CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Data: 2014-09-23 
Drukuj PDF Wyślij link

Pacjenci zostali na lodzie

Autor: Małgorzata Kaptur 

Dziś rano pacjenci spółki Vis Medica mogli tylko pocałować klamkę i odejść z miejsca, w którym leczyli się całe lata i w którym pozostały ich kartoteki. Zastali drzwi  zamknięte, a na nich informację, że  "z powodu remontu część przychodni (parter i piętro) będzie nieczynna do odwołania. Nieupoważnionym wstęp wzbroniony. Za utrudnienia przepraszamy". Poniżej umieszczono adresy 3 innych przychodni świadczących usługi lekarza rodzinnego w ramach NFZ.  Matki, które przyszły do poradni z dziećmi na umówione szczepienia i pozostali pacjenci byli zdezorientowani i zdenerwowani.

Wśród tych osób znalazłam się i ja. Nie przyszłam z ciekawości, przyszłam po recepty dla Mamy. Drzwi do rejestracji Vis Medica były zasłonięte folią malarską. Wejście do windy zasłonięte taśmami. Wyłączone z powodu remontu całe I piętro. Na II piętrze Consensus działa, ale przyjmuje swoich pacjentów, innych w przypadku zagrożenia życia.
W budynku brak prądu.

Zdezorientowany personel Vis Medici na oczach pacjentów opuścił budynek.

Zadzwoniłam do Medicomplexu - otrzymałam informację, że lekarz mnie przyjmie. Właściciel Medicomplexu, Dariusz Zimowski nie widzi problemu - pacjenci spólki Vis Medica mają wybór: mogą skorzystać z dwóch lekarzy rodzinnych w Medicomplexie lub w Consensusie czy w puszczykowskim Medicorze.
Lekarz rodzinny w Medicomplexie przepisał leki, ale to nie rozwiązuje problemu. Jest mi potrzebna kartoteka, a do tej dostępu brak.

Piotr Łącki - dyrektor przychodni Vis Medica - mówi, że zamknięcie nastąpiło bez uprzedzenia, Przychodnia nie mogła poinformować o tym pacjentów. W budynku nie ma prądu - to zagrożenie dla szczepionek. Vis Medica jest w trakcie adaptacji pomieszczeń na nową siedzibę. Prace jeszcze trwają. Spólka potrzebuje miesiąca, by je zakończyć.

Zadzwoniłam do asystenta ds. obsługi mediów z pytaniem, co w tej sytuacji zamierza zrobić Burmistrz.
Nie uzyskałam odpowiedzi. Pan Lewicki poprosił o przesłanie pytań na piśmie.

Odpowiedź zamieszczę niezwłocznie po jej otrzymaniu.
 

22.09.2014 MK: 

Jak Burmistrz komentuje sutuację, w której znalazło się kilkanaście tysięcy mieszkańców- pacjentów przychodni Vis Medica?
Matki z dziećmi przyszły na umówione szczepienia i musiały odejść z kwitkiem, wizyty u specjalistów nie mogą się odbywać. Pacjenci zastali dzisiaj zamknięte drzwi przychodni.

Vis Medica potrzebuje miesiąc na zakończenie adaptacji pomieszczeń na nową siedzibę. Jakie działania w tej sytuacji zamierza podjąć Burmistrz?


23.09.2014 Pan Bogdan Lewicki - asystent Burmistrza ds kontaktu z mediami:

Załączam odpowiedź Burmistrz Zofii Springer na Pani pytanie.

 
Od 1 stycznia 2014 r. w budynku przy ul. Dworcowej w Mosinie usługi w zakresie zabezpieczenia opieki medycznej, w tym bezpłatnego lekarza rodzinnego w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia ma zapewniać spółka Medicomplex, która została wybrana w prawomocnej procedurze przetargowej zorganizowanej przez Gminę Mosina.

Medicomplex wciąż jednak nie może rozpocząć działalności w budynku przy ul. Dworcowej 3, ponieważ podmioty, które dzierżawiły ten budynek do 31 grudnia 2013 r., czyli Przychodnia Zdrowia VIS MEDICA i Przychodnia Lekarza Rodzinnego „CONSENSUS", nie opuściły go i zajmują go już 9 miesięcy bezprawnie.

Gmina Mosina już w styczniu br. podjęła wszelkie możliwe kroki prawne mające na celu odzyskanie budynku będącego jej własnością i przekazanie go na cele medyczne spółce Medicomplex, ponieważ to ona została wybrana w procedurze przetargowej na nowego najemcę obiektu. Aktualnie sprawy toczą się przed sądem.

Każdy pacjent wybiera dowolnie wybraną przychodnię lekarską, lekarza rodzinnego, jak również pielęgniarkę środowiskową czy położną. Zgodnie z przepisami każdy pacjent może 4 razy w roku bez ponoszenia żadnych kosztów zmienić swojego lekarza rodzinnego. Nikt nie ma też prawa utrudniać mu w jakikolwiek sposób takiej zmiany.

25.09.2014

W odpowiedzi, Burmistrz na Pani pytania dotyczące sytuacji w służbie zdrowia, zrobiłem literówkę w kwestii dotyczącej możliwości zmiany lekarza rodzinnego. Każdy pacjent może 2 razy w ciągu roku bezkosztowo zmienić lekarza rodzinnego.

Przepraszam za błąd i załączam poprawiony tekst.

 

Od 1 stycznia 2014 r. w budynku przy ul. Dworcowej w Mosinie usługi w zakresie zabezpieczenia opieki medycznej, w tym bezpłatnego lekarza rodzinnego w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia ma zapewniać spółka Medicomplex, która została wybrana w prawomocnej procedurze przetargowej zorganizowanej przez Gminę Mosina.

Medicomplex wciąż jednak nie może rozpocząć działalności w budynku przy ul. Dworcowej 3, ponieważ podmioty, które dzierżawiły ten budynek do 31 grudnia 2013 r., czyli Przychodnia Zdrowia VIS MEDICA i Przychodnia Lekarza Rodzinnego „CONSENSUS", nie opuściły go i zajmują go już 9 miesięcy bezprawnie.

Gmina Mosina już w styczniu br. podjęła wszelkie możliwe kroki prawne mające na celu odzyskanie budynku będącego jej własnością i przekazanie go na cele medyczne spółce Medicomplex, ponieważ to ona została wybrana w procedurze przetargowej na nowego najemcę obiektu. Aktualnie sprawy toczą się przed sądem.

Każdy pacjent wybiera dowolnie wybraną przychodnię lekarską, lekarza rodzinnego, jak również pielęgniarkę środowiskową czy położną. Zgodnie z przepisami każdy pacjent może 2 razy w roku bez ponoszenia żadnych kosztów zmienić swojego lekarza rodzinnego. Nikt nie ma też prawa utrudniać mu w jakikolwiek sposób takiej zmiany.

 

Z poważaniem

Bogdan Lewicki

asystent ds. obsługi mediów

Urząd Miejski w Mosinie


Komentarze



2000 nie równa się 25000
2014-11-05 19:36:06
Medi działa bo ma 10-krotnie mniej pacjentów niż vismedica. Fakt,że poziom kultury w rejestracji VM urąga wszelkim standardom. Idę o zakład,że z pełną pulą pacjentów poziom obsługi Mc poleci na łeb na szyję.
JESZCZE RAZ EMERYT
2014-11-05 15:30:06
Jak wiem przychodnia kieruje dr Krupa i jego zona. Pan Dariusz jest chyba współwłaścicielem. Jest mi to obojętne. Ja sie u pana Dariusz nie leczę tylko u lekarzy rodzinnych a do nich jak na razie nie mam zastrzeżeń. TU NIE MA KOLEJEK I TO SIE LICZY. W rejestracji sa młode uprzejme dziewczyny.
emeryt
2014-11-05 15:23:43
Ja jestem z Medicomplexu zadowolony. Dawniej na wizytę zapisywałem sie u nieuprzejmych rejestratorek z tygodniowym wyprzedzeniem. Teraz mam wizytę na drugi dzień. Chirurg jest tez na kasę chorych tak samo jak w Vid Medice. Po skonczeniu remontu ma byc lepiej. Lekarze przyjmujacy jako rodzinni maja tytuly naukowe i lepsza wiedze.
Waldek K.
2014-11-05 10:07:41
Jak ktoś myślał, że jak będzie Medicomplex to będzie coś lepiej, że doktor Judym się w Mosinie pojawi będzie zawiedziony! Medicomplex kierowany przez budowlańca jest mega nie profesjonalny.
Merlin
2014-10-27 08:12:58
W Medicomplexie na Dworcowej jest tak jak nad Tesco. Lekarz rodzinny, może dwóch, specjaliści za kasę , a pediatra dwa razy w tygodniu.
pacjentka
2014-10-26 23:06:40
Czy ktoś już był w Medicompleksie na Dworcowej? Jaka jest tam oferta dla pacjentów? Może ktoś coś wie i mógłby napisać?
M-k
2014-10-01 21:03:20
Tośka wszyscy wiemy że pracujesz w Medikompleksie i stąd Twój kompleks (medi)
taboret
2014-10-01 21:00:59
@ tośka ::: Tu nie chodzi o jakość świadczonych usług przez poszczególne podmioty medyczne (tu można się zgodzić) lecz o klimat jaki został w okół nich wytworzony poprzez takie a nie inne podejście burmistrza w trosce o pacjenta do zabezpieczenia opieki medycznej świadczonych z NFZ dla mieszkańców całej gminy. To właśnie liberalne podejście do służby zdrowia spowodowało to że ze zdrowia , a raczej z choroby zrobiono biznes i mamy tego efekty. Wiadomo że są potrzebne duże środki na całą ochronę zdrowia w tym na diagnostykę, a że robi się na tym biznes to ogranicza się ją i efekty w postaci błędnej nieraz diagnozy. Jeśli Cię stać na prywatnego lekarza to dobrze, lecz co mają powiedzieć ci których nie stać a mają to zagwarantowane prawnie z NFZ. W naszej gminie poprzez błędne rozeznanie sytuacji zostało to w dużym stopniu utrudnione.
tośka
2014-10-01 18:31:22
Cóż dużo hałasu i zamieszania jest z przychodnią zdrowia, ale Vis Medica słusznie oberwała po "łapach". Zwlekali z oddaniem budynku. odwołania, apelacje itp.i co im to dało? Jakość świadczonych usług medycznych w VM pozostawia dużo do życzenia.Od kilku już lat korzystam z wizyt prywatnych lekarza pediatry niestety, ponieważ w tej przychodni lekarze leczyli dziecko nie na to co powinni. Personel medyczny i pielęgniarski podupadł. Każdy wie że cała ta nasza służba zdrowia to niezły "biznes", jeżeli można tak nazwać cudze nieszczęście, i nie ważne jest dla pacjentów, którzy naprawdę potrzebują pomocy medycznej, kto będzie miał z tego zyski, ważne jest dla nas, żeby personel medyczny był NAJLEPSZY i potrafił skutecznie stawiać diagnozy a nie bawił się w zgaduj zgadula. Może faktycznie już pora na zmiany w naszej mosińskiej służbie zdrowia. Może ta zmiana ją uzdrowi????? Któż to wie
meteo
2014-09-30 22:19:30
W Mosinie burmistrz nazywa przestępcami tych którzy leczą ludzi a dewelopera, który był skazany za udział w zorganizowanej grupie przestępczej traktuje z honorami. Sorry, taki mamy klimat...
Paragraf
2014-09-29 17:44:48
czas oczyszczenia nadchodzi@ - oj nagrabiłeś sobie u ,,Nowoczesnych,,. Jak nic na najbliższej sesji uchwalą stanowisko potępiające te chamskie i prostackie zachowanie. Napewno jesteś stronnikiem opozycji to i opozycji się dostanie ! A co ! Jak można zwracać uwagę mosińskim radnym , najlepszym córom i synom Ziemi Mosińskiej. Przecież oni mają wolny mandat i wiedzą jak głosować !
Do Racjonalizm
2014-09-29 16:28:07
Zgadzam się z tobą nie tylko te dwie radne ale cala 11 nowoczesnych powinna zostać poddana i zostanie poddana przez WYBORCÓW do UTYLIZACJI. Nie mogę doczekać się wyborów i skreślania nowoczesnych.
czas oczyszczenia nadchodzi
2014-09-29 11:44:00
To nie są osoby godne być radnymi, to są [...] radnych, a niektórzy nawet z ambicjami na burmistrza. Wstyd mosińska demokracjo, jeśli będziesz nadal tolerować takie zależne i poddane osoby, kandydujące dla własnych korzyści.
Racjonalizm
2014-09-29 11:28:50
To jest tak zwany racjonalizm w wydaniu tak zwanych Nowoczesnych. Czaińska i Krause wstrzymały się od głosu na komisji rewizyjnej i pogrożono im paluszkiem: "takich rzeczyt tolerować nie będę". Efekt - na sesji były przeciw skardze. Czaińska chce jeszcze podziałać w kolejnych kadencjach, jej sympatyczny mąż chce mieć spokój w ZUK-u, a i córka, która z nadania mamy została jej następczynią w szkole, też. Krause: w ostatnich latach dzierżawi sklepy spożywcze w Dymaczewach i potrzebuje też parasala ochronnego. Nikt nie mówi i pisze o przedstawicielu PSL-u w radzie. Jako przewodniczący komisji rewizyjnej był za przyjęciem skargi, a jak mówią, na sesji się nie pojawił. Były dla niego dwa punktu niezręczne: skarga M. Kaptrur i głosowanie nad rozszerzeniem porządku o służbę zdrowia. W skrytości ducha chyba był za p. Kaptur i za dyskusją o służbie. Jednak tzw. racjonalizm przeważył. Na sesję nie przyszedł i umył ręce. Szkoda p. Falbierski.
Mi-Mi
2014-09-28 20:10:21
Manipulacje to główna specjalność W.Krzyżanowskiego - podobno kandydata na burmistrza. Czyżby szkolił się u Jerzego Urbana?
zastępca manipuluje informacją?
2014-09-28 18:50:54
W. Krzyżanowski pisze na swojej stronie: "Niestety żadna z przychodni konsorcjum, przez te wszystkie miesiące nie podjęła działań zmierzających do znalezienia nowej siedziby dla prowadzenia swojej działalności, a tym przygotowania swoich pacjentów na zmiany." To nie jest prawda, bo VM ma lokal, ale potrzebuje jeszcze 2-3 tyg. czasu, by zostały przeprowadzone wszystkie odbiory.
x
2014-09-28 15:31:21
Kodeks etyczny pracowników powstał w czasie pierwszej kadencji, kiedy burmistrz, a za jej przykładem część urzędników nie obrosła w piórka. Od dawna jest to tekst w znacznej części martwy.
Łukasz Kasprowicz- radny
2014-09-28 12:37:05
frazesy. nasze władze są wyjęte spod wszelkiego prawa. Ich nic nie obowiązuje.
Do Władz Mosiny
2014-09-28 11:05:36
KODEKS ETYCZNY PRACOWNIKÓW URZĘDU MIEJSKIEGO W MOSINIE "Być tylko uczciwym to za mało. Najważniejsze to kierować się uczciwością." Demokryt Kierując się wzrostem oczekiwań społecznych wobec działań administracji samorządowej i odpowiedzialnością wobec dobra społeczności lokalnej my, pracownicy Urzędu Miejskiego w Mosinie zobowiązujemy się przestrzegać następujących zasad: •wykonywać obowiązki sumiennie i rzetelnie niezależnie od własnych emocji, •działać profesjonalnie, •przestrzegać obowiązujących norm i regulacji prawnych, •działać zgodnie z procedurami organizacyjnymi, •kierować się obiektywizmem i bezstronnością, •informować organy, instytucje i osoby zainteresowane, jeżeli prawo tego nie zabrania, •kierować się uprzejmością i życzliwością w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami, •zachowywać się z godnością w miejscu pracy i poza nią... ... a naczelną zasadą niech będzie jasność procedur oraz dokumentacji, która nie pozwoli, aby powstał cień wątpliwości co do uczciwości naszych działań
"Gmina Mosina bez opieki stomatologicznej"
2014-09-27 20:24:37
box - mam świadomość, że w Mosinie jest wiele miejsc, w których "działają" dentyści, niektórzy też mają kontrakt z NFZ. W treści artykułu jest mowa o opuszczeniu stomatologa z kontraktem NFZ budynku przy Dworcowej. Mam nadzieję, że Medicomplex wywiąże się z umowy i załatwi kontrakt na darmowego stomatologa w budynku przychodni. A może już załatwił? Jeśli tak, to już się cieszę.
box
2014-09-27 20:16:40
@"Gmina Mosina bez opieki stomatologicznej" Masz Kiliana nad WBK na rynku ;] wyjdź z domu to więcej zobaczysz.. .
taboret
2014-09-27 18:54:20
@ Mieszkanka ::: Myślę że tak dla zasady trzeba poczekać ( z pewnością to się unormuje) a nie "na złość mamie odmrożę sobie uszy" bo takie przejście związane jest z kosztami( przeniesienie kartoteki- ksero). Niezależnie od wszystkiego trzeba to zapamiętać i odpowiednio rozliczyć tych którzy doprowadzili do tej sytuacji przy urnie wyborczej.
"Gmina Mosina bez opieki stomatologicznej"
2014-09-27 18:00:20
30 czerwca 2014 r. spółka stomatologiczna Modent zakończyła działalność w budynku przy Dworcowej 3. - więcej -> http://www.infodent24.pl/bizdentpost/gmina-mosina-bez-opieki-stomatologicznej,101563.html
Oooo
2014-09-27 17:48:59
A czy ktoś pamięta kiedy odbywały się przetargi na wynajęcie przychodni?
reklama w Kurierze Mosińskim
2014-09-27 17:37:40
Medicomplex potrafił skutecznie zakręcić się koło władzy w okresie trwania procedury przetargowej. Organizował na konto Stowarzyszenia Nowoczesna Rzeczpospolita Mosińska "białą sobotę" w październiku 2013 r. wykupywał reklamy w piśmie tego stowarzyszenia, które opluwało opozycyjnych radnych. Pismo to w październiku 2013 zamieściło także artykuł reklamujący tę firmę (na całą stronę). http://issuu.com/nowoczesnarzeczpospolita/docs/kurier_pazdziernik_net - str.27 Czy można się dziwić, że w tej sytuacji władza przymknęła oko na pewne braki i Medicomplex wygrał?
Mieszkanka
2014-09-27 14:05:33
Co kolwiekby Medicomplekx wymiślił teraz na wszystko za późno żeby przekonać do siebie ludzi. Urzyli narzędzi które wyraźnie pokazują, że liczy się tylko kasa. Jedni i drudzy to samo. Więc może lepiej że naszą kasę dostanie Puszczykowo. Choćby tak dla zasady.
pacjent Vis Medica
2014-09-27 12:01:05
Odnoszę wrażenie, że Medicomplex chce zrobić najpierw remont a potem organizować leczenie, a to błąd. Kolejność powinna być odwrotna. Najpierw pacjent i jego potrzeby i remont stopniowo. Medicomplex nie zrobił nic przez 9 miesięcy, by do siebie pacjentów Vis Medica przekonać. Nie wzbudził mojego zaufania. Zastosował metody, które uderzają w chorych - wyłączanie prądu, zamykanie drzwi i windy to działanie nie przeciw właścicielom spółki Vis Medica, tylko przeciwko chorym.
@ ze wsi
2014-09-27 11:35:39
Chyba jajszczomb
Consensus
2014-09-27 08:59:53
Andrusiaka póki jest radnym powiatowym nie ruszą, bo zawsze na takiej wojnie ktoś ginie od rykoszetów. Jeszcze by nie daj Boże nasz jastrząb Waldemar zarobił.
Wojciech
2014-09-27 08:51:35
Teraz to już jestem przekonany, że wszyscy nowocześni-nieudacznicy oraz vicki burmistrzowe to byli najlepsi uczniowie burmistrzowej Springer. Myślenie inaczej to ich znamienna cecha.
b
2014-09-26 21:03:12
Consensus dziala, przyjmuje swoich pacjentow, innych z zagrozeniem zycia" oczywiscie ten z zagrozeniem zycia na drugie pietro zajdzie pieszo, a winda stoi brak pradu. ( ciekawe, kto zaplaci za pradowe lacza i abonament, moze Burmistrzowa lub w-ce burmistrz z podparta glowa wytlumaczy mosinskim mieszkancom na czym ten wic polega. Wsted zadnego szacunku nawet dla siebie, a co dopiero do mieszkancow.
b
2014-09-26 20:53:46
Tylko pytanie czy po 10latach znow bedzie problem z kwestia finansowa? To powinno byc zaznaczone w przetargu, ze corocznie czynsz wzrosnie o tyle tyle % tzn w/g okreslonych w umowie. Inaczej tego rodzaju problem bedzie wystepowal zawsze, a pacjenci beda przechodzili horror .
gość
2014-09-26 17:57:33
Widać ze liczy się tylko kasa. Teraz cierpią pacjenci nie ważne jakich przychodni w dużej mierze przez zarządców Medicomplexu i władze gminy. Pytanie brzmi czy ktoś kto potrafi takie rzeczy robić pacjentom powinien w ogóle zarządzać przychodnią medyczną?? A ktoś kto nie umie zażegnać tego sporu powinien zarządzać gminą ?
taboret
2014-09-26 17:43:21
Nasz gminny obóz rządzący w spektakularny sposób pokazuje nam wyborcom że są już strasznie przemęczeni swą "odpowiedzialnością" za losy gminy i zasłużyli od nas na "czerwoną kartkę" w wyborach. DO ZOBACZENIA PRZY URNACH.( niech to będzie nasze hasło wyborcze)
Mosiński pacjent
2014-09-26 16:31:38
To już koniec - umawiam się na wizytę do murarza rodzinnego.
Piotr
2014-09-26 10:57:12
zamiast rozważać zachowanie władz gminy która ewidentnie ma mieszkańców w d,,,, i tylko kombinuje żeby przed wyborami wyrwać jak największy kawałek tortu bo po wyborach różnie może być należy złożyć doniesienie do prokuratury o sprowadzenie zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców Mosiny i królową wysłać tam gdzie jest jej miejsce to znaczy budynek przy ulicy M.
Po prośbie
2014-09-26 08:23:32
a)11:7 niczego nie mówi. Poproszę konkretnie listę tych radnych. b) na polecenie prezesa ZUK Energetyka odłączyła w przychodni prąd - mówiąc wprost gmina odłączyła pacjentów od opieki medycznej. Burmajster winien pełnić rolę MEDIATORA. Wygląda na to,że swoją rolę MEDIATORA pomylił z MEDICOMPLEXEM. Jak się na to patrzy z boku,to człowiek ma ochotę wziąć kij,taczkę i podziękować. A Pan Lewicki,to szczerze chylę czoła,za hajs pisać takie brednie i firmować własnym nazwiskiem ?
b
2014-09-26 04:11:41
Obrazek w-ce burmistrza; w " koncercie" nad wprowadzeniem wniosku od czesci radnych punktu dyskusji w sprawie spornej spolek lekarskich, a sprawy pacjentow leczacych sie w dotychczas dzialajacej spolce, wyjasniajac brak sensupodjecia tematu w porzadku obrad zachowywal sie jak gdyby siedzial w knajpie: podparty prawa reka z przechylona glowa, w pozycji siedzacej, od czasu do czasu pocierajac przesliczny nosek, referowal sprawe spolek medycznych zapominajac, ze sprawa dotyczy tak waznych spraw jak zdrowie setek mieszkancow Mosiny i okolicy. Krotko stwierdzil, bez dochodzenia policyjno- prokuratorskiego, ze wyrwano, ze weszli pod pozorem itd.. Rzeczywiscie facet ma tupet...ciekwe, czy to krycie kogos, czegos itd...? Radni to super wiara, rzeczywiscie najwazniejsza jest kasa, a reszta? Zawsze myslalo sie, ze to ludzie spolecznicy. Kompletny brak merytoryki, zapominajac o mieszkancach, pozniej zdziwieni, ze brak konkretnych inwestorow na terenie gminy. Dobro mieszkancow sie nie liczy.
Jan Marciniak
2014-09-25 23:08:29
Przez całą kadencję (oby się już skończyła) radni pro burmistrzowscy prezentują wasalizm tak obrzydliwy, tak okropny, tak niesłychanie poddańczy względem Zofii Springer, że nie mogę zadać im publicznie pytania: czy,to co robicie, za czym głosujecie przynosi Wam chlubę? Czy dobrze się z tym czujecie? Czy jedna osoba, aż tak bardzo musiała was ubezwłasnowolnić. Gdzie Wasze ideały? Gdzie poczucie własnej wartości? Gdzie honor i godność, którymi każdy człowiek, a radny przede wszystkim, powinien się kierować? To co dziś zaprezentowaliście na sesji, choćby w dwóch punktach: rozszerzenie porządku obrad o dyskusję nad sytuacją w mosińskiej służbie zdrowie, a przede wszystkim o losie, Bogu ducha winnych pacjentów oraz w sprawie rozpatrzeniem skargi naszej koleżanki Małgorzaty Kaptur na burmistrza, przelało kielich goryczy. Pytam się zatem: dlaczego głosowaliście na „nie” ? Dlaczego ? Napiszcie , choćby pod jakimś nickiem, pseudo, etc, etc. Nie chcieliście rozmawiać o bulwersujących wydarzeniach z ostatnich dni w mosińskiej służbie zdrowia ? To nie temat dla radnych? A jaki w chwili obecnej był ważniejszy? Jakiś festynik z grochową zupą? O tak, na tym, to Wy się znacie najlepiej. Niebawem będzie z Waszej strony wysyp darmowych grochówek, kiełbasek , kaszanek i disco polo. Czy nie widzicie i nie czujecie, że cała ta sytuacja w Ośrodku Zdrowia została sprokurowana, aby jak najwięcej mieszkańców, w szybki sposób przepisało się do Medicoplex? Wszystko kosztem zdrowia i zdenerwowania naszych mieszkańców. Mieli być oni małym trybikiem w tej przemyślanej, ale nie do końca, udanej akcji. Dzisiejsze słowa skierowane do Małgorzaty Kaptur przez Sł. Ratajczaka były tak skandaliczne, że skandaliczniejszych nie słyszałem: Słowa: popiera Pani przestępców(to o Vis Medice i Consensusie) były niebywałe. Zażądałem, aby przeprosił, rzecz jasna, nie uczynił tego. Druga sprawa: dlaczego mimo, że komisja rewizyjna uznała skargę za zasadną, Wy uważacie , że jednak zasadna nie była. Słuchacie swojej mentorki, która można sobie wyobrazić, nie mogłaby przeboleć gdyby skarga była zasadna i zostałaby, nie daj Boże, przegłosowana na „tak”. Przecież wiecie, że tylko głosowanie na „tak” było jedyne z możliwych. Niejednokrotnie mówiłem Wam, że Wasza postawa nie jest dla mnie niezrozumiała, jest jak najbardziej zrozumiała. Tworzycie towarzystwo, które wzajemnie się popiera i to stawiacie sobie na pierwszym miejscu. Na którym jest gmina, mieszkańcy, państwo, naród? Przysięgaliście pracować na rzecz mieszkańców, na rzecz wspólnoty samorządowej. Owszem przysięgaliście, ale widać, że na rzecz Waszej, wąskiej, koteryjnej wspólnoty samorządowej, którą Wy i Wam podobni tworzycie. To koteria w najczystszym wydaniu. Dobro własne przede wszystkim. A dobro państwa, gminy? Pracujecie, a właściwie wegetujecie w Radzie na rzecz własnych, malutkich partykularnych interesów i interesików. Tak, taka postawa przynosi Wam wymierne korzyści. A gdzie naród pytam, gdzie naród?
taboret
2014-09-25 22:51:32
Pan zastępca chyba nie zdaje sobie sprawy iż nazwanie kogoś przestępcą bez wyroku sadowego może go narazić na niezłą "szopkę". Czy w takim razie też by powiedział to samo o p. burmistrz w identycznym przypadku zajmowania bezumownie terenów przez zuk.
Małgorzata Kaptur
2014-09-25 21:49:13
Dzisiaj na sesji większość radnych (11:7) nie chciała dyskutować o sytuacji w jakiej znaleźli się pacjenci spółki Vis Medica. Nasz wniosek o wprowadzenie takiego punktu do porządku obrad nie przeszedł. Skargi spółek Vis Medica i Consensus zostały uznane za niezasadne, a zastępca burmistrza zarzucił mi, że bronię przestępców. Jak się później okazało wyrok o eksmisji Vis Medici nie jest jeszcze prawomocny. Dzisiaj na polecenie prezesa ZUK Energetyka odłączyła w przychodni prąd. A przecież stosunkow niedawno Gmina bezumownie i wbrew woli właścicieli zajmowała część terenu ZUK i opuściła go dopiero, kiedy wykorzystała wszystkie prawne możliwości.
M-k
2014-09-25 21:00:55
Przypominam że zakichanym obowiązkiem władz Mosiny jest zapewnienie mieszkańcom opieki medycznej a nie kierowanie się prywatnymi interesami. Obowiązkiem burmistrza jest prowadzenie negocjacji między stronami w celu doprowadzenia spółek do świadczenia usług na odpowiednim poziomie Tymczasem widze że władze nietylko dezinformują mieszkańców ale działają na ich szkodę. Przypominam również że w przypadku zagrożenia życia pacjentów będą tak samo odpowiadali przed prokuratorem jak inni. Czy trzeba nieszczęśliwego zdarzenia żeby ktosę obudził?
Jan
2014-09-25 19:42:50
Przez 9 miesięcy uzgadniali między sobą warunki przejścia i to Medikompleksowi nie zależało aby łagodnie i bez szkody dla pacjentów przejmować budynek. Przecież Vismedica i Andrusiak chcieli przejść na nowe miejsce a Zimowski ich zwodził. Dobrze, że już przechodzą - czy ktoś wie gdzie?
taboret
2014-09-25 19:08:10
Można było lecz p. Zimowski pono wzięty budowlaniec tego nie potrafi. Szpital Puszczykowo działa bez przerwy mimo że remontowany jest bez żadnej takiej szopki.
observer
2014-09-25 17:34:09
Tak sobie myślę, że przecież remont można było tak zorganizować aby ośrodek działał przynajmniej jeszcze przez ten brakujący miesiąc. Podczas remontu GBS-u (n.b. też na Dworcowej) z tego co pamiętam przez cały czas trwała obsługa klienta. Jednym słowem potrzebna jest tylko dobra wola, ale niestety jej zabrakło. Rachunek płaci jak zwykle ten na samym dole. Smutne.
taboret
2014-09-25 17:05:24
Zabranie kartoteki kosztuje: http://www.prawapacjenta.eu/?pId=2240 A poza tym czy burmistrz zamierza zwrócić koszty dojazdu np Puszczykowa po zmianie lekarz POZ.
Reżim sieje dezinformację
2014-09-25 16:26:39
Dlaczego reżim dezinformuje pacjentów i sugeruje jakoby jednym rozwiązaniem było zabranie kartoteki i przeniesienie się do Medicomplexu, który jest namaszczony przez burmistrzostwo? Jaki interes ma tow. Krzyżanowski we wspieraniu prywatnej spółki, która pierze pieniądze ze źródła poza medycznego? Nawet wazeliniarę Bylczyńską już zaprzęgnięto do siania fermentu http://www.gazeta-mosina.pl/2014/opieka-nad-pacjentem-w-mosinie/. Nerwowe ruchy rozpoczęły się bo wypłynęła informacje, że Vis Medica jest prawie gotowa do przeniesienia w inne miejsce. Reżimowe bezmózgi myślały, że Medicomplex przejmie wszystkich 12tys pacjentów Vis Medici i 9tys Consensusa i będzie el dorado. Andrusiaka póki jest radnym powiatowym do listopada nie ruszą ale on chyba też ma się za chwilę ewakuować i bardzo dobrze.
chory chorszy trup
2014-09-25 14:58:52
TOP 6 - burmajstry z Mosiny . 1. Spalarnia opon 2. Bezprawne roszczenia ZS 3. Zakole Warty 4. Służba (NIE)zdrowia 5. Działka za 10 PLN w programie Mój Ulubiony Deweloper. 6. W dzień WZ dla dewelopera,wieczorem FV. Jest tego na pęczki.
m
2014-09-25 14:46:21
http://www.gazeta-mosina.pl/2014/opieka-nad-pacjentem-w-mosinie/
Pacjent
2014-09-25 13:16:45
VisMedica przenosi się na dniach do nowego lokalu :) Coś mi się wydaje, że Medikompleks, który został namaszczony przez włodarzy zostanie z ręką w nocniku i 3 kondygnacyjnym budynkiem świecącym pustkami :) Ja bym chciał tylko poznać rolę jaką odegrał w tym wszystkim tow. Krzyżanowski, który jak wiedzą zorientowani był szarą eminencją tych zmian. Nowi właściciele VisMedici i Andrusiak nie chcieli się układać z władzą, robić darmowych badań, akcji, po których reżimowe mordki mogłyby wystąpić na zdjęciach i otrąbić sukces jak to wspaniale załatwili dla dobra mieszkańców. Wykoncypowano więc, że wsadzi się w to miejsce Medikompleks (będący pralnią kasy pochodzącej ze źródeł niemedycznych) ludzie jak lemingi się przeniosą i będzie git. Cieszy mnie fakt, że ludzie nie stracili jednak instynktu samozachowawczego i nie rzucili się gremialnie do Tesco, bo co oni tak naprawdę są w stanie dać więcej. Nic. Życzę powodzenia VisMedice w nowym miejscu :)
Piotr
2014-09-25 12:57:33
przypominam że wybrano nowego najemce nie w wyniku przetargu jak pisze pan asystent ale przez negocjacje i nikt nie zna warunków tej "negocjacji" ani nie zna treści podpisanej umowy z Medikompleksem może w imię przejrzystości władzy należało by ujawnić treść tej umowy jak znam życie umowa jest super tajna
M-k
2014-09-25 11:27:05
Dziwie się p. Burmistrz że nie jest zorientowana ( czy w ogóle na czymś się zna?) bo lekarza rodzinnego można zmienić 2 razy w roku a nie 4. cytuję: " Każdy ubezpieczony ma prawo do zmiany lekarza, pielęgniarki, położnej podstawowej opieki zdrowotnej nie częściej niż dwa razy w roku. W przypadku, gdy po raz trzeci w danym roku kalendarzowym chcemy zmienić lekarza POZ, pielęgniarkę lub położną POZ zobowiąz ani jesteśmy do wpłacenia opłaty w wysokosci 80 zł na rachunek Oddziału Wojewódzkiego Funduszu." Poza tym czy MEDIkompleks ma aparat rentgena , usg i inny sprzęt czy będą nas ganiać do Puszczykowa? A co z chirurgiem dziecięcym , okulistą , urologiem, onkologiem a poradnia K ? Wszystkie te usługi zapewniała b e z p ł a t n n i e przychodnia VISMEDICA. Czy p. Burmistrz zapewni bezpłatny dojazd starszym ludziom do Puszczykowa i Poznanie ???
Wojciech
2014-09-25 08:29:26
Ten ośrodek zdrowia to przeżytek. Każdy nowoczesny obywatel Mosiny będzie teraz korzystał z uzdrawiającej mocy tężni. Tam należy przenieść swoją kartotekę.
Ciągłość świadczeń na Dworcowej
2014-09-25 07:59:52
Nowy najemca powinien tak przejmować obiekt, żeby w wyremontowanej części uruchomić świadczenia równolegle do spółki Vis Medica i stopniowo przejmować kolejne pomieszczenia w budynku. Pokazać się z najlepszej strony. Wzbudziłby zaufanie do siebie. To w sposób automatyczny spowodowałoby transfer pacjentów, którzy mając porównanie garnęliby się do nowego. Sama też bym to pewnie zrobiła. Zamykanie na długi czas obiektu to w praktyce nie tylko pozbycie się starej spółki, ale przede wszystkim wyrzucenie tysięcy pacjentów na bruk. Rozgrywki między legalnym i nielegalnym najemcą to jedno, a ludzie to drugie. Ich dobro powinno być dla wszystkich stron konfliktu, a przede wszystkim burmistrza najważniejsze. Tymczasem jest zagrożenie bezpieczeństwa, a burmistrz pisze, że pacjent ma prawo 4 razy w roku zmienić lekarza rodzinnego. Dokąd mam pójść jako pacjent? Do Consensusa, który też jest na wylocie? Jechać do Puszczykowa jak nie mam samochodu? Iść do Tesco po schodach, jeśli mam kłopoty z poruszaniem się. Szukać nowego lekarza w takiej sytuacji, kiedy nie mam nawet możliwości dostępu do swojej kartoteki - tyle ma mi do zaproponowania burmistrz. Straciłam zaufanie do wszystkich stron - do starych spółek, bo nie zapobiegły tej sytuacji, Medicomplexu, bo nie zaproponował mi przez 9 miesięcy niczego na Dworcowej i burmistrza, bo nie wynegocjował ciągłości świadczeń dla swoich mieszkańców i doprowadził to tego niekończącego się zamieszania.
83kubus
2014-09-25 06:58:12
Skoro VisMedica nie jest najmecą budynku to powinni się już dawno wyprowadzić. Trudno, żeby konkurencja czekała aż się jaśnie Pan wyniesie
Marek
2014-09-24 22:51:05
Odpowiedż stara - na nic nowego Burmistrza nie stać. Władze miasta zadziwiają butnością i arogancją, zapominają o kodeksie etyki że to oni mają służyć społeczeństwu a nie na odwrót. Pieniądze i zyski przedkładają nad dobrem mieszkańców i to w dodatku mieszkańców chorych których zdrowie nie pozwala walczyć o swoje. Sorry wstyd mi że mamy takie właśnie władze!!!
t
2014-09-24 22:39:21
@ J P ::: Chyba zdajesz sobie sprawę że na takie stwierdzenie trzeba mieć twarde dowody. Sądząc po twoim poprzednim wpisie nawet policja ma jakieś wątpliwości co do faktów takiego zdarzenia nie wszczynając dochodzenia. Ja na twoim miejscu powstrzymałbym się od takich stwierdzeń .
JP
2014-09-24 21:27:29
Były najemca :), a kto...?
aga
2014-09-24 20:59:55
Kto wymienił zamki? Ja już nic z tego nie rozumiem.
JP
2014-09-24 20:41:45
Zabawne, że Policja z mosiny dziś nic nie zrobiła jak zostały wymienione zamki, znikły dwie pary drzwi z przychodni i około 18:30 wysłano nowego właściciela z kwitkiem z komisariatu.... Bo włamanie to nie przestępstwo proszę Państwa, lecz włamanie z kradzieżą już tak.
taboret
2014-09-24 19:40:00
http://www.tvn24.pl/poznan,43/przychodnia-zamknieta-pacjenci-na-lodzie-nie-mozemy-sie-przeniesc-karty-sa-w-srodku,435671.html
taboret
2014-09-24 19:21:49
Pani burmistrz mówi że : Nikt nie ma też prawa utrudniać mu w jakikolwiek sposób takiej zmiany.ale też nikt nie ma prawa stawiać pacjenta w takiej sytuacji aby taką zmianę dokonał, jeśli pacjent ma zaufanie do wybranego przez siebie lekarza.
Małgorzata Kaptur
2014-09-24 18:35:57
Stanowisko Burmistrza w sprawie przychodni jest następujące: patrz tekst powyżej.
taboret
2014-09-24 16:55:51
Fałsz i zakłamanie. Z jednej strony urząd organizuje ZŁOTE GODY dla jubilatów ( i w tym wypadku chwała ) a z drugiej doprowadza się do sytuacji ograniczającej dostęp do służby zdrowia, a to między innymi to takim uhonorowanym ludziom taki dostęp jest najbardziej potrzebny. Nie wyobrażam sobie jak mogliście z czystym sumieniem spojrzeć w oczy obdarowując Ich odznaczeniami, kwiatami i składając Im równocześnie długich lat życia w zdrowiu i spokoju.
http://www.mosina.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=0&subsub=0&menu=291&artykul=6639&akcja=artykul
Tomek
2014-09-24 13:33:44
Sercem jestem za mosińskimi pacjentami, ja naszczęście mam lekarza rodzinnego w Poznaniu i zapisuję się na konkretną godzinę maksymalne opóznienie jakie mnie spotkało to 10 minut (standart nie spotykany w Naszej Mosinie) Jednak Yis Medica po przegranym przetargu kilka miesięcy strugała za przeproszeniem głupa zajmując na dziko budynek. Mam pytanie czy o całej sytuacji wie NFZ i jakie jest ewentualnie jego stanowisko. Podstawą do kontraktu jest pomieszczenie którego Vis Medica nie posiada. Nad poczynaniami władz Gminy spuszczę zasłonę milczenia aby przypadkiem nie poniosły mnie emocje.
mieszkaniec
2014-09-24 11:11:33
ryś,dla Ciebie ktoś, kto krytykuje burmistrza to wichrzyciel. Twoje myślenie jest tak chore, jak mosińska służba zdrowia. Gdzie w tym wszystkim jest chory? Kto jak nie burmistrz powinien zadziałać w konfliktowych sytuacjach i zapewnić poczucie bezpieczeństwa? nie wystarczy, że napiszesz "będzie spokój" i chory będzie spokojny i będzie ok. Własnie Twoje pisanie przyjmuję, jako pisanie pod wybory. Jest cacy, a kto myśli inaczej ten be.
taboret
2014-09-24 11:00:46
No właśnie. Najpierw zdzisio teraz rysio. To nie błędna interpretacja słusznych w tym przypadku działań lecz specyficzna postawa konformizmu, a mówiąc dosadniej normalna uszczypliwość. Takich postaw w naszej gminie jest stosunkowo dużo i dzięki temu mamy to co mamy.Takie właśnie postawy dają legitymację do takiego a nie innego działania osób zarządzających naszą gminą i mają niszczący wpływ na naszą lokalną demokrację.
ryś
2014-09-24 10:35:52
ha ha wybory się zbliżają a co panie radny robiliście w tym temacie do tej pory. A teraz nagle obrońcy pacjętów i dzieci ? To nie jest jedyna przychodnia w Mosinie kwestia tylko mądrych decyzji organizacyjnych i wszystko będzie ok. nie potrzebna panika to nikomu nie służy.Chyba że wybory się zbliżają.
Łukasz Kasprowicz- radny
2014-09-24 09:46:57
Ulmowa z nowymi najemcami zakłada remont właściwie całego budynku. Demontaż podjazdu, budowa nowego, ocieplenie elewacji, dachu. Dlaczego akurat trzeba teraz trzeba remontować środek? O ile pamiętam, gdy nowi najemcy remontowali kilka pomieswzczeń na pierwszym piętrze na własne potrzeby, aby móc wystąpić o kontrakt z NFZ, przychodnie nie były zamykane. Firma remontowała sobie pomieszczenia, a pacjenci byli przyjmowani. Rozwiązanie siłowe nikomu nie służy. @Ryś błędnie interpretujesz nasze działania w tej sprawie. My nie stoimy po czyjejkolwiek stronie. Oczekujemy od burmistrza rozłsadowania napięcia w tej sprawie i ulżenie pacjentom, szczególnie dziecioom.
Ryś
2014-09-24 09:16:33
No właśnie tyle szumu i hałasu tzw. pokrzywdzonych a powód jeden brak zdecydowania naszej władzy. Bo jak jest wyrok eksmisji to co tu dyskutować , doprowadzić sprawę do końca szybko i z kulturą a będzie spokój.Taka sytuacja to tylko woda na młyn mosińskim wichrzycielom stającym w tzw. "obronie" pokrzywdzonego pacjęta.
Małgorzata Kaptur
2014-09-24 08:16:59
Ocena spółek to jedno, a troska o zdrowie mieszkańców to drugie. Jesienią ludzie chorują więcej. Medicomplex nad Tesco choćby nie wiem jak chciał nie jest w stanie obsłużyć z dnia na dzień 10-15 tys. pacjentów więcej. To zapowiedź niedogodności dla ogromnej grupy osób. Zmiana musi się dokonać płynnie, by ludzie nie ponosili konsekwencji cudzych błędów. Nasz klub wystąpił do Burmistrza z wnioskiem o spowodowanie, by do końca października Vis Medica mogła świadczyć usługi w budynku przy Dworcowej. Potrzebuje jeszcze miesiąc czasu na zakończenie adaptacji nowych pomieszczeń. Tam, gdzie chodzi o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, Burmistrz powinien stanąć po ich stronie. Trzeba odłożyć na bok urazy i nawet względy prawne i przede wszystkim zadbać, by zmiany nie odbiły się na zdrowiu i poczuciu bezpieczeństwa mieszkańców.
taboret
2014-09-23 23:04:32
@ zdzisław ::: Zdzisiu żałosny jesteś. Czy to nie Ty byłeś tam w tej jasnej kurteczce i bluzeczce orange twierdząc że, dobrze się stało że przychodnię zamknął właściciel? A kto twoim zdaniem jak nie burmistrz ma zapewnić dostęp od świadczeń medycznych w gminie. Masz rację. To nie Ukraina i nigdy do takiej sytuacji nie powinno dojść. Takie sprawy mimo wszystko załatwia się ugodowo, bez szkody dla pacjentów.
do zdziśka
2014-09-23 22:57:25
Cała sytuacja jest dowodem na żenujące kompetencje władzy oraz niestety równie żenującą postawę spółek. Jedna nie szanuje prawa własności,druga nie ma właściwego zaplecza personalnego. Władza zrobiła minimum i nic więcej. Całkowicie nie podjęła się roli mediatora. Spieracie się,podzieliliście się na dwie strony,ale żadna nie dostrzega szarości. Wszystko jest dla Was czarne lub białe... Niestety,po środku mamy dziesiątki odcieni szarości. Reasumując w tym sporze wszystkie 3 strony są winne. Na lodzie zostaje jedynie pacjent,czyli wracamy do meritum.Dla systemu człowiek jest wrogiem.
x
2014-09-23 22:51:52
Springer nie jest od leczenia, tylko od zarządzania, ale cóż nie zawsze jej to wychodzi. Zdrowie najsłabszych zostało postawione na szali tego sporu - tak nie powinno być.
mili
2014-09-23 22:40:15
Gdie teraz po receptę iść . Do nowego lekarza? Gdzie przenosi się Medica???
zdzisław
2014-09-23 22:37:20
No jasne. Springer powinna znaleźć Andrusiakowi nową siedzibę bo biedak przez 9 miesięcy nie mógł i najlepiej w bardzo atrakcyjnej cenie. A on nie opuści budynku bo ma taki kaprys. Jak to jest, że ktoś na dziko siedzi 9 miesięcy w budynku i ma wszystko w d...Co to jest UKraina? Tu chodzi o zdrowie pacjentów a gdzie ma tych pacjentów Andrusiak. Budynek jest gminy i co z tego X wynika, że budynek jest gminy? Gmina ma wezwać piechotę morską? CZłowieku był przetarg Andrusiak go przegrał odwołał się do wojewody sądów i wszędzie go wyśmiali. A ty żąłosna pani Kaptur I kasprowicz larum podnosicie że springer ma zapewnić opiekę lekarską. No ubierze się w kitel i bedzie chorych przyjmowała. Żenada
x
2014-09-23 22:25:31
Vis Medica, Medicomplex, Consensus - każda z tych firm - to nie filantropi, lecz biznesmeni, ale pacjent nie jest rzeczą, którą można wywalić na bruk. A tak się czuję. Budynek jest gminny i mnie to jako pacjenta dziwi, że do tego doszło, że poumawiane wizyty nie dojdą do skutku. Burmistrz nie załatwił tej sprawy tak, by pacjent tego nie odczuł. Przecież tu chodzi o życie i zdrowie dużej liczby osób.
zdzisław
2014-09-23 22:05:51
A czyj punkt widzenia miał przedstawić Andrusiaka, KAptur czy Kasprowicza. Andrusiak ma wszystkich w du.. Jemu chodzi tylko o kasę. Po co te gadki Springer winna że Andrusiak ma w pompie wszystkich pacjentów też. Brakuje mu miesiąc żeby skończyć remont. Od stycznia? W tym czasie można wieżowiec postawić. Żenada pani radna i radny. Żenada
Wojciech
2014-09-23 21:42:29
Sławek Swarzędzok zachowuje się jakby w niejednej tężni wziewy sobie robił.
Łukasz Kasprowicz- radny
2014-09-23 21:13:12
Zdzisław. Ratajczak przedstawił li i tylko swój punkt widzenia. Znam jego wypowiedzi w telewizji choćby i w kwestii spalarni opon. obejrzyj wideo na naszej stronie i zobacz co ten gość za brednie opowiada.
zdzisław
2014-09-23 20:58:50
Jak Teleskop? Coś dziennikarz nie podzielił świętego oburzenia pani Kaptur. A w kwestii pytań mogła pani zapytać Ratajczaka w Teleskopie wszystko rzeczowo wyjaśnił.
Saper
2014-09-23 20:43:28
Springer, Krzyżanowski, Zimowski - niezła mieszanina wybuchowa ! ! !
Małgorzata Kaptur
2014-09-23 17:10:47
Gdybym zwróciła się z pytaniem do burmistrza z uśmiechem na ustach poradziłby mi, abym złożyła je na piśmie i odpowiedź uzyskałabym najwcześniej za 2 tygodnie.
Łukasz Kasprowicz- radny
2014-09-23 16:19:12
Telewizja już była. Reportaż dziś w Teleskopie. :)
taboret
2014-09-23 16:07:09
To jest kpina z pacjentów. Jeśli nie to, to co nadaje się do nagłośnienia w telewizji.
Roberto
2014-09-23 15:57:36
Pani Małgorzato, dlaczego nie skorzystała Pani z zachęty pana burmistrza Krzyżanowskiego co do osobistego kontaktu ? Przecież on taką wielką wagę przywiązuje do dialogu.
Roberto
2014-09-23 15:55:57
Gdzie rozdawali te medaliki ?
bo
2014-09-23 13:52:06
Bo brakuje trzeciego zastępcy od zdrowia. Bo burmistrz i zastępca są od wręczania, ściskania, przecinania i sweet foci. Do roboty i rozwiązywania rzeczywistych problemów żaden sie nie garnie.
b
2014-09-23 13:32:57
To nie do wiary, pacjenci potrzebuja pomocy lekarskiej, odpisow kartotek w celu uzyskanie uprawnien do parkowania ( to nie jest tylko wymiana, niezbedne jest orzeczenie lekarskie), a tu taki problem. Za co Burmistrz otrzymuje wynagrodzenie?
Łukasz Kasprowicz- radny
2014-09-23 12:56:46
To w głównej mierze za bałagan w służbie zdrowia odpowiada burmistrz Zofia Springer. Resort zdrowia ma pod sobą pan zastępca Waldemar Krzyżanowski. Ludzie nie mogą pójść do własnego lekarza, a ci medaliki pojechali we dwójkę rozdawać. Skandal
Pacjent
2014-09-23 12:45:28
A wiadomo dokąd przenosi się Vis Medica?
DOKTOR G
2014-09-23 12:34:51
Dobrze że już niedługo wybory. . .