CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Data: 2015-02-02 
Drukuj PDF Wyślij link

1 marca - wybory uzupełniające w okręgu nr 17 - osiedle Nowe Krosno

Autor: Małgorzata Kaptur 

 W wyborach 16 listopada najwieksze zaufanie mieszkańców zdobył obecny burmistrz Jerzy Ryś. Wybór na burmistrza spowodował wygaśnięcie mandatu radnego. Za 4 tygodnie odbędą się wybory uzupełniające, które wyłonią radnego reprezentującego okręg 17 - Nowe Krosno. Zarejestrowały się dwa komitety wyborcze, co oznacza, że dwie osoby bedą ubiegały sie o mandat radnego.

WOJCIECH

KONIECZNY

KWW
"Czas Mosiny"
51 lat prezes

Stowarzyszenia
na Rzecz
Rozwoju
Ziemi
Mosińskiej

członek redakcji

bezpłatnego czasopisma
wydawanego przez 
Stowarzyszenie
na Rzecz Rozwoju
Ziemi Mosińskiej

"CZAS MOSINY"

ANDRZEJ

RAŹNY
KWW
Andrzej Raźny
52 lata

wiceprezes

Stowarzyszenia
Nowoczesna
Rzeczpospolita
Mosińska

członek redakcji
bezpłatnego czasopisma
wydawanego przez
Stowarzyszenie
Nowoczesna
Rzeczpospolita
Mosińska
"www. nowoczesna-mosina.pl KURIER MOSIŃSKI"

 


Komentarze



Marcin
2015-02-21 23:36:03
Panie Konieczny, widzę, że jeśli nie drzwiami, to oknem... Nie udało się wystartować u siebie, w Krosnach porażka, to może osiedle Madera przygarnie... ;) Trochę przykre, że nie ma na tym osiedlu żadnego sensownego kandydata... bo już widzę jak pan Konieczny będzie się interesował losem mieszkańców Czwartaków, Ptasiej, Krosińskiej itd., kiedy sam mieszka na Leszczyńskiej. A pan Raźny? Szanowny pan wiceprezes... czy pan cokolwiek do tej pory zrobił na rzecz mieszkańców?
t-t
2015-02-20 11:13:05
Dziękuję za recenzję i uwagi ,lecz:
http://tiny.pl/q3539
Pozdrawiam :)
Michał Kleiber
2015-02-20 10:32:33
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php
Michał Kleiber
2015-02-20 10:32:19
Tu podręcznik, choć wątpię, czy da się nad tym pracować. Iskrę się ma albo nie. Można być perfekcyjnym rzemieślnikiem, ale nic więcej. Ja osobiście t-t nie potępiam. Niech pisze ile wlezie. Zgrabnie, mniej zgrabnie, co za różnica. Nie chcę, nie czytam. Chcę, czytam. Proste.Podobnie jak z "muzyką" w głównych stacjach radiowych, czy "arcydziełach" kina w TVP. Przeszkadza, można wyłączyć.
wiórecki
2015-02-19 22:13:43

Całe szczęście "t-t" że umiarkowanie (ale jednak) Cię lubię. Zatem wybaczam tą rymowankę. Stać Ciebie na dużo, dużo więcej i byłoby dla wszystkich pożytkiem, gdybyś zechciał jednak poświęcić trochę swego czasu na zgłębienie teoretycznych zasad, które poezję czynią przynajmniej strawną. Ja oczywiście pomijam merytoryczną zawartość Twego "dzieła" - bo to stek bzdur. Pewnie alkoholu w ustach nie miałem dłużej niż Ty na tym świecie żyjesz, a dalej to już tylko zrymowane głupotki . Widzisz każdy dureń napisze do rymu nawet książkę telefoniczną czy rozkład jazdy, jeśli otworzy sobie Słownik Rymów, ale z tego nijak wiersza nie popełni. Przyznam jednak, że ostatnie cztery wersy mają w sobie coś fajnego, choć oczywiście jako forma w zamiarze swoim sylabiczna kupy się nie trzyma (7,6,9,10). Gdyby przyjąć średnią, to na 8 głosek brzmiałoby to tak:

Ty objęłeś swoja troską
Daszewicką M. Twardowską.
Słabyś jednak jest mediator.
Nie posłuchał "OBSERWATOR"

(Nie wiem czy działają znaczniki html-a). Lepiej? Z pewnością choć poprawnie. Obawiam się że z pierwszą częścią niewiele można zrobić. Podejrzewam że słuchu i wyczucia rytmu nie masz za grosz. Dużo poezji czytaj - to pomaga i nie załamuj się. Ćwicz - byle nie takimi marnościami na mnie. Pozdrawiam.

t-t
2015-02-19 10:37:37
Widać Mości wiórecki,
Że łyknąłeś okowitki z tej becki,
Lecz za dużo pociągnąłeś tej ognistej cieczy
Bo zacząłeś trochę pisać od rzeczy.
I dlatego te wstrętne żaby widzisz,
Którymi się tak mocno brzydzisz.
Objąłeś też swą troską
Panią M Twardowską.
Lecz słaby z Ciebie mediator,
Bo nie posłuchał Cię OBSERWATOR.
taboret
2015-02-18 21:24:28
http://tiny.pl/q3f6f
mieszkaniec
2015-02-18 14:26:38
wiórecki, dla Ciebie kandydaci na radnych to ludzie mierni, a p. Twardowska wręcz przeciwnie, a ja pozwolę sobie zostać przy moim zdaniu
Nexers
2015-02-18 10:35:06
@Jola ciągle słyszę, iż jest to droga gminna. Więc dlaczego gmina nie odbiera dróg od developera...? Gmina się dogadała, że będzie zrobione to i tamto. Dlaczego nikt nie rozliczy tych co się dogadywali...? Chciałbym wiedzieć co jest grane. Oczywiście, że gmina nie żyje samymi Czapurami zgadzam się, lecz jak to wszystko widzę to mnie szlak trafia!
Jola
2015-02-18 07:45:19
@Nexers, Gmina Mosina nie jedynie Czapurami i osiedlem Leśnym żyje ! Wiele dróg czeka na utwardzenie czy naprawy i to czeka już znacznie dłużej niż ,,leśniowe,, ;) Poza wszystkim cóż, czy kasa gminna ma iść w pierwszej kolejności na naprawę tego co zbabrał pewien deweloper?
wiórecki
2015-02-17 21:50:18
Szanowny Iksie. Z Wiórka tyle widać ile trzeba by z właściwego dystansu sprawy widzieć. A dalej: mnie się nie wydaje że wszystkie rozumy pozjadałem - jestem absolutnie pewien, że nawet ich nie ruszyłem. Ot zwykły wioskowy głupek, tyle że ma trochę otwartości, uczciwości i szacunku dla wiedzy i roztropności. Ale powiem Tobie coś na obronę tego swojego rozumku. Ty między innymi będziesz jadł żabę, którą tacy "mądrzy" jak Ty sobie wypichcili. Masz nawet do wyboru dwie ropuchy, bo z Wiórka wyglądało to zgoła inaczej. NIEZWŁOCZNIE po ogłoszeniu wyników na Radnych korespondowałem z pewnymi zainteresowanymi osobami, by zaproponować kandydowanie w tym Okręgu Pani Twardowskiej. Wiało optymizmem, ale partykularne i osobiste interesy wzięły górę i jak widać nic z tego nie wyszło. Tematu nie będę rozwijał, bo kto choć odrobinę ma oleju w głowie wie, że ta opocja wszystkie nieomal problemy radzieckie (i nie tylko) załatwiała. Tak to widziałem z Wiórka Drogi Iksie! A teraz smacznego - jedz - ale wybierz tą słuszniejszą żabę!
Nexers
2015-02-17 20:35:49
Pięknie pięknie! Kto mi skończy drogę Żurawinową w Czapurach bo ponoć gminna, a gmina ogólnie dróg nie przejmuje i też mnie to ciekawi dlaczego...? Więc...
Nexers
2015-02-17 20:35:34
Pięknie pięknie! Kto mi skończy drogę Żurawinową w Czapurach bo ponoć gminna, a gmina ogólnie dróg nie przejmuje i też mnie to ciekawi dlaczego...? Więc...
x
2015-02-17 20:10:15
Oj niewiele ty wiórecki w tym Wiórku widzisz, a wydaje ci się, żeś wszystkie rozumy pozjadał
wiórecki
2015-02-17 18:55:13
Drogi mieszkańcu (mieszkanko) Twój wybór należy do Ciebie i jeśli otwarta głowa jest dla Ciebie ważna to sprawa oczywista. Zasieję jednak ziarenko -zwątpienia, a czy wykiełkuje Twoim jest wyborem. Podlewać jednak musisz! Rozumiem, że mieszkasz w tym Okręgu i jego problemy są Tobie najbliższe. Zatem jako że dziś ostatki, zafunduj sobie ćwiarteczkę, usiądż wygodnie, przechyl na pomyślność jednego głębszego i zadaj sobie trochę intelektualnego trudu, przeczytaj com napisał i myśl. Myśl aż do dna samego. Otóż jeden i drugi z kandydatów prochu nie wymyślili. To głębokie odwody, ludzie mierni, manekiny. Jeden wart drugiego - bez znęcania się nad nimi - pospolici. Zatem w Twoim żywotnym interesie jest, aby radnym z Twojego Okręgu został człowiek w opozycji do Rysia. Gdyby ryś umiał mówić zamruczałby dokładnie to samo. Bo widzisz polityka to nie cep - tu trzeba kombinować i przewidywać. Straszną duparelą - jako prymitywny przykład -udowodnię, że tak jest dla wszystkich lepiej. Jeśli Konieczny jako radny tego Okręgu będzie chciał cokolwiek (np drogę, odwodnienie, lampy, itp) dla niego zrobić, to będzie to postrzegane jako działanie nowej sitwy: Ryś-Kaptur- Konieczny. Ryś musi, z uwagi na wiek, dwie kadencje ciągnąć, więc coś dla swoich sąsiadów i okolicy zrobić musi. Będzie mu ciężko w takiej sytuacji i wybór Koniecznego będzie dla niego wielkim obciążeniem. Co innego, gdy gardłować za "swoim" Okręgiem będzie Rażny. Ryś na jego życzenia, żądania i propozycje będzie pobłażliwy i uległy. Plusy i zaszczyty i tak zgarnie, a o prywatę i uleganie swoim przydupasom posądzonym nie będzie. A Ty "mieszkańcu" i Twoi sąsiedzi będziecie coś chociaż z tego mieli, bo wazeliniarzy i prezesów w Radzie - Ryś już nie potrzebuje.
mieszkaniec
2015-02-17 14:21:57
A ja nadal popieram p. Koniecznego, bo wolę człowieka z otwartą głową, a wiem że taką ma mój kandydat.
wiórecki
2015-02-17 12:19:07
Jestem wdzięczny za oba te wpisy i bardzo za nie dziękuję - rozumiecie sens. Tak jak nie publikuje się moich wypowiedzi lub je cenzuruje tak i ja mam prawo do nie polemizowania z każdym głupcem.
Małgorzata Kaptur
2015-02-17 12:15:52
@wiórecki - każdy ma prawo do swojego zdania i nigdy nie kasuję komentarzy tylko dlatego, że ktoś myśli inaczej niż ja, lub gdy wypowiada opinie niekorzystne dla mnie. Zawsze jednak będę się sprzeciwiać obrzucaniu osób niewybrednymi epitetami i koncentrowaniu się w dyskusji na atakach personalnych, a nie problemie. Wykasowałam zaledwie kilka komentarzy w ciągu ponad 4 lat istnienia tej strony. Dziękuję wszystkim tym autorom komentarzy, którzy potrafią dyskutować nie obrażając przeciwnika. Chciałabym dodać, że obraźliwe określenia wykasowane ostatnio przeze mnie odnosiły się do p. M. Szeligi.
taboret
2015-02-17 12:08:43
Czy warto wchodzić w polemikę z kimś kto stwierdza że: "ewentualną polemikę podejmę tylko z ludżmi na to zasługującymi".{ Masz prawo doboru dyskutanta , lecz takie stwierdzenie zakrawa na(bez obrazy) "bufonadę"}. Moim zdaniem nie, ponieważ kto nie potrafi dostosować się do ogólnych zasad nietykiety i regulaminu ? i sam określa sposób i warunki dyskusji nie będąc gospodarzem nie zasługuje na to. Poprzednimi jak piszesz "kastrowanymi" wpisami właśnie dałeś temu powód że zostałeś potraktowany jak "rozbrykana klasa z podstawówki" i jako dorosły powinieneś to zrozumieć. Są zasady - stosuj się do nich i kropa. Pozdrawiam :)
mosiński
2015-02-17 11:28:38
Szkoda czasu na polemikę z panem panie Wiórecki. Jest to strona administrowana i moderowana przez p. Kaptur i ma ona prawo ukrócić zapędy niektórych rozmówców, którzy uważają, że mogą obrażać innych bo jest wolność słowa. Jeżeli atakuje się kogoś bezzasadnie to już kończy się wolność słowa a zaczyna obrażanie. Pisze pan o cenzurze a sam w ostatnim zdaniu pokazuje co myśli o poglądach innych, czyli rozmawia pan tylko z tymi którzy w pańskim mniemaniu na to zasługują....Proszę założyć bloga i tam się uzewnętrzniać a tu jeśli nie ma pan nic konstruktywnego do napisania proszę nie zabierać miejsca.
wiórecki
2015-02-17 10:44:08
Właściwie chciałem pokusić sie o pogłębioną analizę skutków wyboru jednego albo drugiego z panów kandydatów. Ponieważ jednak byłaby to rzetelna - na faktach i logice oparta ocena, niekoniecznie zgodna z widzeniem świata przez prezesa p. Koniecznego i wice prezesa p.Kaptur - odstąpiłem od tego zamiaru. Dlaczego? Bo Pani Kaptur ma zapędy cenzorskie i zapomniała że, z ludżmi dorosłymi ma tutaj do czynienia, a nie z rozbrykaną klasą danych Jej pod opiekę dzieci z podstawówki. Mieliśmy za burmistrza nauczycielkę dzieci specjanej troski i umysłowo niedorozwiniętych. Tak również nas - mieszkańców traktowała. Skutki tego są opłakane i takie jeszcze niestety będą wiele lat. Dokładnie na tą samą drogę weszła Pani Kaptur i arogancko i z wyższością pedagoga nad uczniakiem ocenia, recenzuje i kastruje moje teksty. W tym stanie rzeczy, wszelka - tu na tej stronie - próba zaprezentowania odmiennie widzianej mosińskiej rzeczywistości spotka się, niechybnie, z ingerencją obu prezesów Konieczny-Kaptur. Poprzestanę zatem tylko na stwierdzeniu, że trzeba być ignorantem mosińskich spraw, albo zwykłym głupcem, by przydać Radzie absolutnie zbędny głos Koniecznego z opcji Ryś-Kaptur. Lepiej mieć w Radzie takiego, który im na ręce patrzeć będzie. A że Rażny patrzeć potrafi a pisać ma gdzie - zatem wybór jest oczywisty. Moja opcja "jest przy władzy" - jednak zdrowego rozsądku mnie to nie pozbawia. Niech to stwierdzenie za wszystko będzie, a ewentualną polemikę podejmę tylko z ludżmi na to zasługującymi.
mieszkaniec
2015-02-16 11:40:58
Życzę powodzenia, bo jest Pan dla mnie dobrym kandydatem na radnego.
Wojciech Konieczny
2015-02-16 10:27:03
Pani Bożeno - zapraszam na spotkanie wyborcze - 20 luty, godz. 18.00 w sali GS-u przy ul. Śremskiej 75a. Oczywiście zapraszam nie tylko Panią, każdy kto ma ochotę przyjść i porozmawiać jest zaproszony.
gogo
2015-02-10 20:30:31
Wszyscy sie pchaja do koryta,ale nawet pożądnego objazdu nie potrafia zrobić ani zapewnic bezpieczenstwa mieszkancom. Co z tego ze postawia sobie tablice z ograniczeniami , jak samochody jedza 80 km/h i powyzej 3 ton. Pare razy auto by mi skasowali bo nie mogli wyhamowac na zakręcie.Przydałyby sie progi zwalniajace, a lepirj jeszcze policja lub fotoradar bo strach nawet dzieci do szkoły wypuszczac
Bozena
2015-02-08 19:19:06
Czy możemy liczyć na spotkania przedwyborcze z kandydatami?
taboret
2015-02-05 11:06:41
@ 83 kubus ::: Żenujące jest że w służbach mundurowych pracują tak nieświadomi ludzie. http://samorzad.pap.pl/depesza/szablon.depesza/dep/143379/
Łukasz Kasprowicz- radny
2015-02-04 23:08:31
(P)osły z Wiejskiej tak uchwaliły. Kase na wybory uzupełniające pójdą z budżetu państwa, choć niby nie gminne, ale i tak nasze. Taka jest cena demokracji.
Małgorzata Kaptur
2015-02-04 22:53:28
Mosina nie jest wyjątkiem - uzupełniające wybory do rad gmin odbędą się w 210 okręgach w Polsce, w tym w 34 w Wielkopolsce. Większość wyborów jest spowodowana wygraniem przez radnego wyborów na wójta/burmistrza lub powołanie na zastępcę, sekretarza. Są też inne przypadki - zrzeczenie się mandatu na skutek braku możliwości realizacji swoich założeń programowych lub wygaśniecie mandatu z powodu śmierci radnego (np. Rawicz). Lista wyborów uzupełniających: http://tiny.pl/q3xl3
83kubus
2015-02-04 21:41:08
ale jak to?? kandydował na dwa stanowiska? ech panie Ryś, przecież tak się nie godzi. to jakby obstawiać dwa zakłady zamist jednego - jak się tu nie uda to może tam, byle się dopchać do koryta... mama nadzieję, że swoim działaniem obroni pan tą żenującą postawę
marcopolo
2015-02-02 22:04:17
Życzę wygranej Panie Wojtku, dziękujemy już za mijające się z prawdą teksty podpisywane przez Stowarzyszenie Nowoczesna Rzeczpospolita Mosińska pupilka p. Zosia nijaką Jolancie