-05-28 20:09:37
SFM istniały i nikomu to nie przeszkadzało jak się buduje na terenie przemysłowym to można mieć pretensje do siebie, tak jak ktoś buduje dom na terenie zalewowym i nagle przychodzi wielka woda i następuje wielkie larum, bo chciał mieszkać z dala od zgiełku
mieszkaniec
2014-05-28 19:26:39
Skoro nikt przez pół roku nie wyobraża sobie objazdu w rejonie w którym mieszka to zrezygnować z przebudowy wiaduktu, modernizacji kolei. A co maja powiedzieć mieszkańcy, którym wpierdolono 12 lat temu Tiry pod okna i hałasujące zakłady przemysłowe pracujące na trzy zmiany. Teraz macie okazje przekonać sie jak sie żyje w hałasie.
marek
2014-05-28 15:51:28
Objazdu Leszczyńską nie wyobrażam sobie, proszę zobaczyć natężenie ruchu w dni od poniedziałku do piatku w godzinach rannych i popołudniowych, trudności z włączeniem się do ruchu z bocznych ulic a przy prawie podwojonym ruchu będzie totalna masakra. Ale kogo to obchodzi w tym rejonie mieszka trzech radnych
Michał Kleiber
2014-05-28 13:00:29
Popada deszcz w okolicach Torowej to objazd natura zamknie sama.Kto mieszka,wie.... Co do objazdu ul.Leszczyńską,niby logiczne... Tyle,że zdaje się na tej drodze jest największa ilość zdarzeń drogowych w okolicy,a sama droga jest jedną z ulubionych dla mieszkańców TBSów i okolic. Szkoda,że znowu wszystko zostawione na ostatnią chwilę.
Tomek
2014-05-28 12:56:08
Decyzyjność nigdy nie była atutem naszej władzy. Inwestor jest zobligowany terminani i dofinansowaniem z UE, dlatego Gmina powinna stanowczo i zdecydowanie dbać o interesy mieszkańców.
Monika
2014-05-28 11:55:28
Trzecia trasa jest chyba najbardziej szalonym rozwiązaniem i nie wiem czy nie najdroższym, bo wchodzi w grę zrobienie całkiem nowego przejazdu, pewnie bez zapór kilkaset metrów od planowanego tunelu. Do tego uliczki dojazdowenie dość, że są gruntowe, to jeszcze wąskie. Już widzę miny mieszkańców jak mijają się tam dwa tiry.