CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Ranking zamożności 2013

"Wspólnota" ogłosiła coroczny ranking zamożności samorządów. Mosina zajmuje w nim 309 miejsce na 575 miast gminnych.  Dochód  na 1 mieszkańca w 2013 roku wyniósł 2 444,30. Mimo przeciętnych dochodów, zastępcy burmistrza są sowicie wynagradzani, zdecydowanie lepiej niż ich koledzy z innych gmin. Zastępcy p. Springer zarobili więcej niż np. burmistrzowie Puszczykowa, Buku, Stęszewa i Śremu. 

więcej o rankingu 2013 - TUTAJ

 

 

 

 

RANKING ZAMOŻNOŚCI GMIN MIEJSKICH I MIEJSKO-WIEJSKICH 2013

Dochody per capita w tej kategorii wahały się od 2070 zł - najbiedniejsza gmina miejsko-wiejska do 18 914 zł najbogatsza.

Gminy miejskie
i miejsko-wiejskie
2011 2012 2013 2013-2012
miejsce zł/per capita miejsce zł/per capita  miejsce  1zł/per capita  wzrost
Kórnik  20 3 805   31  3 455  26 3 704 249
Puszczykowo 76 2 742   60  3 007  71 3 103 96
Swarzędz 71 2 777  105 2 680 110 2 867 187
Pobiedziska 120 2 500 133 2 607 160 2 680 73
Buk 53 2 848 205 2 446 102 2 883 437
Stęszew 196 2 298  225 2 411 190 2603 192
Mosina 105 2 544 274 2 347 309 2 444 97
Murowana Goślina 205 2 285  318 2 288 359 2 379 91
Luboń 518 1 924 553 1 907 530 2 115 208

 

Bogatszy od nas Kórnik - zatrudnia tylko 1 zastępcę.

Poklepywanie po ramieniu, ściskanie i całowanie rączek - metoda na zbicie kapitału wyborczego, bywanie na wszystkich niemal imprezach gminnych pani burmistrz w towarzystwie zastępcy -  świadczy o tym, że w naszej gminie w sposób niewyobrażalny marnuje się czas, który powinien być przeznaczony na rzetelną pracę. 

Z punktu widzenia rozwoju gminy nie jest ważna ilość godzin spędzonych na spotkaniach opłatkowych i festynach, lecz to, jaką wiedzę posiada dany zastępca i jak  prowadzi/ nadzoruje podległe mu sprawy. 

Bywanie jest dodatkiem, a nie zajęciem głównym. W gminie Mosina niestety forma przerasta treść.

 

Ile zarabiają burmistrzowie i ich zastępcy?
na podst. oświadczeń majątkowych 2012 2013
Mosina       Mosina        Kórnik        Puszczy-
kowo      
Swarzędz Pobiedziska


Buk                

Stęszew
Śrem     
          
liczba
mieszkańców
28 135 29 238 22 846 9 301 45 927  18 600  12 100 15 024 41 153 
burmistrz 143 555 175 598 206 579 144 395 164 368 189 957 126 819 154 806 159 785 
I zastępca 141 251 160 172 140 291 135 951 160 625 148 162 108 035 69 945 117 360 
II zastępca 170 081 160 218 nie ma nie ma 137 034 nie ma nie ma nie ma nie ma 
 razem burmistrz
+z-cy
454 887 495 988 346 870 280 346 462 027 338 119 234 854 224 751 277 145 
koszt na 1 mieszkańca 16,2 17 15,2 30,1 10,1 17,9 19,4 15 6,7 

 Warto dodać, że Stęszew i Śrem przez wiele lat nie miały nawet jednego zastępcy burmistrza.

 

 


 metoda obliczania wskaźnika użytego w rankingu

Pominięte zostały wpływy z dotacji celowych. Zwłaszcza w okresie tak intensywnego korzystania z funduszy unijnych dotacje te mają chwilowy, ale bardzo silny wpływ na wielkość dochodów. Wpływ wielkiej dotacji inwestycyjnej potrafi wywindować samorząd bardzo wysoko w rankingu. Jest to jednak skok chwilowy (incydentalny) i nie ma związku z trwałym wzrostem zamożności. Wydaje się więc, że uwzględnienie tylko dochodów własnych i otrzymywanych subwencji lepiej oddaje hasło naszego rankingu: zamożność.

Tak jak w ubiegłych latach wpływające do budżetu dochody zostały skorygowane na dwa sposoby. Po pierwsze, odjęliśmy składki przekazywane przez samorządy w związku z subwencją równoważącą (regionalną w przypadku województw) – tak zwane janosikowe.

Po drugie, do faktycznie zebranych dochodów dodaliśmy skutki zmniejszenia stawek, ulg i zwolnień w podatkach lokalnych (chodzi o to, by porównywać faktyczną zamożność, a nie skutki podejmowanych w gminach autonomicznych decyzji odnoszących się do polityki fiskalnej). Ta poprawka odnosi się wyłącznie do samorządów gminnych, bo powiaty i województwa nie podejmują żadnych decyzji odnoszących się do podatków.

Skorygowane w ten sposób dochody podzieliliśmy przez liczbę ludności każdej jednostki samorządowej.


Komentarze



taboret
2014-09-30 20:47:42
http://www.samorzad.pap.pl/depesza/szablon.depesza/dep/142019/ Według obecnie obowiązujących przepisów, uwzględniając wszystkie składniki i dodatki, pensje pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru (wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów, marszałków województw) nie mogą być wyższe niż 12 365,22 zł brutto miesięcznie, co daje 148 382,60 zł brutto rocznie. Do tego limitu nie wlicza się jedynie trzynastki, wynoszącej 8,5 proc. rocznego wynagrodzenia, i nagrody jubileuszowej (od 75 proc. wynagrodzenia miesięcznego po 20 latach pracy do 400 proc. wynagrodzenia miesięcznego po 45 latach pracy).
Jola do b
2014-07-20 23:02:54
Tak jest zoną. Jest uklad z burmistrzoą. Ty przyjmiesz Slawka do roboty a ja ci za to nie bede przeszkadzała.
b
2014-07-19 20:54:47
Czyżby dyrektor RDOS p. Jolanta Ratajczak była żoną p. z-cy burmistrza Sławomira Ratajczaka w Gminie Mosina i stąd te przyzwolenia?
do b
2014-07-19 10:08:14
Masz racje. Warszawa zna tylko opinie dyr. RDOS pani J. Ratajczak. Oczywiście te opinie sa pozytywne. Czy w Warszawie maja pojecie o osiedlu mieszkaniowym usianym mikroskopijnymi szambami możesz sie przekonać jezeli nie pomoga Ci radni opisując te sytuacje wraz z zdjęciami i przesłać to do Warszawy. Przyjedzie kontrola i wówczas sie przekonasz kto ma racje.
b
2014-07-18 16:49:49
Panie Lukaszu, no coz nie wszystko jest do obrony, bo nie tylko ta firma ma siedzibe w Poznaniu i tam sa wplywy z podatkow. Nie rozumiem wiec dlaczego p. Burmistrz nie slucha glosu tych co tu placa podatki i chca zyc jak ludzie, a nie w smrodzie.
do łukasza
2014-07-18 11:42:49
Dziennik Urzędowy Woj. Wlkp., Poznań dnia 13 sierpnia 2012 r. Rozporządzenie Dyrektora RZGW w Poznaniu dla strefy ochronnej ujęcia wody Mosina-Krajkowo, & 2 . na terenie ochrony pośredniej ujęcia wody zabronione jest, punkt 5 budowanie baz transportowych, terenów przemysłowych, składowych, myjni samochodowych itp. Pytam to po co to zarządzenie i ględzenie o ochronie ujęcia. Przecież podczas awantury z pyrolizą obecni tam profesorowie również wykluczyli lokowanie i rozwój przemysłu. To dzięki ich opinii pyroliza padła. Pamiętaj , ze te decyzje były wydawane bez konsultacji społecznych z rażącym naruszeniem prawa. Uwarunkowania środowiskowe wydawał B. Baraniak na polecenie burmistrza.NAPEWNO MINISTER ANI GŁ. iNSPEKTOR oCHRONY ŚRODOWISKA NIE MAJA POJĘCIA CO SIE TU W MOSINIE DZIEJE.
b
2014-07-18 10:49:27
Jestem za, wobec tego prosimy o przygotowanie skargi, nie tylko w tej sprawie, jednoczesnie w sprawie wykreslenia z wymogow kanalizacji na nowym terenie w Czapurach. Ogrom malych szamb moze spowodowac katastrofe ekologiczna, o smrodzie nie wspominajac.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2014-07-18 10:39:17
@ Ciekawy. Jeśli Rohr czyni gwałt na ujęciu wody, to wierz mi, Aquanet podejmuje skuteczne działania aby nie doszło do zagrożenia. Rohr płaci podatek od nieruchomości za hale i obiektywnie patrząc jest to sporo.Ilość metrów hal razy stawka i wychodzi kwota. Inną rzeczą jest siedziba firmy, czyli Poznań, tak wynika z KRS. To Poznań zgarnia lwią część CIT-u i prawdopodobnie całość podatku od środków transportowych. Choć w tym ostatnim przypadku pojawiają się rożne informacje.
taboret
2014-07-18 10:28:20
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Swarzedz-17-2003-ustanowienie-hipoteki-na-rzecz-firmy-ANTON-ROHR-Sp-z-o-o-Transport-Miedzynarodowy-Poznan-676244.html
taboret
2014-07-18 10:17:54
@ Do tia ::: Jeśli już to podawaj fakty. Co do wody czy to pijesz butelkowaną ? http://www.krs-online.com.pl/anton-rohr-logistyka-sp-z-o-o-krs-99704.html
Ciekawy
2014-07-18 09:48:26
A moze napiszemy wspólną skargę do Ministerstwa Ochrony Środowiska. Możemy sie skontaktować przez Pani Małgosie zebrać podpisy i powiadomić ministerstwo o tym co sie dzieje na ujęciu wody w Mosinie. CZEKAM NA ODWAŻNYCH. ZWYKLE W TAKICH CHWILACH ZAPADA CISZA.
Do tia
2014-07-18 09:39:07
Tia Anton Rohr nie odprowadza podatku do kasy UG MOSINA. On czli ROHR niemiecka firma spedycyjna placi kase Poznaniowi bo tam na ul. Gdyńskiej jest zarejestrowany. Głupcom z Mosiny, ktorzy pija i beda pic skarżoną wodę placi TYLKO PODATEK GRUNTOWY. DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY FIRMA ANTON ROHR TEZ zbiegiem okoliczności mieszka w Swarzędzu i jest sąsiadem państwa Ratajczakow. Ten pan nazywa sie Pawlak i jest synem bylego dyrektora SFM.
Mieszkaniec gminy
2014-07-17 22:03:09
Do Mieszkanca gminy: a kto wydał dla AntonRohr zgodę ja czy urzędnik zarabiający więcej niż ja czy Ty (przepraszam z Ty)? Mieszkam przy drodze, którą jeżdżą "TIR'y" i gmina z tym nic nie robi (miomo odprowadzania podatków do gminy przez firmę do której jadą). Podejście gminy jest następujące: wdać decyzje, zgarnąć kasę, zapłacić urzędasom i burmistrzom a ludzi mieć w d.... Dlaczego "szanowna" opozycja nie zgłosiła zakazu wjazdu ciężarówek w godzinach od do na drogę z Mosiny do Lubonia (ruch na tej drodze przekracza wytyczne dotyczące pasa autostradowej obwodnicy Poznania.) Nie pamiętam takiego wniosku. )
tia
2014-07-17 19:17:02
Żeby dopełnić obraz nędzy i rozpaczy należy podać ile podatków odprowadził Rohr do gminnej kasy :)
b
2014-07-17 16:38:03
W moim komentarzu myslalam o takich co sa naprawde przedsiebiorcami, a nie odrzutami o ktorych piszesz. Warto jednak policzyc ile te trzy osoby braly kasy + ten zwolniony biedaczek, ktory majac swoja firme skamle, ze nie ma pracy. Biedak teraz musi sam placic ZUS, wczesniej placil urzad. Ile za zle wydana kase moznaby zbudowac przy dotacjach unijnych, np kanakizacje, a tym samym zaoszczedzic smrodu z oproznianych szamb.
ALUZJE DO video wtk
2014-07-17 15:38:46
TO WŁAŚNIE ZONA PANA RATAJCZAKA POZYTYWNIE OCENIŁA LOKALIZACJE SPALARNI OPON NA UJĘCIU WODY ORAZ LOKALIZACJE I ROZBUDOWĘ POTEZNEJ FIRMY SPEDYCYJNEJ ANTONROHR. DZIWI MNIE JAKO MATKĘ SPOKÓJ Z JAKIM MIESZKAŃCY ZGADZAJA SIE NA ROZBUDOWĘ ROHRA. BĘDZIECIE MIELI POD OKNAMI NIE TYLKO RATAJCZAKA I BURMISTRZOWA ALE TAKŻE 200 TIRÓW DZIENNIE.
Do Wojciecha
2014-07-17 15:25:14
Wojciech Rogalka także był inicjatorem sprowadzenia do Mosiny AntonaRohra i StoryNedzy. Te dwie firmy znajdują sie na ujęciu wody, którą pijecie. Moze te liczne przypadki zachorowań na nowotwory w Mosinie szczególnie na terenach osdiedla nr 4 są jego zasługą. MOZECIE MU PODZIĘKOWAĆ PODCZAS GOSOWANIA W LISTOPADZIE.L
Wojciech
2014-07-17 13:51:05
Polecam wszystkim chętnym obejrzenie: Video: OPONY - WTK - 1 cz. i 2 cz. z zakładki VIDEO. To jest esencja, tego nie trzeba nawet komentować choć się o komentarz aż prosi.
BE
2014-07-17 13:30:42
Przy spalarni opon wyszła sprawa informowania - o ważnych problemach cicho-sza, za to o sprawach drugorzędnych koszty nie mają znaczenia.
Wojciech
2014-07-17 13:17:37
Pamiętajmy też o radnych, którzy nie chcieli widzieć szkodliwości smażalni opon np. radny Rogalka. Trzeba ich rozliczyć w czasie wyborów. Filmik pokazuje jakimi nieudacznikami jest kierownictwo Mosiny a sprawa opon to jedna z wielu podobnie rozgrywanych.
Małgorzata Kaptur
2014-07-17 12:04:13
Sprawa spalarni opon rozgrywała się na przełomie 2011 i 2012 r. - można przypomnieć sobie szczegóły oglądając filmiki dostępne w zakładce VIDEO znajdującej się na lewym marginesie lub zajrzeć do zakładki PROBLEMY ->spalarnia opon. Przy okazji osobiste wspomnienie. Na jednym ze spotkań z mieszkańcami, którego celem było ustalenie strategii działania, nieoczekiwanie pojawili się dwaj zdyszani zastępcy burmistrza. Pan Krzyżanowski miał do mnie, jako prowadzącej zebranie, pretensje, że nie dostał zaproszenia i przyszedł, bo zobaczył ogłoszenie na słupie. Próbował przejąć prowadzenie zebrania. Był w gminie od kilku tygodni i już wtedy "wiedział" wszystko najlepiej. Jak karny żołnierz przybył, by rozmontować "bunt", bo taki był rozkaz burmistrza.
do b
2014-07-17 12:03:34
Do b mylisz się inwestor sam dróg dojazdowych nie wykona. Zobacz na ul. Gałczyńskiego. Firma Stora blokuje remont tej ulicy bo nie chce zmienić swojej trasy dojazdowej. no bo to są koszty a firma biedna. Stora ma dojazd wykonany za pieniądze unijne od strony torów obok komunalki ale nie chce bo nie chce. I nawet suto opłacani trzej burmistrzowie nie mogą Story nakłonić do zmiany trasy dojazdu. Stora jest to upierdliwy hałaśliwy inwestor płacący grosze za prace na 3 zmiany.
b
2014-07-17 11:09:09
Mieszkanka - gosc@ , chyba Pani w cuda wierzy, jesli tak mialoby byc to juz tak powinno byc, a nie jest. Powinna Pani wiedziec, ze aby przyciagnac firmy to zarzad gminy powinien walczyc o budowe infrastruktury podziemnej i naziemnej, bo to jest istotne dla kazdego przedsiebiorcy. Drogi glowne, dojazdowe sam wykona, woda , kanaliza gaz i linie telefoniczne, bo to jest niezbedne dla dziialalnosci. W Mosinie buduje sie w ramach funduszy rozwoju wsi ??? Plac targowy, teznie i inne bzdety, ciekawe co dalej, no coz burmistrzowa widac za PRL - u nawet tezni nie widziala, wiec teraz funduje ja mieszkancom Mosiny, bo na pewno nie gminy.
obywatel
2014-07-17 11:03:13
Tia, Masz rację pospolite ruszenie przeciwko smażalni, czy postawa wędkarzy pokazały, co ludzie myslą o szkodliwych pomysłach władzy mosińskiej. To są dowody namacalne, ze większość nie zgadza się na to, żeby Springer ze spółka robiła z ludzi idiotów. Z jednej strony mają dla nas uśmiechy, pikniki, kiełbasę i zdjęcia, a po cichu fundują smażenie opon, drenaż budżetu. Robią też akademickie pokazy rozprawiania się z tymi, co ich nie hołubią. Czas z ta patologią skończyć. Inni zrobili infrasturkturę, załatwili dotacje UE, a my na szarym końcu. Sąsiednie gminy mogły, a nasza nie. Mogła też, ale burmistrzowi się nie chciało. Ważniejsze były interesy dewelopera z przeszłością kryminalną, a na sprawy ważne dla nas czasu nie starczyło. Trzeba zrobić pospolite ruszenie. Nie chcemy takiego rządzenia.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2014-07-17 10:26:39
Gwoli wyjaśnienia, Rohr ma jeszcze zaanektować na swoja działalność hal po PROMEXIMie
Mieszkanka-gość
2014-07-17 10:26:16
Jeszcze używam zdrowego rozsądku. Inwestycje które służą społeczeństwu, tylko to ma sens. Nie pozwolono Panu Kałkowi zbudować szkoły prywatnej. Bo On i jego Żona mieli swoje poglądy. Dziś podejmuje się decyzje dotyczące budowy przedszkola w tepie ekspresowym, bo inwestor ma dobre ralacje ze Starszymi Paniami. Takich przykładów jest wiele.......
Do Mieszkanca gminy
2014-07-17 10:03:58
A będzie lepiej kiedy AntonRohr skończy budowę 4 magazynów wysokiego składowania w centrum miasta NA UJECIU WODY DLA AGLOMERACJI POZNAŃSKIEJ Dodatkowo pojawi sie na drodze nr 430, 200 tirów dziennie. To będzie zabawa.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2014-07-17 09:39:15
@ Mieszkanka- gość, jak się domyślam, mówiąc o starszych paniach, masz te emerytowane panie pracujące w urzędzie i że spodziewasz się, że pan WK gdy zostanie burmistrzem zrobi z nimi porządek. Pragnę zauważyć, że pan WK to resortowy emeryt. Przeszedł na emeryturę w wieku 38 lat. Jeśli chodzi zaś o sprzyjanie przedsiębiorcom przez WK, to faktycznie, nie zapomnę jego postawy wobec lokalizacji SPALARNI OPON w Mosinie. On, Ratajczak, Baraniak, Springer i ten cały Kostek&Dudek, próbowali z ludzi idiotów zrobić. Na szczęście ich szatańskie pomysły inwestycyjne udało się nam storpedować.
Mieszkanka-gość
2014-07-17 09:22:33
W dminie Mosina nie wspiera się przedsiębiorców, w tej gminie robi się wszystko by niszczyć ludzi którzy myslą inaczej. Im dla zasady wszystko się utrudnia. Jeżeli wspomniałam o starszych Paniach to nie dlatego, ze mi One przeszkadzają. Czasem osoby starsze mogą mieć większe doświadczenie.......ale u nas niektóre ,,Starsze Panie" pomyliły zakres soich praw i obowiązków. Ale Pan WK dobrze przywróci Je na właściwe pozycje ( wszystko w swoim czasie). Jeżeli ktoś z Was chce mieć doświadzenie jak traktują urzędnicy mieszkańców w sąsiednich gminach to niech tam jezie to sprawdzić. Dobry włodarz wie, że pensje wypłacają mu mieszkańcy, że ,,każdy inwestor jest korzyścia dla gminy, bo sprzyja jej szeroko pojętemu rozwojowi. Dlatego w sąsiednich gminach szanuje się inwestorów. U nas kazdy , kto mysli inaczej niż Burmistrz to wróg. Trzeba go zniszczyć.
b
2014-07-17 08:38:33
tia@ w/g tych rzadow w gminie nie potrzeba lasow, moze je powoli, lecz regularnie wycinac FH , po co kanaliza, po co firmy produkcyjne, przychodnie, kultura wystarczy ze maja pensje. Przeciez te drogi potem same sie wyremontuja, same doprowadza kanalizacje, same sie odsnieza, a ludziska komunikacje zorganizuja rowerowa, oczywiscie, gdy beda sciezki " gruntowe" odpowiednio przygotowane, bo o innej komunikacji to tylko pomarzyc. Wszystko samo sie zrobi, wystarczy, ze p. Burmistrz i spolka z roku na rok bedzie miala wyzsze dochody.
b
2014-07-17 08:25:16
Srem miasto czyste zadbane, porzadne urzedy nie przerabiane z hoteli za duza kase. Mosina to niby miasto " eleganta, ale nie ma z tym nic wspolnego, chyba, ze ten plac targowy " zoska" w samym centrum miasta, za kase gminna i dotacje unijna, a gdzie sa wsie, czyzby wystarczyly tu i owdzie orliki, a reszta ? Reszta to zielsko wysokie na metr przy ul. dojazdowych, balagan w okolicach dworca i po bylej fabryce mebli. No coz ale szpan jest.
tia
2014-07-17 08:16:46
Pora zrozumieć,że władze widzą siebie w roli osoby drenującej budżet.Podstawowym ich zadaniem w ich mniemaniu jest utrzymanie stołka za wszelką cenę i maksymalizacja własnego zysku. Nie chce mi się rozpisywać,co czeka Mosinę za kilka lat (idąc w tym kierunku),bo zbycie mienia i huraganowa budowlanka wyjdzie wszystkim bokiem (infrastruktura transportowa - brak rozwoju,przedszkola i szkoły - bez inicjatywy prywatnej leżą i kwiczą),o żłobkach jak wspomniał mój przedmówca nawet nie wspominam. Z pięknej miejscowości robimy zatłoczony syf.Lubię zmiany i rozwój,pasują mi nowi mieszkańcy,bo ożywiają to miasto. Tyle,że władza nie potrafi przeprowadzić tej zmiany harmonijnie. Zbyć glebę,skasować,opodatkować,"nażreć" się i jakoś to będzie.Zamiennie nic. Jesteśmy mentalnie w lesie,ciemnym lesie.Przewodnika nie widać. Zastanawiam się,czy przypadkiem nie jest potrzebne pospolite ruszenie,jak pokazali wędkarze w obronie Warty (2 dni - 2000 podpisów) i władza defensywie. Wątpię,żeby głaskanie i perswazja cokolwiek dały.
Mieszkaniec gminy
2014-07-16 22:41:49
Problemem Mosiny są władze i urzędnicy. Co z tego że gmina zachęca do zamieszkania, w zamian nie proponuje żadnego żłobka na swoim terenie i nie dofinansowuje poznańskich prywatnych żłobków (tylko państwowe – w przypadku prywatnych to oszczędność 4800 zł/rok, kierownik oświaty w urzędzie zarabia więcej/m-c). Nie wspiera nowych mieszkańców FH (chyba wystarczy w skrócie). Nie wspiera firm – sprzedaje tereny, wydaje pozwolenia i decyzje środowiskowe, a to co dzieje się później ma gdzieś. Nie wspiera mieszkańców dojeżdżających do pracy – na trasie dojazdu do Poznania pozwala na ruch pojazdów wolnobieżnych i ciężarowych w godzinach szczytu (np. kierowcy jada za koparką 30 km/h czy samochodem ciężarowym ruszającym ze skrzyżowania przez 500 metrów) Uważam, że nie tylko zastępcy ale cała kadra zarządzająca zarabia za dużo. Decyzje wydawane są bez żadnych konsekwencji, często błędne. Z mojej strony wystarczy.
@ ze wsi
2014-07-16 22:31:15
A jedzcie do Śremu i Stęszewa. Zobaczcie ile tam przybyło firm, dróg i mostów. Jak wyglądają ulice. Dobranoc
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2014-07-16 22:26:24
Wyższe zarobki zastępców pani burmistrz świadczą wg mnie o tym, że: albo jest ona nieudolna i ograniczona i mądrzejszym od siebie daje kasę, albo chłopcy mają na nią haki. Jest też trzecia możliwość. Daję wam kasę, ale za to odpalacie mi po np. 2 koła. Kto te układy sprawdzi?
O qurczę...
2014-07-16 22:02:39
No co Ty? Przecież Krzyżanowski przepada za towarzystwem starszych pań...
Mieszkanka-gość
2014-07-16 21:55:44
Można śmiało powiedzieć, kupa nieudaczników i cfaniaków, którzy tylko wypłacać sobie wynagrodzenia potrafią. Nie wiem czy wybory coś zmienią, bo blądynki pozostają blondynkami ( to przenośnia ). Natomiast nawet jeżeli nie dojdzie do sensownych zmian to WK poza kontynuacją wszelkiego zła przynajmniej niektórym Starszym Paniom pokaże gdzie jest ich miejsce. Niech więc co niektóre tak przestaną się szrogęsić.
babajaga
2014-07-16 21:37:31
Porownywanie pracy i placy burmistrza i jego zastepcy w Sremie do zarzadcow w Mosinie, biorac pod uwage wszystkie aspekty zarzadzania sa nieporownywalne wynagrodzenie ok. 270 tys na tak duzym terenia a w Mosinie koszt o ok. 75% wyzszy i zadnych konkretow.
Wojciech
2014-07-16 16:22:20
Rodzina Ratajczaków ze Swarzędza zasłynęła w Mosinie promocją smażalni opon, społecznie tego nie robili.
Wally
2014-07-16 16:17:40
To co robi Krzyżanowski to jest robota dla dziewczynki z jakiegoś działu promocji. Infantylne tekściki i styl pisania na poziomie przypominającym mi czasy unitarki w wojsku. Nie zajmuje się problemami lecz ima się wszelkich sposobów aby zabłyszczeć. Trzeba dać temu odpór ! W jaki sposób ? Odpowiednio głosując ! Obecna ekipa musi odejść wraz z tzw. radnymi. Mosinie potrzebna jest prawdziwa odnowa władzy !
Jola
2014-07-16 15:58:44
Sławek Ratajczak dostaje dużo bo jest w posiadaniu żony, która jest dyrektorem RODS. A ROS może dużo. Moze np. nie ingerować w uwarunkowania środowiskowe wydawane przez burmistrza.
Małgorzata Kaptur
2014-07-16 15:19:23
art. 26a ustawy o samorządzie gminnym sprawę tę pozostawia do uznania wójtowi/burmistrzowi, określając, że wyłącznie on, w formie zarządzenia, w granicach limitu uzależnionego od ilości mieszkańców gminy, stanowi o liczbie swoich zastępców. Liczba zastępców nie może być większa niż: 1 - w gminach do 20 tys. mieszkańców, 2 - w gminach do 100 tys. mieszkańców, 3 - w gminach do 200 tys. i 4 - w gminach powyżej 200 tys. mieszkańców.
wyborca
2014-07-16 15:13:16
Od czego? Od widzi mi się. dobrze, ze ilośc jest ograniczona przepisami do 2, bo szefowa mogłaby uznać, że trzeci też się przyda. A Ty i ja płacimy. Ot, taka demokracja. Idziesz na wybory, potem już nic nie możesz i płacisz. Więc trzeba iść i dobrze wybrać.
ach !
2014-07-16 14:39:53
Od czego zależy ilość v-ce?
tia
2014-07-16 14:39:24
Przecież to pic na wodę. Przy znaczącym udziale biznesu i środków publicznych gmina zmieni sternika na WK. Oprócz tego nic się nie zmieni.Dalej biznes i gmina pójdą razem ramię w ramie,po trupach zwykłego mieszkańca. Ot taka zmiana elewacji. Jesteśmy skarłowaciałą demokracją.
Wojciech
2014-07-16 14:38:30
Uważam, że dla mosińskich vicków są zadania na miarę ich możliwości. Człowiek ze Swarzędza świetnie się sprawdzi w roli animatora wiaty garażowo-piecowo-handlowej, wakat jest ciągle do obsadzenia. Niedługo powstanie "utęskniona" tężnia, no i ona będzie potrzebować swojego animatora. W tej roli sprawdzi się tylko picuś-lansuś. Każdy z tych osobników może się stać bardzo użytecznym mistrzem ceremonii. Przy takich dochodach będą się musieli łanie strać o jakość spektaklu na powierzonych obiektach.
A-Z
2014-07-16 14:12:56
Jak ktoś myśli o gminie po gospodarsku, to zatrudnia kogoś, kto zna się na czymś więcej niż tylko na laniu wody, na całowaniu rączek i robieniu permanentnej kampanii wyborczej.
wyborca
2014-07-16 13:50:10
Chętnie oddam II vicka. Aż 6 gmin może skorzystać.
tia
2014-07-16 13:39:23
WK powiedziałby tak. Aż 6 gmin z 8 nie ma II vicka,natomiast ledwie 2 mają :)
spostrzegawczy
2014-07-16 12:35:41
Tylko w naszej Gminie zastępca zarabia więcej niż szefowa. o co chodzi?