CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Data: 2014-05-28 
Drukuj PDF Wyślij link

Czapury. Skarpy po deszczu.

Autor: Małgorzata Kaptur 

Skarpy w Czapurach źle zniosły deszcz. Mieszkańcy ul. Czereśniowej protestowali, kiedy je usypano na ich ogródkach. Obawiali się, że będą niestabilne. Niestety, nie musieli długo czekać, by się o tym przekonać. 

Na pierwszym zdjęciu stan skarp z 21 lutego, na pozostałych - stan z 28 maja 2014 r. Ogródki mieszkańców zalewała woda spływająca z górnego tarasu. Trzeba było wzywać straż pożarną. Z ogródków woda z piachem spływała na ul. Czereśniową.Pikanterii tej sprawie dodaje fakt, że mieszkańcom przedstawiono ekspertyzę z 29 kwietnia 2014 r. wykonaną na zlecenie PINB, w której zapewnia się ich, że skarpy uznaje się za stateczne (utrata stateczności przez te skarpy jest mało lub bardzo mało prawdopodobna). 


Woda z ogódków spływała razem z piachem na ul. Czeresniową.


Burmistrz wydała decyzję o warunkach zabudowy na terenie zagrożonym masowymi ruchami ziemi. Część osiedla zbudowana na mocno nachylonej działce 207 położona jest na 3 poziomach. 

O sprawie skarp pisał w lutym "Głos Wielkopolski" 

Pęknięty mur - filmik


Komentarze



taboret
2014-06-06 19:42:02
http://nieruchomosciprawo.pl/56/decyzja-wz-%E2%80%93-czym-jest-i-w-jaki-sposob-mozna-ja-uzyskac/
Dalszy ciąg to projektanci, architekt oraz nadzór budowlany. W tym przypadku przegięto Prawo budowlane interpretacyjnie i tylko niezależna kontrola wyższego szczebla może, lecz nie musi wyjaśnić zgodność z prawem wykonanie takiej fuszery. Jest oprócz wojewódzkiego Główny inspektor budowlany.
Willy
2014-06-06 19:27:42
Na przewodniczącego Komitetu proponuje sołtysa Waldemara Waligórskiego.
xxx
2014-06-06 17:27:02
Przy większej parodniowej ulewie obsuną się budynki. Wy mieszkańcy zwróćcie sie pisemnie do Wojewody o przysłanie niezależnej kontroli. A jezeli burmistrzowa wydała na kolanie pisane warunki zabudowy to tez powinna z tego tytułu ponieść konsekwencje. Tu widze role prokuratury podejmującej czynności wyjaśniające kto i dlaczego za ten stan rzeczy odpowiada. Tym powinnien zajac sie wasz komitet wyłoniony na ogólnym zebraniu mieszkańców.
Kot - Ek
2014-06-06 15:53:31
Pyzalski robi, co chce. PINB dołozyło wszelkich starań, by samowolę tego dewelopera rozgrzeszyć. W ten sposób sobiepaństwo w Polsce może się bezkarnie rozwijać.
DO PINB
2014-06-06 13:42:24
A KTO DOKONAŁODBIORU. KTOS WŁASNYM PODPISEM DOPUSCIL BUDYNKI DO UZYTKOWANIA. I CO TERAZ???? A CO NA TO WSZYSTKO WOJ. INS. NADZORU BUDOWLANEGO ????
pytanie do PINB
2014-06-06 11:57:09
Skarpy usypane jako samowolka spłynęły. Czy mieszkańcy budynków na skarpach mogą spać spokojnie? Czy umocnienie skarp płytami ażurowymi pozwoli na spokojny sen mieszkańcom, czy tylko Pyżalskim i urzędnikom z PINB?
Małgorzata Kaptur
2014-06-06 11:47:18
PINB orzekł, że skarpy usypano bez pozwolenia, więc można mówić o samowoli budowlanej. Uznał, że mają zostać umocnione. Tym samym dojdzie do ich zalegalizowania – mówi Marcin Walczak z PINB. – Wcześniejsze działania inwestora oceniamy negatywnie. Jednak prawo nie pozwala nałożenia na niego kary finansowej czy opłaty legalizacyjnej. W tym przypadku mieliśmy bowiem do czynienia z robotami budowlanymi, a nie z postawieniem budynku. art. w "Głosie Wielkopolskim" http://tiny.pl/q8ghm
Robert
2014-06-04 23:07:44
A kto uprzątnął ten piach z ulicy?
Małgorzata Kaptur
2014-06-04 12:09:43
Ze skarp woda spływała na ogródki, a stamtąd na ulicę Czereśniową jak widać na kolejnych zdjęciach, które otrzymałam dzisiaj od jednego z mieszkańców os. Leśnego.
realpolitik
2014-06-03 15:11:48
psy szczekają a urzędniczo-biznesowa karawana jedzie dalej
taboret
2014-06-03 15:03:37
Ta odpowiedzialność rozpływa się jak te skarpy
Jola
2014-06-03 13:44:04
Mam rozumieć,że urzędas nie ponosi odpowiedzialności za swoje błędne decyzje?
b
2014-06-03 11:12:24
Starostwo ma problem, gdy ma przyjac zgloszenie na drewniana szopke na narzedzia posadowiona i przyczepiona do pojedynczych bloczkow cementowych, a tu wydala zezwolenia, tam trzeba szukac , kto wydal na to zezwolenia. Wszyscy powinni poniesc odpowiedzialnosc. Wkrotce tez dowiemy sie ile bedzie nas kosztowac szambo i bedzie tego uzasadnienie, a p. Burmistrz znow urzadzi jakis placyk na rok i bedzie zachwycona swoim osiagnieciem.
skarpa
2014-06-03 10:30:44
Przede wszystkim to Starostwo Powiatowe Wydz.Bud........ nie powinno wydać pozwolenia na budowę jeżeli mieli poprawnie wykonaną dokumentację, w której były naniesione poziomy posadowienia budynków . Chyba szewcy tam nie pracują?
taboret
2014-06-02 16:18:46
To wyjaśnienie należy się bardziej @Mieszkaniec niż @ Pierdoła z Czapur
do Pierdoły
2014-06-02 16:08:02
Pierdoła z Czapur: Klient kupuje mieszkanie od FH, której prezesem jest p. Iza Pyżalska, startująca w wyborach do Parlamentu Europejskiego, a prokurentem jest jej mąż, z kryminalna przeszłością, uznany dobrodziej Gminy Mosina, ulubiony deweloper p. Zofii Springer, a także chlebodawca byłego p. Kierownika Ambrożewicza. Klient kupuje mieszkanie od FH, która warunki zabudowy otrzymywała pod szczególnym nadzorem poufności, burmistrz i jej radni byli zachwyceni inwestycją, Ambrożewicz pracował na etacie urzędu i dla Pyżalskiego równocześnie, a wszelkie pytania radnych opozycyjnych były ignorowane. Kupujący nie mieli szans dowiedzieć się, co w trawie piszczy.
tia
2014-06-02 09:13:46
FH to biznes,celem jest maksymalizacja zysku (pomijam etykę działań FH). Od kontroli jest urzędnik,jeden,drugi,trzeci. Skoro urzędasy dla FH mają serce na dłoni,to FH bierze pełnymi garściami.... Oczywiście nabywcy muszą egekewować od szemranego FH to co im się należy,ale pamiętać trzeba,że gdyby grupa cyrkowców z UM nie pozwoliła na takie cuda,to problemu dziś by nie było...
Pierdoła z Czapur
2014-06-02 08:37:39
mieszkaniec@ - od kogo kupuje klient mieszkanie , od FH czy od architekta i kierownika budowy ?
babajaga
2014-06-02 08:37:22
Nieudolne poczatki obrony, czyzby p. Pyzalscy nie znali terenu, ha, ha, ha. Logika nie pozwala bez odpowiedniej podziemnej infrastruktury tam budowac, a jednak nikt i nic na to nie ma wplywu. Szkoda.
Mieszkaniec
2014-06-02 06:40:54
Pretensje to powinniście mieć nie do FH a do osoby która 1. Stworzyła projekt, 2. Realizuje ten projekt czyli Architekt i Kierownik budowy. FH tylko im płaci za robotę, a że oni ją wykonują tanim kosztem bo chcą dużo zarobić to już inna bajka.
Nexers
2014-06-01 08:00:20
"jola82 2014-05-31 00:37:15 Znowu czepiacie się naszego osiedla. Ludzie naprawdę można by wyluzować." @jola82 "naszego" czyli kogo FH...? Chyba dobrze, że ktoś wytyka błędy i fuszerki. Nie dziwię się tym ludziom. Zauważyłem jedno dla Ciebie wszystko jest OH i AH. Długo będziesz mieć zadarty nosek i różowe okulary....? Prawda jest taka jak ją przedstawiają co widać po zdjęciach, filmiku i całej reszcie. Dlaczego FH do dziś nie odpisało na moje pismo w sprawie drogi którą mieli skończyć do 1.10.2012 roku...? Fragment z umowy „FAMILY HOUSE zobowiązuje się do wykonania ogrodzenia, włożenie ścieżki do budynku kostką brukową i utwardzenia drogi osiedlowej kostką brukową oraz zainstalowania urządzeń służących do oświetlenia drogi osiedlowej – w terminie do dnia 01.10.2012”. Jak widzisz jolu82 nie jest tak kolorowo jak zachwalasz. Powoli dochodzę do wniosku że jesteś bardzo związana z FH.... Pozdrawiam.
Lidka
2014-05-31 22:57:28
mur po deszczu też popękał... co będzie za parę ulew?! ...fachowcy...
!!!
2014-05-31 15:51:15
jolu82, sorry, ale od kiedy wykształcenie=autorytet, tak rozumując można dojśc do chorych wniosków, każdy wykształcony budowlaniec, czy urzędnik to niepodważalny autorytet. To skąd biora się buble na budowach i korupcja w polskich urzędach? Twoje rozumowanie może prowadzić do wniosku, że patologia to wymysły niezadowolonych. Boże chroń od takich poglądów.
Czytelnik
2014-05-31 15:47:51
@jola82 masz prawo tak uważać, lecz dalej to nie zmienia faktu, iż nie masz racji tak samo jak nie wiesz jakie mam wykształcenie. Jak ci powiem, że budowlane to co....? Według Twojego toku myślenia będę autorytetem. Fakty są faktami i tylko to się liczy. Bardzo dobrze, że mieszkańcy to dokumentują i są wezwania straży to wszystko przyda im się w dalszej drodze.... Brawo dla nich za odwagę. @taboret ta osoba to chyba jedna z trzech osób głosujący w Czapurach na Panią Izabelę :). Nie ma sensu podejmować dalszej dyskusji bo nawet nie posiada żadnego konkretnego argumentu, a jej gdybania to tylko gdybania.
taboret
2014-05-31 15:34:10
@ jola 82::: Pocieszna jesteś p. Jolu ,jeśli tak ma wyglądać efekt pracy wykształconych budowlańców ( autorytetów)jak na zdjęciach powyżej lub : https://www.google.pl/search?q=fuszerki+w+budownictwie&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=GtWJU9zVAoaH8Qe9hIDoBA
to Ci współczuję.
jola82
2014-05-31 14:48:47
uważam, że nie masz racji. osoby z wykształceniem budowlanym są dla mnie większym autorytetem.
Czytelnik
2014-05-31 12:02:13
@jola82 mur też nie pękł bo to w końcu robili fachowcy i masz do nich zaufanie...? Piach co zjechał na ogródki to taczkami go nawozili fachowcy jak padało...? Straż która wypompowywała wodę to też przypadek bo w końcu skarpa jest super odwodniona. Kobieto czy ty masz jakieś pojęcie...? Wiesz ile studni odbiera wodę na tym etapie...? Aż jedna w którą wszystko schodzi. Jak sądzisz to jest fachowa robota czy raczej oszczędzanie....? Tu nikt nie wypisuje nie prawdy taki jest stan faktyczny na dziś!
jola82
2014-05-31 11:42:04
@czytelnik zgadzam się z budowlańcem. Po pierwsze ufam komuś kto pracuje w tym fachu, po drugie faktycznie ma rację, że tak naprawdę nic się nie zawaliło, a wprowadzenie paniki tam gdzie jest to niepotrzebne jest typowo polskie...
Czytelnik
2014-05-31 11:11:25
@budowlaniec sam jesteś zabezpieczony. Geowłóknina to według ciebie zabezpieczenie....? Jak taki z ciebie budowlaniec jak piszesz to chroń Panie Boże od Ciebie i twojej roboty. Gdzie ta skarpa jest zdrenowana...? Gdzie jest mur oporowy aby właśnie w ten sposób co tu widać na zdjęciach się nie przesuwała. Jakby tak robili skarpy na zjazdach z autostrad i innych dróg to byś już nie jeździł panie budowlańcu. Nie pisz głupot .
budowlaniec
2014-05-31 10:40:30
Przecież na zdjęciach widać, że skarpy są zabezpieczone. Po co ta panika. Czy coś się zapadło? Czy są jakieś uszkodzenia domów? No właśnie! Nie ma. A lament jaby coś się wydarzyło. Normalne, że tak wygląda skarpa jak trochę popada.
Husker
2014-05-31 07:26:46
Miałem napisać w ostatnim zdaniu "Może ktoś się obudzi i zacznie myśleć zanim komuś stanie się poważna krzywda."
Husker
2014-05-31 07:25:06
@jola82 w przeciwieństwie do Ciebie są osoby, którym zależy na bezpieczeństwie tego osiedla na dłuższą metę. To, że Tobie wszystko odpowiada to już wiemy od dawna. Jak widać patrzysz na wszystko przez różowe okulary. Może ktoś się obudzi i zacznie myśleć zanim komuś nie stanie się poważna krzywda.
jola82
2014-05-31 00:37:15
Znowu czepiacie się naszego osiedla. Ludzie naprawdę można by wyluzować.
taboret
2014-05-30 15:00:23
Odpowiedzialność karna (patrz inspektor PINB) Pracownik administracji może zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej za przekroczenie swoich uprawnień (ewentualnie niedopełnienie obowiązków), gdy jego działanie jest na szkodę interesu publicznego lub prywatnego. Przestępstwo to, określone artykułem 231 Kodeksu karnego, można popełnić umyślnie lub nieumyślnie. W sytuacji pierwszej, jest ono zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 3. Jeżeli urzędnik działał nieumyślnie, a szkoda była istotna, możliwa kara to grzywna, ograniczenie wolności i pozbawienie wolności do lat dwóch. Jeśli zachowanie urzędnika wyczerpuje znamiona przestępstwa, należy sprawę zgłosić policji lub prokuraturze. Organy te podejmą stosowne postępowanie, gdyż jest to przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego.(za)
http://tiny.pl/q22q4
taboret
2014-05-30 14:09:16
@ czapurzanin ::: Piszesz że nagłośnienie było, lecz obecnie doszły nowe ( przewidywane, a nie brane pod uwagę) okoliczności. Jeśli starostwo nie reaguje to może wojewoda winien zapoznać się z zaistniałą sytuacją na tym osiedlu.
o ja....
2014-05-30 12:57:33
Nastepnym razem splunie ten domek znad skarpy. Wyobrazcie sobie. Rodzinka je niedzilene sniadanko, oglada TVN, dzieci bawia sie palystation, a tu nagle bummm!!! i domek poplynol. A pyzalski bedzie wtedy opalac sie na Majorce i masowac olejkiem swoja barbi:)
czapurzanin
2014-05-30 10:36:02
Nagłośnione już było i będzie nadal nagłaśniane - FH nawet nie chce rozmawiać z mieszkańcami - niewygodne sprawy załatwia milczeniem lub stwierdzeniem, że wszystko jest w porządku. Mam nadzieję, że to ustrzeże innych zainteresowanych zakupem mieszkań od FH.
taboret
2014-05-29 23:25:02
Jedyna możliwość to nagłośnienie z równoczesnym zawiadomienie o sytuacji PINB I starosty.
b
2014-05-29 22:18:21
Mosiniak, nie martw sie, za te warunki zabudowy zaplacimy wszyscy, tylko nie p. Burmistrz, ktora ma wyplate z naszych podatkow i nie dba o nasza gmine wystarczajaca. O to co powinna walczyc to nie walczy, a tylko prosic Boga i nature, aby sie nie wydarzyla wieksza tragedia i przestal padac deszcz, bo gdy Kopla Gluszynka wzbierze wody to moze byc wesolo. Przyjedz, zobacz jak to wyglada, jakie zagrozenie niesie sypanie skarp i natychmiastowa zabudowa nie tylko dla tych mieszkancow Familii Haus, ale takze tych mieszkancow po drugiej stronie drogi. Kto pozwala na zasypywanie polderow przeciwpowodziowych, ten nie powinien byc nigdy szefem zadnej instytucji.
WZ
2014-05-29 21:13:22
No własnie a co się z tym facetem stało, co Pyzie takie warunki dawał? mam nadzieję, że go nie przywrócą do roboty, bo to by był strzał w stopę dla burmistrzowej
Anna
2014-05-29 21:11:59
A czy można jakoś wyciągnąć konsekwencje od nadzoru budowlanego ? Konkretnie od PINB ?
nie
2014-05-29 20:49:39
Burmistrz sklada przysięgę bronic interesow mieszkańców? Tak, czy nie ? I tyle.Jesli w dzien wystawia sie WZ dla firmy, s za 4 godzine tej samej firmie fv za usluge, to mamy , co mamy.
mieszkaniec
2014-05-29 20:45:06
proponuję pikietę pod siedzibą firmy jutro o 12
mosiniak
2014-05-29 20:39:27
Ludzie szaleju się napiliście?jak burmistrz nie dała by zgody to byłby lament że blokuje inwestycje na terenie gminy,za budowę odpowiada inwestor i nadzór budowlany a obwinianie burmistrza to wyłącznie polityka.
vasco_da_gama
2014-05-29 20:37:15
Uważam, że ludzie sami są sobie winni. Jest tyle mieszkań na rynku, a oni dalej kupują nomen omen dziurę w ziemi. Jak się nie umie wszystkiego dokładnie sprawdzić i nie stać nas na kogoś kto zrobi to za nas to się nie kupuje mieszkania. Ludzie nikt za was nie będzie myślał. Trzeba wreszcie wziąć odpowiedzialność za swoje nietrafione decyzje i wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Husker
2014-05-29 20:35:04
@janka jak czytam tego typu wypowiedzi to zastanawiam się czy tego nie "drukuje" ktoś z wiadomej firmy. Wiesz, że wizualizacja to też część oferty. Ogólnie rzecz biorąc wszyscy na tym osiedlu zostali wpuszczeni w maliny. Można podziękować urzędnikom oraz wiadomej firmie. Zwykły człowiek nie musi się znać na mapach geodezyjnych, itp. To firma powinna przedstawić takie dokumenty przy sprzedaży i wytłumaczyć co i jak, lecz tego nie robią. Jak do sprzedaży to każdemu w pięty wchodzą, a później co.... Widzimy na całym osiedlu co i jak. Dużo gadać mało robić dużo obiecywać i nie dotrzymywać z tego ich znamy.
janka
2014-05-29 20:18:57
Mieszkanka albo betonowy kanał i spokojna głowa podczas deszczu albo nasyp z kwiatkami i woda w błoto w salonie. Czy ktoś zmuszał tych ludzi do kupna tych konkretnych mieszkań. No ale jak ktoś kupuje mieszkanie na podstawie wizualizacji a nie map geodezyjnych to sam jest sobie winien.
Mieszkanka
2014-05-29 20:09:01
Janka nie bądź taka mądra, chciałabyś mieszkać w betonowym świecie? Może nie wszystkich stać na hektarowe posesje, ale jako takie poczucie estetyki ma większość społeczeństwa. Dla mnie miszkanie w betonowych kanałach jest przerażające. I powtórze: szczerze wam współczuję, że daliście się nabrać.
do bani
2014-05-29 19:57:59
Pyzalski to jedno, ale Pyzalskiemu ktos dał zgode na budowanie na skarpie, wiec nie piszcie, że mieszkancy sa sobie winni, bo czegos nie dopatrzyli. Tu jest oczywiste, ze urzednicy nie chcieli widziec tego, co się moze stac. Burmistrz wpedził ludzi w kłopoty tak samo jak Pyzalski. Po to jest urzednik, by wszystko rozwazyl. Na to wszy7scy placa podatki, zeby ktos czuwal nad porzadkiem
janka
2014-05-29 19:49:42
Pyżalski chciał zabezpieczyć skarpy betonowymi płytami ale szanowni mieszkańcy nie pozwolili robotnikom tego zrobić więc o co ten lament?
Nexers
2014-05-29 19:33:28
Przecież ktoś dał na to zgodę, ktoś to wybudował, itd. Dlaczego w tym kraju nie pociąga się do odpowiedzialności głupawych ludzi, którzy tylko patrzą na swój interes...? Polska system samowolka.
Mieszkanka
2014-05-29 19:30:04
Jeżeli mówię to nie ma to znaczenia dosłownego. Ale chyba zgodzisz się , że oferta nieco atrakcyjnejsza od innych. Choć dla mnie to przerażający betonowy świat bez zieleni, intymności. Blokowisko XXI wieku. Ale oferta cenowa niestety pokusiła ludzi. Szczerze mi ich żal, bo to zwiastun niedalekiej tragedii.
Husker
2014-05-29 18:36:50
Tanie mówisz..... Biorąc pod uwagę nową inwestycję, która za lada moment pewnie ruszy na ul. Żurawinowej to m2 mieszkania kosztuje 4037zł co tu jest taniego....? Ciekawe co jak rzeczka wyleje może sam odpłynie. Co z bobrami które tu grasują....?
Mieszkanka
2014-05-29 18:29:23
Jest takie powiedzenie: TANIE MIĘSO PSY JEDZĄ. Szkoda, że wnaszym społeczeństwienie ma nawyku sprawdzania dziwnie tanich ofert. Działalnośc gospodarcza to zawsze ,, matemetyka" i bez powodu nikt nikomu nie robi prezentu. Szkoda tylko ludzi, którzy inwestycji,, swojego życia''nie sprawdzają dogłębnie. A swoją drogą to taniedo mięsa często ,,nawet psy jeśc nie chą".
Husker
2014-05-29 17:54:35
Naturalne skarpy zjechały po deszczyku. Ciekawostka. Tak to jest jak się nie robi czegoś porządnie. Piach sam się nie będzie trzymać.Czy Firma myśli że kawał szmaty załatwi sprawę....? Dobre usypanie i stworzenie skarpy niestety kosztuje i to nie małe pieniądze......
Husker
2014-05-29 17:53:57
Naturalne skarpy zjechały po deszczyku. Ciekawostka. Tak to jest jak się nie robi czegoś porządnie. Piach sam się nie będzie trzymać.Czy Firma myśli że kawał szmaty załatwi sprawę....? Dobre usypanie i stworzenie skarpy niestety kosztuje i to nie małe pieniądze......
czapurzanin
2014-05-29 17:05:52
Mały deszczyk a skarpy już są wypłukane???? A dużego deszczu jeszcze nie było i módlcie się aby nie było. Osobiście widziałem jak na OL I lub II ulica zamienia się w rzekę na całej szerokości tak po kostki. Więc pomyślcie sobie co będzie jak spadnie naprawdę dużo wody - skarpy jak skarpy ale domy.
obserwator
2014-05-29 14:14:32
Władza ludziom zgotowała ten los. Wszystkie pytania radnych były ignorowane, wszystko po cichu, szybko, żeby deweloper zdążył zarobić. On zarobił, a ci co kupili, umoczyli ciężko zarobioną kasę lub kredyty. Kupujący, to nie miejscowi, nie znali prawdy, bo burmistrz z Waligórskim chroniła Pyżalskiego. Ambrożewicz też był pożyteczny. Niestety ostatnie ulewy w Czapurach nie były ekstremalne. Bardzo prawdopodobne, że zdarzą się większe ulewy.
babajaga
2014-05-29 14:08:29
PRZEPRASZAM, w moim komentarzu zabrakło słowa" błędów"
babajaga
2014-05-29 14:05:54
Adam, to wymaga nagłośnienia w całym kraju, aby nie popełniali młodzi nabywcy mieszkań czy domów w okolicach zagrożonych masowymi ruchami ziemi lub w okolicy tzw małych potoków.Nikt z ubezpieczycieli nie weźmie na siebie ryzyka takich obiektów i nie będzie ubezpieczał. Wszystko będzie dobrze, jeżeli to tylko w ten sposób się skończy.
Adam
2014-05-29 12:51:11
Do Mieszkancow, Naglosnijcie to w poznanskich mediach. Z nieuczciwymi deweloperami trzeba ktrotko. Jak zobacza, ze ludzie ich omijaja szerokim lukiem, moze sie zreflektuja, co zrobili ludziom. Ludzie wydali majatek na domy na ruchomych piaskach...
ha ha ha
2014-05-29 12:07:17
ekspertyzę pewno zamawiał i płacił za nią zainteresowany - jak widac nic nie warta
Do Michała
2014-05-29 10:11:07
Przed kupnem działek pokazywano im inną wizualizację. Rzeczywistość okazał się inna. Ludzi zrobiono w balona z pełna wiedzą władz Mosiny.
Michał
2014-05-29 09:52:18
Dziwie się, że ktoś kupił w ogóle takie działki gdzie wszyscy zaglądają z góry do ogródka, mogą napluć albo co gorzej jak ktoś na górze zapomni zaciągnąć ręcznego w swoim aucie. Tragedia kwestią czasu.
babajaga
2014-05-29 09:35:59
To wlasnie bylo powodem staran sie byssnesmen Pyzalskiej do EP. Immunitet zalatwialby pare spraw. Odpowiedzialnosc spoczywa na p. Burmistrz, ma wystarczajaca emeryture wiec moze do konca swoich dni placic za nieodpowiedzialne decyzje.
re - ko
2014-05-29 09:14:07
Komuś zabrakło wyobraźni, a kasa rzuciła się na mózg i odebrała zdolność przewidywania.
Monika
2014-05-29 08:59:16
Wygląda na sytuację wręcz niebezpieczną. Co z tym teraz zrobić?!
Jola
2014-05-29 08:17:40
A ci wyżej sa bezpieczni? bo jakoś mało stabilnie wygląda to wszystko.
Roman
2014-05-28 23:39:22
Ciekawe, co na to Urząd powie? Jaka jest odpowiedzialność za złe decyzje? Współczuję mieszkańcom. Będą się bać każdego większego deszczu
Henias
2014-05-28 23:09:27
Nic się nie stało, Kolejorz nic się nie stało, nic się nie stało .....