CZAS MOSINY
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Mosińskiej

Kalendarz wydarzeń

Data: 2015-02-05 
Drukuj PDF Wyślij link

Struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Mosinie

Autor: Małgorzata Kaptur 

Od wczoraj, w Urzędzie Miejskim w Mosinie trwa kompleksowa analiza funkcjonowania jego struktury organizacyjnej. Sprawdzany jest zakres zadań realizowanych przez urząd, a także przypisanie ich poszczególnym pracownikom. W efekcie ma powstać projekt nowej struktury organizacyjnej i regulaminu organizacyjnego urzędu, uwzględniające fakt funkcjonowania Burmistrza Gminy Mosina z jednym tylko zastępcą.

Organizacja Urzędu Miejskiego w Mosinie jest opisana w REGULAMINIE ORGANIZACYJNYM

 

Analizę prowadzi Marian Walny – wykładowca uniwersytecki, Wójt Gminy Mieleszyn, a przez dwie kadencje Wójt Gminy Komorniki i zastępca burmistrza Miasta Luboń.

– Uważamy, że jego bogate doświadczenie i wiedza z zakresu funkcjonowania innych jednostek, pozwoli na opracowanie optymalnej struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Mosinie, co w konsekwencji usprawni pracę urzędu na rzecz mieszkańców – wyjaśnia zastępca burmistrza Przemysław Mieloch.

Źródło:
 www.mosina.pl


Komentarze



pawlok
2015-02-22 17:12:53
@taboret...komentarze pod artykulem z natury rzecz malowiarygodna, porozmawiaj z meiszkancami popatrz na przeludniony Lubon ktory z charakeru ppdomeijskeigo stal sie swoista eklawa wspolczesnych slumsow (u nas widac to czapurach)...oby Mosina nie poszla ta droga...zabudowac wszak mozna wszystko.. ....a ten portal prowadzony jest bodajze przez byla rzecznik UM Lubonia z duzymi ciagnatami do dzialan cenzorskich...
x
2015-02-21 20:54:16
Z tego co mi wiadomo pan Walny zakończył już swoja pracę w urzędzie w Mosinie
taboret
2015-02-21 20:46:55
http://tiny.pl/q3w8w ---- patrz komentarze
pawlok
2015-02-21 18:47:42
No tak Walny w Mosinie - SZOK. Niedobrze to wrozy startowi nowej wladzy. Skad bierze sie niechec do tego Pana wystarczy spytac lubonian - styl bycia, traktowania innych, traktowania gminy w ktorej sie nie mieszka (mieszka w Puszczykowie lub Leczycy)..... Czlowiek dzialajacy na zasadzie wyznaje racje tego kto placi....jak wiatr zawieje... Audyt urzedu - OK - ale zrobiony albo silami burmistrzow (kazdy szef powinien decydowac jak sobie robote ulozy) albo przez zewnetrznych niezaleznych ekspertow...
Ewa
2015-02-21 16:52:40
Jestem młodą kobietą po ukończeniu studiów ekonomicznych. Proszę P. B. o zainteresowanie się swoja kadrą pracowników emerytów, którzy zajmują miejsca pracy. Pracownicy w naszym Urzędzie to klika znajomych i krewnych. Liczymy że nowa władza zrobi porządek.
Kola
2015-02-21 15:30:46
Reportaż wysłuchałem i wnoszę o zatrudnienie Marian Walnego na stanowisku zastępcy burmistrza Mosiny. Niecały rok a w Mosinie kury będą znosić złote jaja a ludziom się będzie żyło dostatniej. Taki fachman a nikt go nie chce zatrudnić ? O co tu chodzi ? Niech się odezwą ci co go bliżej znają ! Na tle obecnej samorządowej władzy w Mosinie to istny brylant !
taboret
2015-02-21 15:10:36
Dziękuję :) , a odpowiadając na pytanie- Z braku wiary w dobro i bezinteresowność.
Małgorzata Kaptur
2015-02-21 13:06:29
Zastanawia mnie niechęć wielu osób do Mariana Walnego. Skąd się to bierze? Zachęcam do posłuchania reportażu z 2001 r. pt. " Na przykład wójt".
Jest to historia Mariana Walnego - w czasie powstania reportażu wójta gminy Mieleszyn - na początku lat 80. aktywnego działacza "Solidarności", później rzemieślnika szyjącego kurtki puchowe dla alpinistów. Sierpień 80. roku wyznaczył w jego życiu drogę, którą stara się iść do dziś. Wójt opowiada o pracy działacza samorządowego, próbach zachowania niezależności. Mimo wielu osiągnięć w gminie Komorniki stał się bezrobotny. Po wielu próbach znów odnalazł swoje miejsce. W drodze konkursu został wójtem w Mieleszynie.
Podoba mi się szczególnie fragment o sponsoringu, o tym jak włodarz gminy może się uwikłać w zależności. Wiele ciekawych przemyśleń. Zachęcam do posłuchania.
http://www.polskieradio.pl/80/4198/Artykul/1324892,Na-przyklad-wojt
http://tygodnik.onet.pl/przesilenie/e3z6x
taboret
2015-02-21 12:15:31
@ paw ::: W pewnym sensie masz rację lecz przedstawiciele mieleszyńskiego społeczeństwa dokonując takiego wyboru postawili na niego( czyżbyś podejrzewał działania jakiś układów?) Zawsze dokonując jakiegoś wyboru musimy mieć przekonanie że jest trafny, a czas weryfikuje czy był to prawidłowy wybór.
paw
2015-02-21 01:01:21
@taboret.... Wybor radnych nie swiadczy o kompetencjach wybranego. W wyborze spoleczenstwa pan Walny nie zostal burmistrzem Lubonia, ostatnio nie dostal sie bodajze do rady czy sejmiku... Kariery pokroju pana Walnego czy Kruszynskiego ukazuja w jakim lokalnym piekielku ukladow, ukladzikow funkcjonuje administracja czy to panstwowa czy samorzadowa.. Raczka, raczke myje stolek za stolek... Audyt UG powinna wykonywac zewnetrzna nie zwiazana z lokalnym ukladami firma.
taboret
2015-02-20 22:41:57
@ paw ::: Możesz mieć wątpliwości co do fachowości lecz inni ich nie mieli. Walny wójt zawodowy
MIELESZYN. Po miesiącu bezkrólewia gmina ma nowego szefa.
Marian Walny, 50 letni inżynier budownictwa lądowego, do niedawna wójt Komornik, został wójtem gminy Mieleszyn w powiecie gnieźnieńskim. Radni wybrali go spośród 6 kandydatów. O stanowisko wójta mógł walczyć każdy, kto przedstawił radnym życiorys, zaświadczenie o dobrym stanie zdrowia, niekaralności i skończył szkołę średnią. Konkurs ogłoszono po tym jak radni na nadzwyczajnej sesji 16 marca odwołali ze stanowiska dotychczasowego szefa gminy Romana Sypniewskiego
za:http://tiny.pl/q31fr
paw
2015-02-20 21:13:43
Porazajaca sprawa. Kto wybral pana Walnego by pewnie za kase (nie sadze by pro publico bono) wykonywał ten audyt? Jakie on ma kompetencje w tym zakresie? Warto dodac ze w demokratycznych mechanizmach spoleczenstwo kilkukrotnie temu panu podziekowalo. Niestety jak widac zdolnosc do zarcia z koryta jest porazajaca...i to z tego najnizszego koryta... Niedobrze to swiadczy o nowej wladzy....a nic nie slychac by cos ruszono z tranportem publicznym, bezsensawna strefa parkowania itp itd..
taboret
2015-02-11 14:03:25
@ elegant z Mosiny ::: Jeśli ktoś ma zamiast mózgu mosiądz to co się dziwić takim stwierdzeniom
mieszkaniec
2015-02-11 13:56:11
elegancie inaczej, jeśli coś Cię boli, podaj konkrety, bo na razie to tylko insynuujesz
brzydal z Mosiny
2015-02-11 13:49:02
a co to takiego "kapuromania"??
elegant z Mosiny
2015-02-11 13:39:44
NOWA WLADZA kapuromania i mielochomania i walnomania chyba czas na odwołanie tych trzech osób żadnej wiedzy bardzo przykro ze te osoby są przy władzy
piotr
2015-02-11 13:22:58
mam pytanie czy w ośrodku zdrowia jest kręcony jakiś film bo taka ładna scenografia pytam bo może jakąś rola
mosinianin
2015-02-11 09:33:27
Panie Łukaszu Kasprowiczu. Interpunkcja się Panu kłania. Wstyd.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-11 08:56:47
@b, gdybym miał dostęp do dokumentów i byłoby w nich coś niepokojącego, na pewno bym je ujawnił. Jak powiedziałem, złożyłem, zapytanie i czekam. Co otrzymam? Nie wiem
observer
2015-02-10 13:38:25
Tak jeszcze w kwestii wieży widokowej to przecież jak każdy obiekt budowlany powinna ona mieć założoną książkę obiektu budowlanego i winna być poddawana corocznym przeglądom budowlanym przez osoby o stosownych uprawnieniach budowlanych, które oceniają jej stan techniczny i to czy może być dalej użytkowana. Czy w gminie tego pilnują ?
b
2015-02-10 12:31:08
P.Lukaszu, wydaje mi sie, ze po to wybieramy radnych, aby pilnowali nie tylko swoich interesow. Jak juz wczesniej napisalam, to Pan ma dostep do dokumentow i byloby dobrze, gdyby Pan w dobrej wierze o tym z-cy Burmistrza Gminy przypomnial, a nie dzis dopiero pisze Pan o " domyslach. W koncu chyba obowiazuje jakas odpowiedzialnosc. No niestety chcielismy zmian, ale to nie wyglada dzis najlepiej. Lepiej zabierzcie sie do pracy, bo jak na razie zadnych konkretnych planow nie widac.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-10 09:31:27
@b, jeśli chodzi o rzekomą działkę Ratajczaka, którą najpewniej zapomniał wpisać do oś. majątkowego, to postanowiłem to wyjaśnić. Czekam na odpowiedzi. Mnie nie interesuje czy i od kogo ją kupił, ale czy sprzedał i za ile gminie Mosina.
Michał Kleiber
2015-02-10 09:00:54
Odnosiłem się do wymiany argumentów w/s oświadczeń majątkowych. Odnośnie ruchów w UM, na chwilę obecną nie zamierzam się wypowiadać, bo nie ma o czym mówić. Ocenić można ewentualny efekt, na który zdaje się przyjdzie poczekać. Myślę, że dywagacje na temat, tego co będzie, póki co niczego nie wniosą.
zmosiny
2015-02-10 07:46:00
Pani chyba nie ma pojęcia kto to jest Walny kompromitacja i kolega pana Mielocha, narobi szumu a nic nie zrobi, oj nowa władzy dokąd zmierzacie i pani również mosina znów idzie na dno , panie Michale jako radny proszę coś zrobić bo już Mosina się walnęła, wstyd
Michał Kleiber
2015-02-10 07:12:37
Jakie znaczenie to wszystko ma dla przyszłości gminy? To formalności. Skłaniałbym się do patrzenia w przód. Refleksje nad tym co kto ma oświadczeniu mało wniosą. I dajmy już spokój tej żałosnej wojence mosińsko-mosińskiej. Ma być audyt? To niech będzie, w zaciszu, w zaciszu wnioski i ewentualne działania. Nie ma potrzeby blasku fleszy. Chyba, że ktoś musi....
taboret
2015-02-09 22:26:30
I znów byłoby larum o donosicielstwo. To winni wychwycić urzędnicy fiskalni( przecież chyba płacił podatek vat od transakcji).
b
2015-02-09 22:14:03
Panie Lukaszu, jezeli mial Pan taka wiedze nalezalo to zalatwic w czasie gdy Pan sprawowal radnego gminy, bo slyszec mozna wiele, ale to jest za malo. Powinien Pan tez wiedziec, ze nie ujawnienie tego jest nie zgodne z prawem, wiec nie ma sie z czego cieszyc, tym bardziej ze zdaje mi sie pisze Pan o terenie w ktorym jest Pan soltysem i radnym.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-09 21:59:03
A ja słyszałem, ze Ratajczak nie ujął w jednym z oświadczeń majątkowych działki, którą kupił w Dymaczewie.
taboret
2015-02-09 15:39:30
@ zainteresowany :::Skutki niezłożenia oświadczenia>BR> Artykuł 190 ust. 1 pkt 1b Ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw stanowi, że niezłożenie w terminach, określonych w odrębnych przepisach, oświadczenia o swoim stanie majątkowym powoduje wygaśnięcie mandatu radnego, analogiczny skutek dla wójta burmistrza, prezydenta miasta przewiduje art. 26 ust. 1 pkt 1b ustawy o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta. Skutek ten powstaje dopiero w przypadku niezłożenia oświadczenia majątkowego po wezwaniu i upływie dodatkowego czternastodniowego terminu.
za:
http://www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/artykul/czas-na-oswiadczenia-majatkowe
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-09 13:34:40
@rer, gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem, dostrzegłbyś, że radna Kaptur rzeczowo odniosła się i poinformowała jak sprawa stoi. Ale żeby od razu adwokatem Rysia ją nazywać, to lekka przesada.
zainteresowany
2015-02-09 11:48:27
Ciekawe czy pojawi się też oświadczenie Zofii Springer. Swoją drogą, dlaczego go jeszcze nie ma? Ratajczak i Krzyżanowski złożyli swoje dopiero w styczniu. Jakiś bałagan w urzędzie panuje jak widać.
taboret
2015-02-09 11:27:32
http://bip.mosina.pl/zasoby/files/oswiadczenia_majatkowe/2014/rys_jerzy_-_korekta.pdf
rer
2015-02-09 11:16:10
Pani Małgorzato myślę że nawet w roli adwokata się Pani sprawdza co za inteligencja , no rzecznikiem prasowym to już napewno powinna Pani zostać . Musi się w Mosinie ,że już nie mamy władzy wykonawczej i ustawodawczej tylko władzę kapturową, ale może to te nowe standarty. Zastanawiam się czy złożenie fałszywego oświadczenia jest równoznaczne z nie złożeniem oświadczenia . Jeśli tak to może jakiś donosik do prokuratury ma pani w tym takie doświadczenie. Można też odwołać burmistrza w tym względzie niezłą wiedzę ma Marciniak , dokonał tego w 2006 roku , napewno P{ani powie jak to zrobić
taboret
2015-02-09 11:02:38
@ Mieszkaniec ::: Samorządowe ustawy ustrojowe wskazują także terminy, w których oświadczenia majątkowe powinny zostać złożone. Przykładowo ustawa o samorządzie gminnym stanowi, w art. 24h ust. 4, że radny i wójt składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat, a wójt informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli taką działalność prowadzili przed dniem wyboru. Kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez radnego i wójta co roku do 30 kwietnia według stanu na 31 grudnia roku poprzedniego. Ostatnie oświadczenie wójt i radni zobowiązani są złożyć dwa miesiące przed upływem kadencji. Art. 24h ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym sugeruje, że ostatnie oświadczenie majątkowe powinno zostać złożone w konkretnym dniu. W 2014 r. będzie to 21 września (niedziela). za:
http://prawo.rp.pl/artykul/1103373.html?print=tak&p=0
Mieszkaniec.
2015-02-09 10:10:18
"Wyjaśnienie w sprawie oświadczenia majątkowego burmistrza: Jerzy Ryś był współzałożycielem i wspólnikiem CEL Consulting Group Sp. z o.o. Uzyskiwał wynagrodzenie z tytułu stosunku pracy w tej spółce, jednak na skutek błędnej interpretacji prawnej, którą dysponował, nie wykazał go w oświadczeniu. Złożył w tej sprawie korektę, która nie została udostępniona w BIP. " I już się zaczyna biedaczek na prawie się nie zna. Ciekawe czy w picie też sie pomylił bo nie wiedział że musi to wykazać. Nie róbcie z ludzi idiotów!!!
każmierz
2015-02-09 00:27:34
Referat geodezji i nieruchomości do tak naprawdę Referat gospodarki nieruchomościami a nie geodezji. Co najwyżej Referat gospodarki nieruchomościami i geodezji, jeżeli uznać, że nadawanie numerów porządkowych należy do geodezji (??!!)
taboret
2015-02-08 22:43:25
Luboń ceny 1 os - 10s --- 14 zm
2 os - 19s --- 27 zm
3 os - 27s --- 38 zm
4 os - 34s --- 48 zm
5 os - 40s --- 56 zm
5 s - segregowane
zm- zmieszane
taboret
2015-02-08 22:10:04
w 2014 termin złożenia oświadczenia przez burmistrza upłynął 22 09 2014 Kopie jawnej części oświadczenia majątkowego (Część A) publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej.( powinny być)
http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.starosta/134911/Wszystko-co-mam--Kary-za-opoxnienie-i-niezlozenie-oswiadczenia-majatkowego
Orwell
2015-02-08 21:26:34
Każda nowo wybrana władza ma prawo, wręcz obowiązek, do oceny dotychczasowej struktury Urzędu. Należy ocenić: czy jest optymalna ilość referatów i w nich pracujących pracowników; należy ocenić, czy niektórzy kierownicy z jednym, czy dwoma podwładnymi nie powinni być inspektorami i taki mini referat wchłonięty przez inny, większy; należy ocenić, czy tam gdzie jest etat nie wystarczy 3/4 bądź 1/2 etatu itd. itp. Mam nadzieję, że w tym kierunku praca nad nową strukturą będzie zmierzała. Teraz z innej beczki. Zupełnie niepotrzebnie gloryfikuje się dokonania pana Mariana Walnego w Luboniu, a dotyczące gospodarki odpadami. Luboń, jak wiadomo wystąpił z Selektu i realizuje sam gospodarkę odpadami. Parł do tego pan Marian Walny kiedy był tam zastępcą burmistrza. Należałoby odpowiedzieć na następujące pytanie: od którego roku Luboń był w Selekcie? Ile luboński podatnik wpłacał corocznie obowiązkowej składki do Selektu ?Myślę, że 20-30 tys., ale to tylko domysł. Należy tą kwotę pomnożyć przez lata członkostwa i mamy być może ok. 200 tys. zł. - pieniądze bezpowrotnie stracone, bo Luboń wystąpił. Z tym wiąże się kolejne pytanie: ile Luboń musiał zainwestować, aby cały program na nowo zafunkcjonował? Ile kosztowało wybudowanie PSZOK ?( w ramach Selektu PSZOK-i będą budowane w każdej z 20 gmin z członkowskiej składki). Pytanie ostatnie: ile wynosi w Luboniu odpłatność od osoby za odpady zmieszane i nie zmieszane ? Jak to wygląda, biorąc pod uwagę rodzinę, bo jak tu napisano odpłatność jest zmniejszana od kolejnej osoby w rodzinie. W Mosinie przypomnę, jest 10 zł od osoby przy segregacji i 14 zł od osoby jeśli wszystko wrzucamy do pojemnika. Ja także mam odbiór odpadów bardzo terminowo i nie narzekam. Warto na te pytania sobie odpowiedzieć, a nie forsować zbędny i niepotrzebny PR względem pana Mariana Walnego.
taboret
2015-02-08 21:10:29
wg wióreckiego - bidula
Brak
2015-02-08 20:50:32
W BIP nie ma tego oświadczenia, ale warto sprawdzić to pierwsze z 2002 r. http://bip.mosina.pl/zasoby/files/archiwum/biuletyn-informacji-publicznej/oswiadczenia-majatkowe/burmistrz/za-2002-rok/oswiadczenie-majatkowe-burmistrza-gminy-mosina/springer.pdf
B-a
2015-02-08 20:37:28
Jeszcze chciałbym wrócić do oświadczeń majątkowych. Nie mogę znaleźć oświadczenia Zofii Springer na zakończenie kadencji. Czy jestem gapa, czy go nie ma?
t-t
2015-02-08 15:56:05
Jeśli burmistrz Ryś Jerzy
Będzie przy okazji na wieży
To z pewnością obmierzy
Jaka potrzeba, by wieży
Przysporzyć nowej "odzieży"
I atrakcyjność jej poszerzy
taboret
2015-02-08 12:56:37
qwe ::: Nie sadzisz chyba że bejca ją trzyma.
qwe
2015-02-08 12:31:44
@wieża. To może warto, żeby ktoś sprawdził, "co z tą wieżą" zanim stanie się zagrożeniem dla odwiedzających?
Małgorzata Kaptur
2015-02-08 08:39:41
Wyjaśnienie w sprawie oświadczenia majątkowego burmistrza:
Jerzy Ryś był współzałożycielem i wspólnikiem CEL Consulting Group Sp. z o.o. Uzyskiwał wynagrodzenie z tytułu stosunku pracy w tej spółce, jednak na skutek błędnej interpretacji prawnej, którą dysponował, nie wykazał go w oświadczeniu. Złożył w tej sprawie korektę, która nie została udostępniona w BIP.
marek
2015-02-08 07:23:29
To coś zielone zwano impregnatem nie było impregnatem , oczywiście za to coś płacono jak z górnej półki za dobry impregnat.
b
2015-02-08 04:37:34
@ LK, calkiem rzeczowa odpowiedz, jednak w kampanii nie byl przedstawiany jako gospodyni domowa i bezrobotny.
karp
2015-02-07 22:45:44
"Co do gospodarki śmieciowej słyszałem, że Związek w Jarocinie ma ciekawy model. " Masz na myśli degresywne opłaty-malejące wraz z ilością osób. W Luboniu też to jest i w Goapie chyba też.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-07 22:11:53
@b A gdzie jest napisane, że to chłop w rodzinie ma mieć robotę? Skoro burmisatrzowa ma dobrą pracę zarobi odpowiednio, to burmistrz mógł zajmować się domem, ogrodem i psem. Co w tym dziwnego? Co do wieży to również pisałem do PINB i komitetu sterującego w Warszawie. Ci drudzy po mailu z opisem i wysłanych zdjęciach przyjechali i zalecili poprawki. Wszystkim to wyszło na dobre To tak gwoli wyjaśnienia: Wiele miejsca poświeciłem tematowi wieży widokowej na blogu/ www.mosina.blox.pl /. Co do stanu drewna: trzeba by było sprawdzić w specyfikacji jakie było ujęte w zamówieniu, bo na plac budowy przyjechało surowe, mokre, świeżo przetarte i chłopaki pędzlami naginali. Kilka deszczy i impregnat spłynął do ziemi. Czy od czasu powstania obiektu, był on konserwowany- nie wiem. Co do gospodarki śmieciowej słyszałem, że Związek w Jarocinie ma ciekawy model.
b
2015-02-07 21:28:20
Czyzby w Mosinie burmistrzem zostal bezrobotny?
karp
2015-02-07 20:09:03
W Luboniu p.Walny doprowadził do wystąpienia z Selektu. To akurat wyszło nam na dobre, bo wywóz działa jak w zegarku i jako pierwsi mieliśmy bezpłatny dostęp do PSZOK. To zresztą już dawno powinien miec każdy wnoszący opłatę śmieciową.
qwe
2015-02-07 18:14:46
@x w temacie wieży: byłem niedawno, jest niemal w całości pokryta zielonym nalotem. czy to drewno było impregnowane? bo wygląda jakby zaczynała gnić...
Piotr
2015-02-07 14:37:46
może Marian będzie w przyszłości asystentem burmistrza :-d
Rodak
2015-02-07 14:27:20
x@ - dziękuję za informację, Widać że Marian interesował się Mosiną już wcześniej
x
2015-02-07 14:23:30
Kiedy Walny zobaczył naszą wieżę widokową dotrzegł wiele niedoróbek, które potem zostały usuniete. Pisał o tym Głos Wielkopolski: http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/565143,mosina-lubon-doniosl-na-wieze-widokowa-czy-budowla-zagraza-turystom,id,t.html
Rodak
2015-02-07 14:16:51
Coś mi się obiło o uszy że w swoim czasie Walny napisał donos na Mosinę. O co to chodziło ? Może ktoś tę sprawę przybliży ?
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-07 14:13:43
Zlecenie do pana Walnego to efekt tych uwag. Jest to działanie zmierzające do optymalizacji pracy urzędu i rozdział zadań na dwóch burmistrzów. Kasy jest tyle ile jest, więcej nie będzie, bo pieniądze nie rosną na drzewie.
Ciocia
2015-02-07 13:29:13
Panie Łukaszu tak rozsiadać się w fotelu można jeszcze 4 lata. Pomijam że Pan Ryś szedł z jakąś grupą radnych, która go popierała i promowała. To teraz wesprzyjcie merytorycznie swojego wygranego. Macie doświadczenie w tym samorządzie, całe MB uwag w mediach i sieci, tysiące zarzutów którymi karmiliście wyborców. I co nagle niema pomysłów, ani pieniędzy ?
kajka
2015-02-06 22:08:41
Bardzo dziękuję za wyjaśnienia
Małgorzata Kaptur
2015-02-06 21:54:00
Na dzień dzisiejszy, jak mi się wydaje, nie ma szans na pozostanie na dłużej spółki Consensus w budynku przychodni przy Dworcowej 3. Rozstrzygnięcia, które zapadły w grudniu 2013 r. - tj. wyłonienie najemcy w drodze rokowań i podpisanie umowy z Medicomplex-em jest faktem dokonanym. Sąd II instancji podtrzymał nakaz eksmisji dla spółki Vis Medica i wyrok jest prawomocny. Consensus nakazu eksmisji nie ma, ale należy się go spodziewać. Medicomplex jest najemcą, ale jest tą sytuacją też ograniczony, bo przez rok praktycznie nie może umowy "skonsumować", dlatego próbuje rozwiązań siłowych - np. wymiana zamków. Ustalenia w rozmowach między burmistrzem a spółkami nie są respektowane - dowodem jest wymiana zamków i uniemożliwienie w poniedziałek dostępu pacjentom Consensusa do przychodni.
Gmina miała zyskać - taka była idea przetargu, a potem rokowań - miał być wykonany remont i większy czynsz, tymczasem remont się jeszcze nie rozpoczął, a wpływów do gminnej kasy brak. Najbardziej jednak poszkodowani są mieszkańcy - ciągła niepewność najpierw dot. pacjentów spółki Vis Medica, teraz to samo przeżywają pacjenci Consensusa, czy drzwi będą otwarte, czy nie, utrata kontraktów z NFZ na specjalistów. W tej chwili brak w gminie darmowego ginekologa!
Wszyscy na tym "nowatorskim" pomyśle poprzednich władz, by przerzucić ciężar remontu gminnego budynku (nawet dach, elewacja) na spółki medyczne stracili - pacjenci, gmina, "stare" spółki, nowe spółki. Procesy sądowe, spółki zamiast skupić się na leczeniu koncentrują się na obronie, walce o przetrwanie.
Niewyobrażalne konsekwencje nieprzemyślanego rozwiązania.
kajka
2015-02-06 21:48:52
@Taboret, nie otwiera mi się Twój link. Jeśli chodzi o komunikat z poniedziałku to moim zdaniem nie wystarczy - wiem, że odbyły się rozmowy, ale czy wiem, na czym stanęło? Czy wiem, czy przychodnia wznowiła działalność na stałe czy np. na tydzień? Czy wiem, co było powodem zamknięcia bez żadnej zapowiedzi?
taboret
2015-02-06 21:44:49
kajka ::: Czy to nie wystarczy? http://tiny.pl/q3ghn
kajka
2015-02-06 21:27:15
Pani Małgorzato, racja, że bałagan w przychodniach pozostał po przedniej ekipie rządzącej. Natomiast brak informacji i przejrzystości, co się teraz dzieje, to Wasza odpowiedzialność. Próżno szukać informacji, czym zakończyły się rozmowy, co ustalono, jaki był powód zamknięcia przychodni i co dalej ze spółką consensus. O ile rozumiem, że z wielu działań nie można nowo wybranych oceniać już dziś, to brak informacji o sprawach ważnych już podlega ocenie i jest ona negatywna, niestety.
Jestem za
2015-02-06 21:02:09
Być może ta reorganizacja będzie na wzór Lubonia http://www.lubon.mserwer.pl/content.php?cms_id=4&lang=pl&p=p2 Większe wydziały mają wiele zalet. Poszufladkowanie urzędu na małe rewiry i brak właściwej komunikacji między referatami, nadmierna ilość kierowników - to widoczne minusy. Ale pożyjemy, zobaczymy.
Pamparampa
2015-02-06 20:36:05
Ekspert Walny Marian zarekomenduje stworzenie struktury Wydziałowej co pozwoli na wybór nowych kierowników.
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-06 19:45:47
@Paweł, owszem, pierwszego bloga założyłem w 2006 roku, czyli cztery lata pop objęciu władzy przez ZS. Były rabany, ale z konkretnych i ważnych powodów, ale nie z tego, że ktoś ma taki czy inny stan konta. Więc bądźmy poważni.
.
2015-02-06 19:45:31
Pani Bożeno, pozdrawiam Panią serdecznie
taboret
2015-02-06 19:07:41
@ Paweł::: Za poprzedniej władzy też była dbałość o kulturę wypowiedzi (czyli kasowane wpisy i tak dla przypomnienia)
http://czasmosiny.e-samorzadowiec.pl/tresc2/wyswietl/4688/nie-bedzie-majatku-rogalin-w-rogalinie
Małgorzata Kaptur 2013-03-27 09:47:49 Zgadzam się z opinią że nie stan konta stanowi o wartości i uczciwości człowieka. Przecież mógł na początku 2014 zawiesić działalność a ze zgromadzonych funduszy objechać świat dookoła a resztę przeznaczyć na kampanię, co komu do tego. Wymagane oświadczenie złożył i kropa.
Małgorzata Kaptur
2015-02-06 18:30:11
Wiórecki dokonał skrótu myślowego, że człowiek bogaty jest uczciwy, a biedny podatny na korupcję, bogaty zasługuje na szacunek, a człowieka bez oszczędności można traktować lekceważąco. Moje doświadczenie życiowe jest inne - znam bogatych, którym ciągle mało i tych, którzy sami posiadając niewiele potrafią się dzielić z innymi.
Panie Pawle, za poprzedniej władzy na stronach "rządowych" i zbliżonych do "rządowych" o ile dobrze pamiętam komentować raczej Pan nie mógł... Nie tak dawno ktoś zarzucał mi na tej stronie, że jestem w opozycji do burmistrza... Apeluję po raz kolejny do osób zamieszczających komentarze o przestrzeganie regulaminu - wtedy żadnych cięć nie będzie.
Sprawy Consensusu i pozostałych spółek to bałagan odziedziczony po poprzedniej ekipie. Zamieszanie i różnego rodzaju niedogodności dla pacjentów trwają już ponad rok.
Pawel
2015-02-06 18:26:07
@Łukasz to racja... ale większość z komentujących stosuje Twoją filozofię - tego ich nauczyłeś niestety! A Pani Małgosia kasując wpisy lub edytując dba oczywiście o poziom dyskusji ale również o poziom opinii o "rządzących". Proszę sobie wyobrazić jaki byłby raban na poprzedniej władzy? i to się tyczy wszystkich aspektów tj. np. zamknięcie tymczasowe Cons. z powodu remontu..ech smutne ale prawdziwe:) czekam na wspomniane przez Panią 100 dni i "expose" - pozdrawiam
Łukasz Kasprowicz-radny gminy
2015-02-06 17:41:08
Nie sądzę, aby stan konta świadczył o wartości człowieka. Smucą mnie niektóre komentarze. Burmistrz jeszcze nie miał szans tak na prawdę się wykazać, dobrze nie rozsiadł się na stanowisku, a tu takie złośliwości. Piszę to po raz kolejny. Dajmy im trochę czasu. Na złośliwości i uwagi przyjdzie czas. Chyba sobie nie wyobrażacie, że Ryś czy Mieloch rzucają bieżące sprawy związane z kierowaniem gminą i analizują działalność poszczególnych referatów.
Małgorzata Kaptur
2015-02-06 16:02:08
Nie jestem wyrocznią, ale jako moderator strony mam prawo usuwać całe posty, lub ich fragmenty. Powoływanie się na fakt, że dane słowo jest w Słowniku Języka Polskiego mnie nie przekonuje. W tym słowniku znajdują się również wszystkie wulgaryzmy. Czy to powoduje, że przestają nimi być?
Nie jest moją intencją blokowanie dyskusji, lecz pilnowanie, by nie odbywała się na niższym poziomie niż to możliwe.
Małgorzata Kaptur
2015-02-06 15:53:49
@ zenek - Marian Walny był wójtem Komornik w latach 1990 - 1998. Nie był już wójtem, kiedy w urzędzie w Komornikach pracował Przemysław Mieloch, czyli podana przez Ciebie informacja, że łączyła ich relacja szef-podwładny jest fałszywa.
"gołodupiec"
2015-02-06 15:44:44
http://sjp.pl/go%B3odupiec To nie Pani jest wyrocznią - jest nią słownik języka polskiego. Używam słów które go tworzą. Proszę przywrócić oryginalną treść, mimo, że jest ona dla Pani niewygodna.
Małgorzata Kaptur
2015-02-06 15:08:24
@ wiórecki - Z uwagi na naruszenie regulaminu wyrazy obraźliwe zostały wykropkowane.
wiórecki
2015-02-06 14:38:47
Panie Zenku - proszę nie załamuj się. Najważniejsze że Mosina znowu bryluje. W całej Polsce takiego burmistrza [...] nigdzie nie znajdziesz. Nasz mosiński przewodzi!!
zenek
2015-02-06 14:04:24
Panie Wiórecki gratuluję, cenne spostrzeżenia. Facet, który ma 60 lat i nie ma nic tylko długi. Czarno widzę naszą gminę. Oświadczeniu pewnie przyjrzy się wojewoda. Pisze Pan o kolesiostwie. Pan Walny to były szef p. Mielocha z Komornik. Jestem rozczarowany, na nic lepszego się nie zapowiada.
wiórecki
2015-02-06 11:52:45
Ciocia masz rację - wykładowca politechniczny tak samo dobry jak uniwersytecki. POWINIEN SWÓJ ROZUM MIEĆ! Choć gdy przyjrzeć się oświadczeniom majątkowym obu tych panów to zgrozą wieje. RYŚ ZAROBIŁ W CAŁYM ZESZŁYM ROKU 75 USD Nie ma żadnej gotówki, żadnych oszczędności, akcji czy udziałów. Nigdzie nie pracował, a długów solidarnych ma po same uszy. [...] Nie wiem jak teraz nazywa się takich, którzy pracą się nie pokalali, nawet jednego grosza podatku nie płacąc. Nie jestem pewien ale faktycznie jest na utrzymaniu żony i Rzeczpospolitej. [...] Bardzo faceta polubiłem, ale zaczyna sam sobie samobóje fundować. Panie Ryś - Pan musisz być czystszy od kryształu, bo my na kolesiostwie i mosińskiej sitwie wyjątkowo dobrze się poznaliśmy. A Pan ma co gonić. Do [...] jakim Pan jest czuję tylko sentyment, ale powoli i uczciwie wyjdziesz Pan na krezusa w porównaniu do minionego roku. Tylko spokojnie, otwarcie i pracowicie spędzaj Pan czas. Na wszelki wypadek zrobię kopię niniejszego, bo Łukasz tak bardzo martwił się o opozycję, że jakby co, to Mu gotowca wlepię. (Panie Ryś takie oświadczenie jakie Pan złożył to nie błąd - to głupota. Bardzo przykro mi to powiedzieć, ale milczeć byłoby głupotą do kwadratu).
Ciocia
2015-02-06 11:05:31
A to Burmistrz sam nie potrafi zorganizować swojego ogródka ?
Gniewko
2015-02-06 05:27:27
taboret@ - czuję ten niepokój w moich starych kościach.Popytaj w Luboniu.
taboret
2015-02-05 23:04:47
Argumenty!
Gniewko
2015-02-05 22:39:17
Dla Mosiny nie wróży to nic dobrego !!!