CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Drukuj PDF Wyślij link

Zapraszamy na spotkanie z Jerzym Rysiem - kandydatem na Burmistrza Gminy Mosina

Spotkanie odbędzie się w środę, 12 listopada 2014 r. o godz. 18.00 w świetlicy GS - Mosina ul. Śremska 75 A. Zaprezentujemy nasz program i odpowiemy na pytania mieszkańców. Wcześniej, w czwartek, 6 listopada nasz kandydat na Burmistrza Gminy Mosina weźmie udział w debacie o mosińskiej edukacji. Otrzymałam informację od organizatora, że wszyscy kandydaci potwierdzili swój udział.


Komentarze



Małgorzata Kaptur
2014-11-08 20:45:49
@em @em2 - wpisy o zrywaniu plakatów. Przypomnę tylko, że zrywanie, zaklejanie, doklejanie napisów, niszczenie plakatów jest czynem karalnym. Mam nadzieję, że do takich zdarzeń nie będzie w naszej gminie dochodzić.
Art.67 § 1 Kodeksu wykroczeń: Kto umyślnie uszkadza lub usuwa ogłoszenie wystawione publicznie przez instytucję państwową, samorządową albo organizację społeczną lub też w inny sposób umyślnie uniemożliwia zaznajomienie się z takim ogłoszeniem, podlega karze aresztu albo grzywny.
Wysokość grzywny ustalana jest przez sąd i może wynieść nawet 5 tys. zł. Jeżeli komitet wyborczy oszacuje swoje straty na kwotę przekraczającą 250 zł, to zgodnie z kodeksem karnym, grozi za to kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.
em2
2014-11-08 18:36:00
Krzyżanowski ? Proszę Was. Ludzie zarabiają zrywając plakaty konkurencji. 51 pln / szt. ..... Żenujący jest poziom najemników vicka.
em
2014-11-08 18:15:29
Jerzy Rys prosze was.i jeszcze rajkowska... ktora boi sie przegrac i zrywa plakaty wyborcze przeciwnikow smiech na sali.. moj kumpel zarobil 50 zl za zerwanie kilku plakatow a jednen mial popisac
***
2014-11-05 13:28:46
Dla zainteresowanych zdjęcia Rychwala http://www.polskiekrajobrazy.pl/
Tomek
2014-11-05 11:26:26
A już dziś o 20:00 spotkanie z p. Jerzym w Mieczewie: http://www.mieczewo.com/wybory-samorządowe/1376-generuj-z-tytułu.html
Jola
2014-11-03 14:47:24
@taboret, Ty jak zawsze czujny a czy Waldemar zasłużył by być radnym? ależ skąd ;) burmistrzem ? Strach pomyśleć !
Mieszkaniec
2014-11-03 14:38:01
W dzisiejszym Glosie Wlkp. wyczytałam, ze radny j. rogalka jest NAJGORSZYM RADNYM I ZAWSZE TAKIM BYŁ. Tak to prawda. To on był za Smażalnią Opon. Byl przeciwny remontowi ul. Gałczyńskiego na którą wprowadzil StoraEnso. Zasłużył sobie w pełni na tytuł NAJGORSZEGO RADNEGO MOSINY.
Maciej
2014-11-02 11:49:21
Coś słyszałem o jakimś spotkaniu z naszym przewielebnym kandydatem WK w Krosinku bodajże 12.11. Ktoś zna szczegóły? Możliwość DIALOGU z nim trzeba chwytać jak promienie słońca zimą.
dama
2014-11-02 10:37:08
Panie Krzyzanowski, dlaczego nie mozna z Panem prowadzic debaty? Czyzby majac tytul mgr z polityki nie znal podstawowej wiedzy, ze ustawe sie uchwala a nie wprowadza, a wchodzi w zycie z dniem ogloszenia ( Pana artykul na temat smieci). 2) najpierw buduje sie infrastrukture podziemna, a dopiero pozniej naziemna, ( to wie bardziej inteligentne dziecko z przedszkola), a Pan to umieszcza w swoim programie wyborczym. Sciezka z Mosiny to mojej znajomej propozycja, a Pan tego nie widzial przez czas panskiej dzialalnosci jako z-ca burmistrza. Do komuny nie wracamy, bo to co Pan proponuje w swoim programie wyborczym to podwaja koszty. Pewnie znajdzie sie firma, ktora opracuje elektroniczny program obslugujacy biura urzedu, a ilu ludzi znajdzie sie na bruku ( oczywiscie z Mosiny i okolic, a zarobi wybraniec. Poza tym urzad nie bedzie juz kontrolowany przez wyborcow. Najpierw zrob cos dla ludzi. Acha a ta super swietlica w Czapurach komu sluzy, na pewno nie mlodziezy i doroslym w Czapurach. Jasno napisz, ze jest na terenie szkoly i sluzy przede wszystkim dzieciom, bo zabraklo na rozbudowe i brak jest sali gimnastycznej. Wiec chopie nie truj . Napisz dlaczego nie mozna skomentowac tego pod Twoim programem i artykulami, czego sie boisz? Tego, ze sonda daje Ci jeden ( 1 ) punkt.
lotnik
2014-10-31 23:42:20
ksywka "NIELOT" skąś pochodzi ! ! !
lotnik
2014-10-31 23:38:50
Każdy ma dziedzinę na której się zna co nie przesądza o innych umiejętnościach. WK zna się b.dobrze na PR-e mundurowym ( tak jak Mariusz Sokołowski w policji) reszta to masakra i sam WK przekonał się na własnej skórze po pierwszym roku w Dęblinie jak się dowiedział że odrzutowcami latać nie będzie. Więc nie ryzykujmy czy na burmistrza się nadaje bo kierowanie gminą jest bardziej odpowiedzialne niż pilotowanie samolotu.
Wiktor
2014-10-31 18:49:20
... czyli pochodzi z Kongresówki. Niech wraca do siebie i tam szuka głupich na lato. Jeszcze tego brakowało aby ktoś taki był moim burmistrzem.
@ ze wsi
2014-10-31 18:35:56
Przed chwilą przeczytałam na blogu, że pan Krzyżanowski pochodzi spod Konina, dokładnie z Rychwała
PYTAJNIK
2014-10-31 17:39:30
Ja mam pytanie dlaczego w parku Budzyń od strony ronda rozwieszony jest plakat promujący prywatną firmę która organizuje Bal Niepodległościowy połączony z kiełbasą wyborczą czytaj http://www.mosina.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=2&artykul=6755&akcja=artykul przecież zawsze tam wisiały ogłoszenia MOK, OSiR, czy mogę tam powiesić baner reklamujący moją firmę budowlaną do kogo mam się zwrócić???
taboret
2014-10-31 16:14:54
@ Jola ::: Zdegradowałaś Krzyżanowskiego do roli radnego, czyżby na to zasłużył?
Jola
2014-10-31 11:41:24
Pan Krzyżanowski udaje ,że jest z Mosiny bo widać wstydzi się, że mieszka w najbardziej zapyziałej wiosce gminy a może zwyczajnie wstydzi się, że przez okres gdy był radnym nie zrobił dla swojej miejscowości NIC ! Co do podobania się kobietom czy facetom mi on się nie podoba , ale nie dlatego NIE oddam na niego głosu, jak to mówia ,,swój rozum mam,, ;)
Cała prawda a nie pół.
2014-10-31 10:24:54
Za to Walduś Krzyżanowski podoba się kobietom. Choć właściwym byłoby mówić całą prawdę, a nie półprawdy na jego temat. Podoba się także chłopcom i oni, mosińscy chłopcy za nim twardo stoją. Piszę specjalnie mosińscy, bo od swojej wioski Daszewice chytrze sie odcina, bo tu przegra z kretesem, więc wydumał sobie (to profesjonalna i ograna metoda), że nagle Mosiniakiem jest. Tu, za tym fircykiem w zalotach, stoją niektóre paniusie, chłopcy i takie tam wszystkie urzędowe marionetki. Ma Pani rację, że ich wykorzystuje, nimi wszystkimi wrednie i cynicznie się wyręcza. Ale byłoby uczciwe i bardzo na miejscu, wszem i wobec, otrąbić, jak bardzo ten piękniś podoba się paniom i panom. To przecież WSZYSCY powinni wiedzieć - taki atut! Czy on jest też blondynkiem? Oni są tacy śliczniutcy!
HopHop
2014-10-31 09:57:54
Mieszkanko, WK cały czas w jakiś sposób np. fejsbuk komunikuje się z wyborcami. Oczywiście, że to wszystko kit, a ta grupa jest dla mnie jeszcze bardziej od czapy od "opozycji". Ale gościu jest po prostu w miarę dobrze wypromowany i wybory sobie spokojnie wygra (nie zdziwię się jeśli w 1 turze), wielka szkoda, ale zapracował na to choćby tylko PRowo. A Rysiu, kto to? A cała reszta kandydatów...? ło matko! np. wczoraj Fabisiak (who the fcuk is Fabisiak!?) przysłał mi swoje CV. Rozmowy kwalifikacyjnej nie będzie miał - nędza z bidą.
mieszkanka
2014-10-31 09:30:18
A co wiemy o Krzyżanowskim? Że zamiast uczyć się pilnie, stracił dużo czasu na festynach, że do spraw poważnych go nie ciągnie, że jest jak duży dzieciak i tylko wodę lać umie, a jak trzeba konkretów, to wywołuje do odpowiedzi innych urzędników i jeszcze ich traktuje niepoważnie.
Michał Kleiber
2014-10-31 08:28:27
Mamy 3 dzieci. Wielkich wymagań w stosunku do Państwa nie mam. Nie ma mi pomagać,ma mi nie przeszkadzać. Tylko tyle i aż tyle. Programy typu rodzina +3 budzą jedynie politowanie. Dowód ? Wydatki z miesiąca oparłem na ofercie z programu R3+. Okazało się,że to oszczędność rzędu 20 PLN,przy wydatkach 2 x średnia krajowa. Program to pic na wodę.Chwyt marketingowy.Nie ma w tym programie firm,które oferują produkty tzw. pierwszej potrzeby lub jest tych firm śladowa ilość. Raz jeszcze i krótko.Najlepiej potrzeby mojej rodziny znamy my sami. I lepiej wykorzystam swoje środki niż państwo.
HopHop
2014-10-31 08:23:08
Niezła komedia: mam przyjemność zaprezentować Państwu mój program 4 dni przed wyborami... Szukałem jakiegokolwiek info nt. Rysia w sieci: nie ma nic. Ta firma konsultingowa to "duża" była, czy to firma-kogucik, bo strony się chyba nie dorobiła? W ogóle same łosie i rysie w tych wyborach. Za to wszyscy wierzący i do boga i honoru się odwołujący. ŚMIECH!
Jarrick
2014-10-31 07:54:56
Państwo narzeka, że mało dzieci się rodzi. Całą pracę i koszty przerzucają na rodziców i jeszcze mają pretensje. Lansują się jakie to nie pro=rodzinne to nie jest, a jak mają pomóc to mają Cię w tyle. Żłobki są drogie, przedszkola podobnie. Polska to kraj marnowania kasy na inne cele, które robi się trzykrotnie, bo poprawki w poprawkach u nas to norma . Zamiast brać przykład z lepszych państw to wymyślają swoje, a później jest jak jest . Nie wspominając o zasiłku rodzinnym, który jest tak śmieszny, że płakać się chce, a i jeszcze żeby go dostać to trzeba być żebrakiem..... Smutne, ciemne państwo.
MIESZKANKA
2014-10-31 00:01:06
Wyobraź sobie Taboret, że nowe przedszkola: Słoneczko na Polnej i Akademia Odkrywców dostają dotację od 01.09.2014 ( nie tak jak piszesz od stycznia 2015r) dotację w wysoości 740,00 zł na jedno dziecko miesięcznie więc 250,00 zł do żłobka to akurat żadna rewelacja. To chwyt przedwyborczy.
taboret
2014-10-30 22:17:56
Mały chochlik : W zdaniu Co do debaty to komitet p Rysia (ma być )NIE jest jego inicjatorem i nie może stawiać warunków(za co przepraszam).
taboret
2014-10-30 22:00:25
@ Mieszkanka ::: Może dlatego się podpina bo :Obie placówki,są niepubliczne. Docelowo od 1 stycznia 2015 roku będą dotowane. Wysokość dotacji celowej z Gminy Mosina na 1dziecko w żłobku wynosi 250 zł (zgodnie z podjętą uchwałą Nr LXV/461/14 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 29 lipca 2014 r). a to dobrze wygląda. Co do debaty to komitet p Rysia jest jego inicjatorem i nie może stawiać warunków. Organizatorem jest jakaś nieokreślona grupa rodziców.( i tu może być pułapka tematyczna) Zgadzam się z wpisem "oświata"
Mieszkanka
2014-10-30 20:11:47
No i tu się z Wami nie zgodzę. Chyba nie macie dzieci w wieku szkolnym, że łudzicie się, że na oświatę wydaję się dużo pieniędzy i to już wystarczy. Fakt, że na oświatę wydaje się dużo pieniędzy świadczy o niegospodarności . W funduszch unijnych jesteśmy na końcu, w wydatkach na oświatę przodujemy. O czym to świadczy ? NIEUDACZNICTWO.......... W niczym nasi włodarze się nie sprawdzili. A ni pracować, ani wydawać nie umieją. Przedszkole w Czapurach jest prywatne, a Pan Krzyżanowski podpina się nawet pod żłobki. Dlaczego nie podpina sie pod lumpeksy-to też działalnośc gospodarcza. Oświata to bardzo dobry pomysł na debatę, trzeba być niezłym żeby mieć pomysł na rozwój w tej dziedzinie.
oświata
2014-10-30 18:46:55
Na oświatę z budżetu gminy zdaje się idzie połowa kasy. Tu wiórecki ma rację,debata powinna dotyczyć słabych stron władzy. 1. Gospodarki nieruchomościami - patrz zbycie za grosze deweloprowi. 2. Ochrony środowiska - próby ulokowania spalarni opon. 3. Ochrony zdrowia - zamieszania dookoła vis Medica i koneksji z Medicomplexem. Dodatkowo organizator winien postawić warunek - nagranie sesji i udostępnienie w źródłach typu prasa, yotube, facebook. Jak WK zdezerteruje to przedstawić,że nie chciał,kontekst jasny.
Jola
2014-10-30 11:42:30
Najwyższa i najjaśniejsza ;) pora wysprzątać tę gminę, wywietrzyć, odświeżyć bo inaczej dalej tkwić będziemy w ,,zgniliźnie,,. Nowego nam trzeba :)
wiórecki
2014-10-30 11:32:33
Za każdym przedszkolaczkiem "idą" pieniążki Droga Jolu. Pyza na głowę nie upadł.
Jola
2014-10-30 11:22:43
Przedszkole w Czapurach nie jest prywatne ? To co gmina się pod to podpina?
wiórecki
2014-10-30 11:11:22
Pomysły rodziców winna poznać - nade wszystko - nowo wybrana Rada - teraz to czysta sterowana manipulacja na którą daliście się droga "opozycjo" nabrać. Plakaciki wam springerowcy pozwolą wydrukować - no to już megalomaństwo pierwsza klasa. Obecnie to nawet biznes pyzy (tak - czysty prywatny biznes) na przedszkolu będzie atutem bawidamka, bo już tam swoje paluchy pomaczał.
ale to już było
2014-10-30 10:58:57
Debata o edukacji jest pomysłem rodziców -była już o tym mowa. Kandydaci zostali zaproszeni przez rodziców. Pan Jerzy Ryś mógł wyzwanie podjąć, lub zrejterować, podobnie jak inni kandydaci.
Łukasz Kasprowicz- radny
2014-10-30 10:54:28
Nie wypowiadam się na temat sali, ale zwróciłem się do dyrektora o druk kilkunastu plakatów A3 informujących o debacie Oświatowej, która ma być 6-go w MOK. No niestety, dyrektor odmówił, tłumacząc się względami prawnymi.
wiórecki
2014-10-30 10:49:21
Organizowanie przez "opozycję" spotkania o tematyce oświatowej, gdy wiadomo że budżetówka (a więc nauczyciele) od Springerowej i rodzinnie z nią związanej szefowej referatu Małgorzaty Kasprzykowej jest całkowicie uzależniona, jest strzelaniem sobie samobója. To po prostu głupi, nieprzemyślany pomysł. Może tak o tirach w mieście, o błocku, o służbie zdrowia? Pięknie się rozmydlacie. Chyba, że o nauczaniu w szkołach podstaw samorządności, cnotach i powinnościach obywatelskich chcecie rozmawiać i do tego zobowiązać WSZYSTKICH nauczycieli, i to piorunem!!. Ten gminny pajac, pijarowiec bawiadek-nielot - ze swoim pomagierem od "kontaktów" - załatwi was na okrągło i propagandą sukcesów inwestycyjnych przyćmi wasze duparele.. Na dodatek - jak w ubiegłych wyborach - wysmaży wam na zwieńczenie kampani (jak było to z Panem Marciniakiem) niezły kotlet. Z tym trzeba się liczyć - bo to pewne - uczeni w tym są! Przygotujcie ripostę, ja pomysł już wrzuciłem, ale jak tacyście honorni - to w pięknym stylu polec musicie od tego pieruńskiego kibola jego branżowej Legii.
karp
2014-10-30 10:21:21
WTK prowadzi cykl debat na antenie o 20:35. Czy Mosińscy kandydaci będą uczestniczyc?
kasia
2014-10-30 09:25:34
będzie pan w krzyżowym ogniu pytań proszę się dobrze przygotować bo p. od szkol ustawi zapewne swoich ludzi tylko po to aby pokazac pana " niewiedze" dotyczącą oświaty jest pan inteligentny facet wiec niech pan inteligentnie odpowiada pani od szkol i wk bo inni się nie liczą
czytam uważnie
2014-10-30 09:16:23
przecież jest wyraźnie napisane, że organizatorzy nie poszli do MOK. Koniec dyskusji.
Jakieś
2014-10-30 08:59:48
Dlaczego oskarża się i stawia w złym świetle dyrektora? Skoro nikt go o to nawet nie zapytał. Ta gazeta/strona jest strasznie negatywnie nastawiona. 0 obiektywizmu nie prezentuje innych kandydatów itd. Przepraszam ale oskarżacie dotychczasową władze a zachowujecie się jeszcze gorzej. Takie jest moje zdanie.
Uhmy
2014-10-28 15:55:29
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
Uhmy
2014-10-28 15:53:49
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
mateusz
2014-10-28 15:43:30
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
Orwell
2014-10-28 13:37:20
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
Acha
2014-10-28 13:16:34
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
do Uhmy
2014-10-28 13:11:59
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
Uhmy
2014-10-28 12:16:02
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
Orwell
2014-10-28 11:48:23
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
@ ze wsi
2014-10-28 11:16:31
Komentarz usunięty dnia: 28.10.2014:
Uhmy
2014-10-28 09:11:54
Chodzi o to,że często i gęsto zdarzało się,że zarówno lokalny biznes jak i pracownicy administracji z przyczyn oczywistych nie chcieli być wiązani z "opozycją". Stąd wniosek opozycji,żeby zależnych od władzy ludzi niestawiać w dyskomfortowej sytuacji. Jest to o tyle niebezpieczne,że pracodawcą są mieszkańcy i to ich powinna słuchać administracja,nie burmistrza.
Małgorzata Kaptur
2014-10-28 08:41:12
Nie zwracaliśmy się tym razem do MOK, by nie stawiać dyrektora w kłopotliwym położeniu. Sorry, taki mamy klimat w Mosinie... Mamy przykre doświadczenia, po tym jak pani Anna Balcerek-Kałek, ówczesny dyrektor Zespołu Szkół w Mosinie, popadła w niełaskę, bo udostępniła świetlicę szkolną na spotkania z mieszkańcami, którzy protestowali przeciwko ulokowaniu "spalarni opon" w centrum miasta. Burmistrz na końcu poparła protest mieszkańców przeciwko sobie samej, ale dość długo trwało zanim do tego doszło. Wcześniej były próby niedopuszczenia mieszkańców do głosu na sesji przez Waldemara Waligórskiego, a także próba spacyfikowania jednego z zebrań w tej sprawie przez Waldemara Krzyżanowskiego, który okazał się w tamtym czasie bezmyślnym narzędziem w ręku pani burmistrz. Teraz podobno mocno stawia na ochronę środowiska - "Bogactwo form ochrony przyrody na terenie Gminy to nasz atut, który przyciąga turystę i nowego mieszkańca". Wtedy jakoś nie widział zagrożeń w rozwoju przemysłu chemicznego w centrum miasta. Pan Jerzy Ryś był autorem pisma przedstawiającego analizę zagrożeń i stanowisko mieszkańców. Zostało one odczytane przez przewodniczącego osiedla nr 5 - M. Kunaja na spotkaniu mieszkańców z inwestorem w dniu 15 grudnia 2011 r.
Orwell
2014-10-28 08:41:08
A dlaczego macie pretensje do dyrektora MOK ? A czy ktoś u niego był zamówić salę ?
b
2014-10-28 07:59:21
No nie, przeciez Dom Kultury nie powstal za prywatna kase p. Springer, chyba ze o tym nie wiemy. Pan Dyrektor moze sie nie nadaje na dyrektora, jezeli jest wybiorczy lub komus zabraklo odwagi, by to zalatwic?
uhmy
2014-10-28 06:13:31
Wprost ?Dyrektor zależny od władzy......? Nie może udostępnić lokalu ? Czyli rozumiem,że w tym wypadku mieszkańców podzielono na swoich (od ZS) i tych pozostałych? Mam dość klimatu ,w którym ludzie boją się władzy.Dyrektorze,odwagi !
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2014-10-27 23:42:33
x, pewnie, że byłoby wygodniej, jednak nie chcemy kłopotać dyrektora
miś
2014-10-27 21:03:43
szkoda, że tak późno....
x
2014-10-27 18:34:44
Dobrze, że pan Ryś chce się przedstawić mieszkańcom. Dlaczego nie w Ośrodku Kultury? Byłoby wygodniej.