CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Od 19 września objazd w związku z budową tunelu w ul. Śremskiej

 Dziś na stronie urzędu jest informacja, że ustalono objazd ulicami Krosińską, Leśną i Leszczyńską. Będzie obowiązywał do października przyszłego roku. Nastanie ciężki czas nie tylko dla mieszkańców osiedla nr 5, ale również  części Krosna i osiedla nr 3. 

 Problemem będzie wyjazd z bocznych ulic na Leszczyńską, głównie tych między ul. Leszczyńską a Torową. Z uwagi na to, że z ruchu będzie wyłączone skrzyżowanie ulic Śremskiej i Kolejowej mieszkańcy nie będa mieli innego wyjścia, jak liczyć na uprzejmość kierowców samochodów sunących w korku Leszczyńską. (Już dzisiaj wyjazd z tych ulic w godzinach szczytu nie jest łatwy)
W nieco lepszym położeniu będą mieszkańcy ulic między Leszczyńską i Strzelecką -  będą mogli ratować się jazdą przez Krosinko.


Komentarze



taboret
2014-09-10 15:40:08
Nie mnie go wskazywać, lecz z pewnością po stronie inwestora i gospodarza terenu inwestycji. Jak się z tego wywiązali widzimy sami. Więcej info w "Objazd na czas budowy tunelu w ul. Śremskiej"
paweł
2014-09-10 14:29:27
@ taboret ::: a gdzie konsultacje z urzędem miasta,kto był za to odpowiedzialny?
t-t
2014-09-10 10:12:22
Budowa Budowa tunelu na Śremskiej jest opóźniona,
Chyba wykonawca robi inwestora w balona.
Bo projektant wyznaczył objazdy z mapy i tyle
Nie wiedząc że u nas infrastruktura jest mocno w tyle.
Lecz może otwarcie będzie przed terminem
Odtrąbi ktoś sukces, obleje słodkim winem.
Gdzieś znowu napiszą że winna opozycja,
A komuś znów od PR wzrośnie pozycja.
I tak to toczą nasze sprawy lokalne
Z pozoru proste, a jednak nie tak banalne.
Mosina jak Polska przecież w budowie !
Trzeba się cieszyć, nie narzekać Mości Panowie !!!
taboret
2014-09-10 09:30:39
@ paweł ::: Powinny, lecz projektant z mapy wyznaczył objazdy robiąc na niej czerwoną kreskę, a że nie był w terenie to nie był zorientowany że jesteśmy tak bardzo w tyle z infrastrukturą.
krzyżyk
2014-09-10 08:13:11
Niestety gmina otoczona jest murem mentalnym władzy.Kiepskie z nas społeczeństwo skoro co 4 lata dajemy przyzwolenie cyrkowcom na sterowanie gminą. Wymagamy planu inwestycji na lata,a możliwości władzy przekracza taki banał jak odpowiednio szybka organizacja objazdów i poinformowanie w sposób skuteczny mieszkańców. Władza twierdzi,że zgodnie z ustawą słup ogłoszeniowy wystarczy.... ale nikt WAM w UM nie zabrania dostarczenia takich informacji do skrzynek pocztowych,co ciekawe podatek od nieruchomości dostarczyć skutecznie władza potrafi:) Ot i paradoks.
x
2014-09-09 23:07:31
Krzyżanowski robi zdjęcia, kręci filmy, bo szołbiznes go kręci przede wszystkim, a ważne sprawy leżą i kwiczą
pawel
2014-09-09 22:52:28
a przypadkiem sprawy objazdów nie powinny byc dograne w czasie projektowania i konsultacji ups....
Oscar
2014-09-09 21:34:21
To jest kpina z mieszkańców ! Rachunek wystawimy niebawem !
Małgorzata Kaptur
2014-09-09 21:21:35
Przejazd na Śremskiej nie zostanie zamknięty 19 września. "W związku z tym, że firma prowadząca modernizację PKP nie jest wstanie przygotować we właściwy sposób objazdów po rozmowach firma przesunęła zamknięcie ul. ŚREMSKIEJ o dwa tygodnie. Czyli nie zamykają 19.09 a około 25 września!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Tak informuje na swoim prywatnym profilu FB pan W. Krzyżanowski. Niestety na stronie urzędowej nic na ten temat nie ma. Mieszkańcy się niepokoją, bo ani Krosińska ani Leśna nie są przygotowane a zapowiadany termin się zbliża. Asystent ds. mediów nie odpowiedział mi do tej pory na szereg pytań dotyczących objazdu, które przesłałam w piątek. Zwracałam się jako redaktor "Czasu Mosiny" idąc za sugestią pani burmistrz zawartą w sprostowaniu dot. sondażu wyborczego - "przed publikacją autorka artykułu nie zwróciła się do Gminy Mosina w celu zweryfikowania publikowanej informacji". Wzięłam sobie te słowa do serca. Jednak, jak widać pół etatu dla asystenta to za mało. Czyżby udzielenie prasie informacji wymagało kilku dni? Pytania przesłałam 5 września.
taboret
2014-09-09 19:24:40
@ Cezary:::
"Jeżeli Mosina rozstawia namiot na lotnisku to z jakiej okazji podpina się pod nim Nowoczesna Rzeczpospolita Mosińska ? "
Pytanie dość istotne, lecz z tego powodu nasuwają się inne.
Czy zajmujący się taką promocją gminy na tychże obchodach wystąpił do innych podmiotów z możliwością zajęcia się prezentacją osiągnięć naszej gminy, czy z niewiadomego klucza( lub z braku chętnych ) była to NRM.
z Krosna
2014-09-08 13:36:29
Leśna jeszcze nie rozpoczęta
Cezary
2014-09-07 07:44:26
Pilot leci .... ale w kulki. Komunikat nawet nie podaje terminu rozpoczęcia prac. Co za mądrala redagował ten komunikat ? Pilot był zajęty lotniskiem i pokazami. Jeżeli Mosina rozstawia namiot na lotnisku to z jakiej okazji podpina się pod nim Nowoczesna Rzeczpospolita Mosińska ?
Małgorzata Kaptur
2014-09-06 23:14:32
Ręce opadają! - na stronie www.mosina.pl przeczytałam informację z 5.09. 2014 "W związku z budową kanalizacji deszczowej na ul. Leśnej w Krośnie (odcinek od ul. Głównej do przejazdu kolejowego) wystąpią utrudnienia w ruchu drogowym. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w tym rejonie. Prace potrwają ok. 2 tygodni. " Ulica Leśna w Krośnie to część jedynej trasy objazdu na czas budowy tunelu w ul. Śremskiej. Przejazd ma być zamknięty 19 września. Tymczasem na tejże Leśnej burmistrz planuje robić głębokie wykopy! Czy leci z nami pilot?
taboret
2014-09-06 11:26:33
@ b :::
t-t pamięta i dostrzega
o czym pisze Pan kolega
To zostało dostrzeżone
Proszę zajrzeć na tę stronę
http://tiny.pl/qk65r
polecam: strategia,obligacje,rada zorientowana i inne.
b
2014-09-05 18:52:20
@t-t, nie zapomnij, ze to nie tylko budzet obcisly, ale gospodarka kiepska, dlugi, obligacje a wizji brak. Trzeba jeszcze ze trzech zastepcow, kilku biurowych, co przezrzucaja kartki po kartce z nudow i braku petentow. Ciekawe ilu petentow dziennie przewija sie przez biura urzedow.
t-t
2014-09-05 10:42:40
Są u niektórych pobożne życzenia
Jednak w myśleniu się nic nie zmienia
I z tego powodu tylko pozostaje łatanie
Na większe zmiany jedynie oczekiwanie.
Dużo zależy od dobrego gospodarza
Jednak w Mosinie to się rzadko zdarza
Trzeba mieć wizję lub inne pomysły,
Jednak pamiętać że budżet bardzo obcisły
Uhmy
2014-09-05 09:16:01
@box - całkowitą rację masz w przypadku obwodnicy śródmiejskiej,ale.... Ale zdanie,że będzie to obwodnica z mostem na pełeń tonaż (z myślą głównie o transporcie) ciężarowym (tuż obok szkoły),pochodzi z ust Z.Springer (słyszałem osobiście).OBWODNICA DLA TARNZYTU OBOK SZKOŁY I DROGI DO SZKOŁY. Wierzysz,że w Mosinie istnieje rzeczowa analiza sieci transportowej i precyzyjny plan jej rozwoju/zmian ? Jeśli taki dokument jest,to poproszę... Łącznik o ,którym wspomniałeś,to kolejny przykład braku wyobraźni.Mamy łącznik,wystarczyła zmiana konstrukcji mostu (w czasie remontu kilka lat wstecz). A u nas?Jest inwestycja,to ograniczamy ruch mostem i przenosimy obwodnicę o kilometr w kierunku centrum miasta ? Jasne,że przy ograniczonym budżecie pewne inwestycje są awykonalne,dlatego właśnie potrzebny jest długoterminowy i precyzyjny plan. Trudno mi uwierzyć,w to,że urzędnicy panują nad tym,planują i mają wizję. Jako dowód podam Ci przykład ze spotkanie ref.inwestycji z mieszkańcami. Kierownik ref. z dumą oświadczył,że jest decyzja,kasa i pozwolenie i mieszkańców ulicy X czeka budowa jednego z mediów. Na to mieszkańcy stwierdzili,że oni już przedmiotowe medium posiadają...:):) Dalej trwał spór,czy mają,czy nie,bo zdaniem UM skoro na mapie jej nie ma,to i fizycznie być nie może.... Inny przykład - spotkanie z w/w referatem w/s sieci gazowej (ze wsparciem spółki gazowej).Urzędnik i przedstawiciel gazowni nie potrafili na mapie wskazać przebiegu sieci.... Dlatego mam prawo mieć wątpliwości odnośnie słuszności działań związanych z planowaniem dróg.
box
2014-09-04 23:37:22
@Kajka musisz wiedzieć, że inwestycja np. w ulicę Krosińską to wiele milionów. Czy uważasz, że wszystkie środki przeznaczone na wydatki majątkowe mają być kierowane w jeden rejon Mosiny bo będzie objazd? otóż widzisz została wybudowany łącznik z Krosinkiem, Strzelecka... ma to sens. Gmina jak już wspominałem jest rozległa i trzeba równomiernie rozłożyć inwestycje. Łatwo się piszę trudniej realizuje.. zachęcam do poczytania lektury ww. temacie (a ciężar powinien ponosić również inwestor!) . Jesteś młoda masz czas :) GOŚĆ sowiniecką zrobi przecież aquanet nasz "kochany" ;-) Co do nadmiernego używania słowa "obwodnica" - budowanie np. przedłużenia tzw. czerwonki aż do Krasickiego będzie "obwodnicą" (o ile można ją tak nazwać) śródmiejską, a wiec nie dla tranzytu ale to moim zdaniem ;-)
Uhmy
2014-09-04 15:49:19
Przypomnę,że w okolicach Strzeleckiej mieszka 4-5 tys. ludzi,a dzieci tych ludzi zasuwają pieszo do szkoły.... Zresztą ostatnio jeden as przeleciał motocyklem nad chodnikiem,obok rodziny z dzieciakami i wylądował w polu. Spokój jest taki,że co kilka działek wisi tablica "Sprzedam dom". Już mosińska władza wymyśliła obwodnicę obok szkoły... Wystarczyło zrobić kilka objazdów i potok pojazdów rozdzielić... Przedmiotowy objazd jest typowym przykładem tumiwisizmu władzy.Jakoś to będzie,ludzie przeżyją,no bo niby co zrobią....
GOSC
2014-09-04 15:02:28
DLACZEGO WSZYSCY NA GAŁCZYŃSKIEGO. ZOBACZCIE JAK WYGLADA SOWINIECKA. GAŁCZYŃSKIEGO JEST ZAPCHANA TIRAMI DO STORYNEDZY., BRZECHWY JEST NIEUTWARDZONA. JAK NIE LESZCZYŃSKA TO PUŚCIĆ STRZELECKA. JEST WYREMONTOWANA PANUJE TAM CISZA I SPOKÓJ. WSZYSCY SOLIDARNIE MUSIMY PONOSCI TRUDY ZWIĄZANE Z REMONTEM TRASY KOLEJOWEJ.
kajka
2014-09-04 14:50:08
@box Rozumiem konieczność objazdów, budowę tunelu itp. Mam jednak wrażenie, że jest to nieprzygotowane, niezaplanowane i z myślą "jakoś to będzie". Przy takim natężeniu ruchu, jaki będzie, powinny być przygotowane drogi (m.in. Leśna), dwa - trzy alternatywne objazdy, choćby skończona na czas ul. Gałczyńskiego. Nie okazało się wczoraj, że będzie objazd, wiadomo było od długiego czasu... Przejedź się Leszczyńską, zobacz, jak wygląda ruch np. około godziny 17 i pomnóż to, może przestaniesz się dziwić niezadowoleniu mieszkańców tych okolic, bo z tego, co wiem, nie jestem jedyna. Budowy ronda nie pamiętam wcale, za mała byłam sądzę;)
trzeba planować
2014-09-04 06:34:20
To że w 2014 będzie budowany tunel było wiadomo od 2-3 lat. Można było się do tego przygotować np. Zrobić na czas Leśną w Krośnie.
box
2014-09-04 00:04:13
@kajka podaj Twoją propozycję rozwiązania tej patowej sytuacji. Nie ma innej alternatywy jak leszczyńska oraz po dwóch miesiącach Gałczyńskiego. No chyba, że wyprowadzimy ruch przez Krajkowo i te rejony gdzie prowadzi dukt leśny w stronę Śremu żeby odciążyć leszczyńską - sory za ten absurd^^... nie wiem czy pamiętasz jak budowali rondo Budzyń w Mosinie ?... fakt trochę inne czasy mniej samochodów ale to była masakra... droga prowadziła przez środek prawie parku - płytami. Ludzie dali radę i tu również.
kajka
2014-09-03 20:38:29
Przejeżdżałam dziś obok Leśnej - po wczorajszych deszczach jedno wielkie bajoro, nie wyobrażam sobie tam "normalnego" ruchu. @box - jeździsz może Leszczyńską? Wiesz, jak czasem trudno z ulic podporządkowanych włączyć się do ruchu? Do Krosińskiej mam "ciut" daleko. Porównania z Poznaniem uważam za nietrafione, nie odmawiam kierowcom z tamtych okolic prawa do godnych warunków jazdy, sama często tamtędy jeżdżę, i ja skorzystam. Po prostu przeraża mnie brak pomyślunku/krótkowzroczność niektórych decyzji...
Piotrek
2014-09-03 20:19:15
A co z ulicą leśną? nigdzie nie ma żadnej informacji żeby doczekała się utwardzenia... a jeśli to nie nastąpi to pozostaje kupić sobie poduszkowiec bo żaden inny pojazd sobie tam nie poradzi kilka dni po zamknięciu śremskiej... już teraz jej stan jest tragiczny
Objazd
2014-09-02 06:25:26
"wysypać kruszywa" = koszty lub wyegzekwowanie od np. inwestora,w Mosinie nie ma na to szans.
a
2014-09-01 23:19:22
A dlaczego nie można "wysypać kruszywa" na ulicach Leśmiana + Brzechwy (pierwszy alternatywny objazd) oraz na ulicy łączącej obróbkę z ul. Śremską (drugi alternatywny objazd)? Przy takim ruchu 3 objazdy to chyba minimum.
i na misia
2014-09-01 19:05:22
:)
Frołow
2014-09-01 18:22:13
Czy to ten radny z pieczątką ? A kwiaty jakie ? biało czerwone goździki ?
komuno wróć
2014-09-01 18:17:30
Nowa wizja roli radnego.Radny os.3 postanowił z kwiatami otwierać rok szkolny. Gratuluję.
mod
2014-09-01 17:22:12
JOLA Nie wiem czy logistyka to "przemysł" ale rozumiem Pani myśl w kontekście innych obiektów z tej okolicy. Z turystyki nie wyżyjemy. W Mosinie mamy około 715 bezrobotnych (oficjalnie zarejestrowanych) trzeba mieć pomysł jak im pomóc ale tego ani z prawa ani z lewa nikt nie chce ruszyć ;) Zakopane OK ale Puszczykowo? proszę zajrzeć na ich stronę www jakie oni mają problemy z budżetem - to jest miasto jedno ciało- a u nas ile mamy Sołectw? jesteśmy jedną z największych gmin powiatu i bardziej widzę analogię do Murowanej Gośliny - w stosunku do której jesteśmy moim zdaniem w lepszej sytuacji ;) Pozdrawiam
do mod JOLA
2014-09-01 13:37:37
Zgadzam sie . Mosina nie jest gmina przemyslowa jak Komorniki czy Lubon. Ale wrki na sile w Mosinie lokuja przemysl. Nikt nie chce zrozumiec, ze sa gminy zielone turystyczne z racje swego polozenia. Nigdy nie beda gminami bogtymi i nie musza byc rządzone przez 3 burmistrzów, sekretarza, kierowników referatów. Troche za duzo tego dziadostwa. Zakopane, Puszczykowo niemaja przemyslu i jakosc zyja w spokoju.
doktor g
2014-09-01 10:38:58
Trzeba być naiwnym by wierzyć w asfalt na Krosińskiej! Droga ta będzie utwardzona kruszywem, gdyż tylko takie rozwiązanie gwarantuje swobodne wsiąkanie wody. Bez kanalizacji deszczowej nikt nie wyleje tam asfaltu, a deszczówki z tego rejonu nie ma gdzie odprowadzić...
BB
2014-09-01 09:39:58
czy ktoś pomyslał, jak przejdą dzieci przez ul. Leszczyńską w drodze do szkoły - juz dzisiaj jet problem z przejściem przez przejście dla pieszych na wysokości ul. Krasickiego, a co bedzi od 19 wrzesnia ? Światła drogowe w tym miejscu są obiecane od dawna , czy musi dojść do tragedii ...
mod
2014-09-01 00:22:00
Nowe tereny przeznaczone pod przemysł w Krośnie według niektórych (JM) powinny być przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe Pani Jolu... ;) proszę poczytać sprawozdania z sesji rady.
JOLA
2014-08-31 22:07:59
No i jeszcze dojdzie dodatkowo 200 Tirow jak ROHR dokończy budowę 4 magazynów wysokiego składowania. To burmistrzowa jest matka chrzestna tej inwestycji. Inwestycja ta powstaje na ujęciu wody pomiędzy ul. Śremską i Gałczyńskiego. Tiry będą waliły szosa 430 przez srodek Mosiny. Wtedy dopiero bedzie zabawa, odczujecie mądrość burmstrza Z.S. i troskę o mieszkańców poprzez ulokowanie takiej uciążliwej inwestycji w środku miasta. A tereny przeznaczone pod przemysl w Krosnie stoją puste.
box
2014-08-31 19:07:39
Masz racje w porę i skutecznie ale chyba nie zauważyłeś kto jest wykonawcą (FCC to ciężki temat - nawet mi się z nimi ciężko współpracuję). Chaos w Polsce widzimy na każdym kroku ameryki nie odkryłeś. Dla Twojej informacji jesienią 2011 roku podczas konsultacji społecznych wariantów WZDW wybrał wariant z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. ;) Bardziej mnie martwi betonowy las w którym będziemy się poruszać wjeżdżając od strony Poznania. Mam nadzieję, że podczas konsultacji społecznych - po ogłoszeniu decyzji środowiskowej- (a coraz bliżej do tego) wszyscy aktywnie włączycie się w społeczne pracę i napiszemy kilka konstruktywnych uwag na temat, bez większej filozofii tylko w internecie (na wzór aktywnych działań społeczności Puszczykowa)
Tia
2014-08-31 18:21:06
Gdzie populizm?Uważam,że o planach objazdów gmina winna informować w porę i skutecznie. Co do drogi,o której wspomniałeś to pozwolę sobie zwrócić uwagę,że kilka lat wcześniej dokonano remontu mostu w Krosinku. To jest właśnie elementarny przykład braku planowania.W perspektywie była droga Kosno-Krosinko,to było budować most z dwoma pasami ruchu. Dodam dalej,być może wiesz,gdzie szanowna władza widzi ruch tirów i innych pojazdów ciężkich,jeśli nie,to podpowiem. Otóż szacowne grono w UM wymyśliło ruch samochodowy z mostem na pełen tonaż jako przedłużenie ul.Kraciskiego w kierunku Budzynia,jak pewnie pamiętasz ta droga będzie przebiegała tuż obok .... szkoły. Co do populizmu,to odpowiem tak.Chciałbym,żeby wybór objazdów poparty był szczegółowym badaniem potoków ruchu oraz symulacją jego wpływu na poszczególne węzły w Mosinie. Mam nadzieję,że tak było. I owszem,mam pewne uprzedzenia co do transportu w gminie,bo wmawia się ludziom,że rozwiązaniem są 4 pasy na drodze do Poznania (co niestety jest całkowitą bzdurą,wiesz doskonale gdzie mamy korki - od Czarnokurza). Do tego mami się ludzi obwodnicą,której koszt +/- szacuje się na 120 mln. Tyle i tylko tyle. Chciałbym opracowania planu rozwoju infrastruktury transportowej na lata i konsekwentej jego realizacji.
luzik
2014-08-31 11:50:47
Jak się zastanowić, to i tak nie ma którędy ,,puścić" ruchu samochodowego. Tak źle i tak też źle. Natomiast dobrze, że przejazd kolejowy w przyszłości będzie można płynnie przejechać, a zatrzymać się dopiero 100 metrów dalej na następnym skrzyżowaniu. Zawsze jakiś postęp.
box
2014-08-31 09:53:31
@kajka obecnie masz alternatywę w postaci drogi z Krosinka - wybudowanej równie niedawno m.in. przez " osoby z mosińskiego urzędu, które się pod tym podpisały" ;] Co by było gdyby jej nie było? Inwestycja PKP poprawi jakość życia zacnych kierowców w tym rejonie taki będzie efekt ale - trzeba przecierpieć do momentu otwarcia Gałczyńskiego. Jak myślisz, co mają powiedzieć Poznaniacy, których Kaponiera jest rozkopana x rok?.. nie siejcie populizmu @kaja - @Tia.
Tia
2014-08-30 06:22:45
Kajko,badanie potoku pojazdów raczej pozostawmy w sferze marzeń. Ul.Leszczyńska to zdaje się ulica o największej ilości zdarzeń drogowych oraz ulica "obsługująca" Krosno,okolice TBS-ów wieś Pecną,drużynę i Nowinki plus osiedle nr 3. Lekko licząc 8 tys. ludzi plus to co dojdzie teraz. Klasyczny przykład WIDZIMISIZM. Robimy tutaj i basta:). Urząd woli mamić ludzi obwodnicą i głupawą teorią,że dwupasmówka na drodze 430 zbawi Mosinę. Nie zbawi.Korki to problem dróg w samej Mosinie. Ja jestem pełen podziwu,że do prac na ul.Śremskiej nie dołączono remontu mostu na rynku,zwężenia ul.Sowninieckiej,zamknięcia Mocka i kilku innych.Jestem pod wrażeniem :)....
kajka
2014-08-29 20:20:28
Gratuluję braku rozumu, umiejętności przewidywania i myślenia temu, kto wymyślił objazd Leszczyńską. Pani Małgosiu, czy Pani się orientuje, czy w ogóle ktokolwiek sprawdził natężenie ruchu na tej ulicy w "normalnych" warunkach? Czy można poznać z imienia i nazwiska osobę z mosińskiego urzędu, która się pod tym podpisała?
Ferdynand Wspaniały
2014-08-29 15:28:27
Gosia @- na położenie warstwy asfaltu bezspośrednio na grunt na odcinku 1000 m wystarczy najdalej tydzień. Co do wjazdu na ul. Leszczyńska proponuje zaangażować Policję lub Straż Miejską ( do kierowania ruchem) . Jest to w sam raz zadanie do wice Krzyżanowskiego. Ostatnio chłop się nudzi nagrywając jakieś głupawe filmiki i robiąc zdjęcia.
Gosia
2014-08-29 14:48:22
Podobno inwestor zobowiązał się do wylania asfaltu na ul. Krosinskiej, a co z Leśną - dojazd do przejazdu klejowego od ul. Śremskiej. Z informacji podanej na stronie Urzędu aż tchnie optymizmem, że ten asfalt starczy na dłużej niż na czas prac. Oby to nie był hura optymizm tym bardziej, że nic się w obecnej chwili nie dzieje się na Krosinskiej. Jeżeli tak się stanie to firmie wykonującej tą nawierzchnię będzie się należał nie byle jaki medal, bo zrobić w ciągu dwóch tygodni odcinek asfaltu o długości ponad 1000 m to nie lada wyczyn.